۷۴۷۱۲۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تهران یک روز تعطیل شود، کمبود برق جبران می‌شود!

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با ارائه پیشنهاد تعطیلی یک روز در هفته برای کاهش مصرف برق، گفت که تعطیلی یک روز در هفته گذشته به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در پایتخت منجر شد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر عامل برق منطقه ای تهران با ارائه پیشنهاد تعطیلی یک روز در هفته برای کاهش مصرف برق، گفت که تعطیلی یک روز در هفته گذشته به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در پایتخت منجر شد.

غلامرضا خوش خلق عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان تهران گفت: تغییر ساعات اداری به کاهش ٢٠٠ تا ٥٠٠ مگاواتی مصرف برق پایتخت منجر شده که کمک نسبتا خوبی است.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در سالجاری منجر به افزایش ٣ درصدی مصرف پایتخت نسبت به سال گذشته شده است اضافه کرد: تهران گرمای تا ٤٣ درجه را در بعضی روزها تجربه کرده است و هر یک درجه افزایش دما ١٥٠٠ مگاوات افزایش بار مصرف به همراه دارد.

خوش خلق به کمبود بارش های زمستانی اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی ها و در نتیجه کاهش آب پشت سدها موجب شد نیروگاه های برق آبی استان تهران که هرساله حدودا ۹۵۰۰مگاوات برق کشور را تامین می کنند نتوانند این مقدار را در سالجاری تامین کنند.

مدیر عامل برق تهران با بیان اینکه سیستم های خنک کننده یک سوم برق کشور را مصرف می کنند گفت که امسال برق مصرفی سیستم های سرمایشی در کل کشور از جمله تهران به حدود ۵۸ هزار مگاوات رسیده است که نسبت به سال گذشته ٦ هزار مگاوات افزایش را نشان می دهد.

خوش خلق گفت: برق منطقه ای تهران افزایش درخواست مصرف را از مدت ها قبل پیش بینی کرده بود و بر همین اساس ٨٠ پروژه از جمله پست عباس آباد با مبلغ ۵۰۰ میلیارد را در دستور کار خود داشت که به علت برخی مشکلات از جمله زمین تخصیصی این طرح ها به گرمای امسال نرسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برق منطقه ای تهران، استانهای البرز و قم را هم پوشش می دهد و با توجه به ظرفیت نصب شده ١٢ هزار مگاواتی اکنون پیک مصرف به ١٠ هزار و ٦١ مگاوات رسیده که تا مرداد به ١٠ هزار و ٦٠٠ مگاوات می رسد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکان کشور در تهران هستند و همزمانی گرما در کل کشور مشکلاتی ایجاد می کند تصریح کرد: با توجه به اینکه برق منطقه ای تهران برق در مدار خود را با استان های مختلف از جمله گیلان، مازندران، زنجان، سمنان و اصفهان به اشتراک می گذارد اختلال در این شرکت برای بسیاری از نقاط کشور ایجاد مشکل می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi...3424

      مال خودته یک هفته تعطیلش کن تعارف نکن

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغهای شاخدار وعوام فریبی وغارت بیت المال وگرانی وبیکاری ودزدی واختلاس میلیاردی وحقوقهای نجومی وفحشا وفسادوبدبختی ووووووبرای مردم=البته خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      آره دیگه، چهارشنبه ها تعطیلشون کنید هر هفته راه بیفتن برن شمال حال کنن. به جای پیشنهادات اینچنینی، اداراتی که تمام چراغهاشون ۲۴ ساعته روشن هست رو جریمه های سنگین کنید تا صرفه جویی کنن و جبران مافات بشه

    • بدون نام

      هر ماه دهروز تعطیله نیاز نیست

    • بدون نام

      کل کشور رو تعطیل کنید خلاص واسه همیشه

    • بی نام

      جالبه، با اون همه بارندگی که امسال داشتیم، فکرشم نمی کردم مشکل قطعی برق داشته باشیم. ....

    • بیکار و بی عار

      بقول دفتر نقاشی پیرزن رو از تاکسی خالی میترسونید!یک هفته تعطیل کنید،فقط مراکز فروش سیگار و مواد ...را یادآوری بکنید به بهانه تعطیلی گران فروشی نکنن و حرام هست سواستفاده .سیگار با عکس دل و روده که محصول داخلی هست در عرض یک هفته چهار هزار تومان گران شد و زنگ زدم به تعزیرات ..گفتند :سیگار چیه برای کبد ضرر داره! هرچقدر اسرار کردم کبد مال خودم هست شما به وظیفه ت برس ، گفتند وقت مارو نگیرید ...منم فحش دادم و قطع کردم ! حالا نگرانم نیان بچه مونو گروگان بگیرن تاخودمو معرفی کنم! اگه یک ماه هم تعطیل کنید بهتر و دعاگو هستم .

    • منوچهر شمسی

      آقا کنتور از کجا میفهمم که کولر روشنه یا نیست که میگید یک سوم برق مصرفی را وسائل خنک کننده مصرف میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حرف نزنین خواهشا امشب یه جدول دیدم ایران جز کم مصرف ترین کشورا تو برق بود
      مطمئنم تو ابم ما کم مصرفترینیم به خصوص تو بخش مصرف خانگی
      بقیه اش دیگه بی لیاقتی و بی کفایتی شما هست.

    • میثم

      راه حل مشکلات را میدانند ... هیچ اقدامی نمی‌شود .
      ... به کجا داریم میرویم .... به کجا خواهیم رسید .
      .....

    • کامبیر

      برق های مفتی صادره به عراق ترکیه ارمنستان تاجیکستان و...قطع شود حل است!؟

    • خدا

      تهران هرروز تعطیله،خبر نداری؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج