۷۴۷۵۱۴
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

دستور دادستان کل برای ارائه لیست گیرندگان ارز دولتی

دادستان کل کشور گفت: دیروز عصر جلسه شورای پول و اعتبار بود به رئیس بانک مرکزی گفتم ظرف ۴۸ ساعت باید لیست را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: محمدجعفر منتظری در بخشی از سخنرانی خود در اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان در مجتمع امامت، اظهار کرد: عده‌ای آمدند ارز دولتی با مبلغ ۴۲۰۰ تومان اخذ کردند نصف آن را تحویل گرفتیم اما کامل نبود. دیروز عصر جلسه شورای پول و اعتبار بود به رئیس بانک مرکزی گفتم ظرف ۴۸ ساعت باید لیست را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد. ۱۴ هزار نفر کسانی هستند که ارز را با قیمت ۴۲۰۰ تومان خریداری کردند و بعد چپه کردند، باید تنبیه شوند.

وی در خصوص پرونده ثامن الحجج، عنوان کرد: این پرونده ۱۲۰ جلد است. قاضی باید آن را بخواند و بررسی کند. ما در پرونده‌های مالی بانک‌ها و جرایم اقتصادی با جدیت ورود پیدا کردیم اما در فرایند رسیدگی با موانعی مواجه می‌شدیم. باید طبق موازین شرعی و قانونی برخورد کنیم. قانون بازداشت را محدود کرده است. مگر ما تابع اسلام و قران نیستیم؟ در مقام دادگاه و محکمه اگر بخواهیم حکم عادلانه صادر کنیم زمان می‌برد.

دستور دادستان کل برای ارائه لیست گیرندگان ارز دولتی

دادستان کل کشور در خصوص ماجرای دو تن سکه نیز اظهار کرد: در بحث دو تن سکه نیز باید بگویم زمانی که رئیس ناجا این مسئله را مطرح کرد و وقتی از تلویزیون شنیدم تعجب کردم. حساب کردیم این دو تن چه تعداد و قیمت می‌شود؟ فردا پیگیری کردیم که این دو تن را که ضبط کردید کجاست؟ شما به عنوان نیروی انتظامی ضابط ما هستید. گفتند هنوز نگرفتیم. پس آنچه اعلام کردید چیست؟ گفتند ما اسناد و مدارک را دیدیم این فرد از سه سال قبل که سکه خرید و فروش کرده دو تن می‌شود. ما گفتیم این چه خبری است که دادید و گفتند تصحیح می‌کنیم. شب دوباره این خبر اعلام شد. این یک فرد دلال است که در بازار سکه خرید و فروش می‌کرد. چند روز گذشته دوباره خبر دادند که فرمانده ناجا تهران گفته که این فرد محکوم به اعدام شده است. دوباره زنگ زدیم که کجا محکوم به اعدام شده، حکم او اعدام ندارد