جاباما
۷۴۷۲۳۱
۱۸ نظر
۶۳۷۲
۱۸ نظر
۶۳۷۲
پ

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

روانشناسان معتقدند کودکان به دلیل نگاه ویژه و بکری که به دنیای اطراف خود دارند ذاتا مبتکر هستند و خلاقیت آن‌ها باید در مسیر درستی پرورش پیدا کند. صد‌ها سال است که کودکان عامل پیشرفت‌هایی در حوزه‌های علم، تکنولوژی، غذا و سرگرمی بوده اند، حتی پیش از آنکه به سن قانونی برسند و بتوانند یک ماشین را برانند.

وبسایت روزیاتو - گلریز برهمند: روانشناسان معتقدند کودکان به دلیل نگاه ویژه و بکری که به دنیای اطراف خود دارند ذاتا مبتکر هستند و خلاقیت آن ها باید در مسیر درستی پرورش پیدا کند. صدها سال است که کودکان عامل پیشرفت هایی در حوزه های علم، تکنولوژی، غذا و سرگرمی بوده اند، حتی پیش از آنکه به سن قانونی برسند و بتوانند یک ماشین را برانند. در ادامه به ۱۴ اختراع مهم و جالبی می پردازیم به دست کودکان ساخته شدند.

۱- ترامپولین

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

جورج نیسن ۱۶ ساله بعد از دیدن صحنه ی سقوط هنرمندان بندباز بر روی تور محافظی که در زیر آن ها قرار دارد، دست به اختراع ترامپولین زد (میز پارچه ای ضخیم و کشسانی که برای پرش در آکروبات یا صرفا تفریح و سرگرمی استفاده می شود). جورج با خود فکر کرد اگر این هنرمندان بندباز بعد از افتادن روی آن تور دوباره پرش کنند جالب تر خواهد بود. ترامپولین تقریبا ۹۰ سال قدمت دارد و نیسن آن را در سال ۱۹۳۰ اختراع کرد.

۲- ظرف مخصوص بیکن

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

در یکی از روزهای سال ۱۹۹۳ خانواده ی ابی فلک متوجه شدند در خانه دستمال کاغذی ندارند تا بتوانند روغن اضافه ی بیکن هایی که می خواستند در مایکرویو درست کنند را بگیرند، به همین دلیل ابی ۸ ساله تصمیم گرفت روش بهتری برای پخت بیکن ها پیدا کند. بعد از کمی آزمون و خطا، ابی استند مخصوصی به نام بیکن ساز (Makin Bacon) اختراع کرد که در داخل مایکرویو استفاده می شود و چربی بیکن ها در هنگام پخت به داخل ظرف زیرین استند می ریزد. ایده ی درخشان ابی او را به یک نوجوان میلیونر تبدیل کرد.

۳- محافظ گوش

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

در سال ۱۸۷۷، چستر گرینوود ۱۵ ساله که از یخ زدن گوش هایش در حین اسکیت روی یخ خسته شده بود، قابی از جنس مفتول ساخت و از مادربزرگش خواست چند تکه پوست سگ آبی را به آن بدوزد تا با آن گوش هایش را گرم نگه دارد. اختراع این محافظ های گوش با استقبال زیادی رو به رو شد و حتی سربازان جنگ جهانی اول از این وسیله استفاده می کردند.

۴- خط بریل

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

پیش از آنکه لوییس بریل ۱۵ ساله الفبای بریل را در سال ۱۸۲۴ اختراع کند، افراد نابینا با لمس حروف برجسته ای قادر به خواندن بودند که شیوه ی کند و پر زحمتی بود. لوییس بریل که بینایی اش را در سن ۳ سالگی بر اثر آسیب دیدن چشم هایش از دست داده بود، نوعی شیوه ی مکاتبه که مورد استفاده ی ارتش فرانسه بود را تبدیل به الفبایی کرد که استفاده از آن برای افراد نابینا آسان بود.

۵- چراغ های درخت کریسمس

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

در گذشته آتش سوزی درخت های کریسمس اتفاق شایعی بود چون از شمع برای تزئین آن ها استفاده می شد. اما آلبرت ساداکای ۱۵ ساله در سال ۱۹۱۷ با اختراع رشته چراغ های ارزان قیمت تری که دیگر خطر آتش سوزی نداشتند به این مشکل پایان داد.

۶- کامیون های اسباب بازی

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

رابرت پچ یکی از جوان ترین مخترعان تاریخ است، به گونه ای که در سن ۶ سالگی دست به اختراع کامیون های اسباب بازی زد. در سال ۱۹۶۳ رابرت نمونه ی اولیه ی اختراعش را با در بطری و مقوا درست کرد و این اختراع بعدها به اشکال مختلفی از کامیون های اسباب بازی تولید شد.

۷- سوپرمن

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

شخصیت مرد پولادین یا همان سوپرمن اولین بار در سال ۱۹۳۳ در ذهن دو نوجوان ۱۷ ساله به نام جری سیگل و جو شاستر شکل گرفت و در سال ۱۹۳۸ در داستان های کمیک به تصویر درآمد. برخی از تاریخ نگاران کتاب های کمیک معتقدند که ایده اصلی این شخصیت مربوط به ماجرای مرگ پدر سیگل در جریان یک سرقت مسلحانه در فروشگاهش است.

۸- بستنی یخی

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

اختراع بستنی یخی هم مانند بسیاری از اختراعات دیگر حاصل تصادف بود. فرانک اپرسون ۱۱ ساله در یکی از روزهای سال ۱۹۰۵، بر حسب اتفاق یک کاسه جوش شیرین و آب که داخل آن تکه چوبی برای هم زدن بود را در طول شب روی ایوان خانه رها کرد و محتویات ظرف منجمد شد. حدود ۲۰ سال بعد از این کشف اتفاقی، فرانک کار فروش این بستنی های خوشمزه را شروع کرد.

۹- بالشتک هشدار دهنده

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

آلیسا چاوز همیشه از شنیدن خبر مرگ کودکانی که تصادفا در ماشین های گرم جا مانده بودند ناراحت بود و می خواست کاری کند که از این اتفاق تلخ جلوگیری کند. در سال ۲۰۱۴ آلیسای ۱۴ ساله به ایده ی بالشتک هشدار دهنده یا صندلی داغ (Hot Seat) رسید. این بالشتک مجهز به سنسور، درون صندلی ماشین کودک قرار می گیرد و به گوشی هوشمند والدین متصل می شود. اگر سنسورهای بالشتک متوجه شوند که گوشی هوشمند بیشتر از ۶ متر از ماشین فاصله گرفته و کودک هنوز درون صندلی است، قابلیت هشدار آن فعال می شود.

۱۰- تلویزیون های اولیه

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

اختراع تلویزیون تحول بزرگی در زندگی انسان ایجاد کرد و یکی از افراد پیشگامی که به ساخت این تکنولوژی مهم کمک کرد نوجوان ۱۵ ساله ای که بود که اولین بار ایده ی این وسیله در خواب به سراغ او آمد. فیلو تی. فارنزورث در سال ۱۹۲۱ طرح هایی برای سیستم یک تلویزیون برقی ترسیم کرد که ۶ سال بعد تبدیل به شکل اولیه ی تلویزیون شد.

۱۱- تخته ی اسکی روی آب

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

رالف ساموئلسون ۱۸ ساله تصمیم گرفت علاقه اش به ورزش اسکی را با اشتیاقی که نسبت به آب و اسکی روی آن داشت ترکیب کند. در سال ۱۹۲۲، رالف اولین تخته ی اسکی روی آب خود را با باریکه هایی از جنس چوب و به روش خم کردن انتهای آن ها به سمت بالا ساخت.

۱۲- کمدهای قفل آهنربایی

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

سارا باکل ۱۴ ساله که از درگیری همیشگی خود با در کمد فلزی اش در مدرسه خسته شده بود، در سال ۲۰۰۶ به ایده ی کمدهای قفل آهنربایی رسید. پدر سارا مدیر عامل یک شرکت تولید کننده ی آهنربا بود.

۱۳- اسنوموبیل

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

در سال ۱۹۲۲ جوزف آرمند بامبردیر ۱۵ ساله ، ۴ چوب اسکی و یک پروانه را با تسمه به یک موتور ماشین متصل کرد و اولین نمونه ی اسنوموبیل را ساخت. او سال ها روی اختراع خود کار کرد تا آنکه مدل پرطرفدار اسنوموبیل به نام اسکی دو (Ski-Doo) را تولید کرد.

۱۴- باله های شنا

۱۴ اختراع مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

بنجامین فرانکلین، مخترع مشهور و یکی از بنیانگذاران کشور امریکا، در سال ۱۷۱۷ تنها ۱۱ سال داشت که برای ساده تر کردن شنا، باله های شنا را اختراع کرد. با این حال، برخلاف باله های لاستیکی امروزی، اختراع فرانکلین باله های قطوری بود که به دست ها متصل می شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پری

      منم یه اختراع کردم..
      تو مدادهایی که زیر ۵ سانت می شن و غیر قابل استفاده ان،نهال درخت سرو می کاشتیم و تو زمین فروشون کردیم.گرافیتی هم که توشه دوباره وارد خاک می شه و بعدا استخراج می شه.
      اما زمان ثبتش تموم شد و دقیقا یه سال بعد تو خارج به نام یکی دیگه ثبت شد:((((

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ها؟

      • بدون نام

        حالا واقعا یه سوالی مثلا او ظرفو تو خونه با چی اختراع کردن،بعد چجوری میلیونر شد و ایده شونو ندزدیدن

    • بدون نام

      اين مداد ها سال هاي زياديه تو ژاپن هست و استفاده ميشه

      پاسخ ها

      • پری

        اون ها در بسته بندی های مختلفی قرار دارن و داخلشون بذر های گوجه فرنگی و سبزیجات هست که می تونن تو باغچه شون بکارن.اما مال ما بلوط و نهال درخت سرو رو با کمک پدر بلوط ایران به مداد ها پیوند زدیم

    • سیو

      ای کاش ما هم میتونستیم ایده هایی که به ذهنمون میرسه رو به واقعیت تبدیل کنیم،البته بگم که من خیلی وقتا ایدهای جالبی به ذهنم میرسه ولی بعد از مدتی فراموشم میشه.................................

    • خشم شب

      من ایده و اختراعات مد نظر مو می نویسم تا وقتی بزرگ تر شدم عملیشون کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین؛کار درست رو میکنی

      • خشم شب

        ممنون خیلی ها این کا رو میکنن

      • بدون نام

        خشم شب مگه تو چندسالته که میگی وقتی بزرگ شدم؟نکنه توهم از این هیولاهای دهه هشتادی؟ مارو دست انداختی بچه؟؟.خخخخ

    • hashtadi

      عاغا شما بالای 11 سال هم کودک حساب میکنین؟؟؟؟؟
      واقعا بهم بر خورده

      پاسخ ها

      • v

        ن عزیزم ما بالای ده سال رو گودزیلا حساب میکنیم :-/

      • روناک

        یعنی تو هم گودزیلایی

    • نگار

      خیلی جالب بودن

    • v

      منم دمپایی اختراع کردم ک باهاش خاک و ماسه رو جا ب جا میکردم ههههههههههه

    • عسل

      من ۱۲ سالمه با کارتن و مقوا و لیوان کاغذی یه دستگاه ابمیوه ساز اختراع کردم

    • بدون نام

      من حداقل 30 تا ختراع دارم 12 سالمه

      پاسخ ها

      • منصوره (خواهر محمود و منصور)

        آره ارواح عمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج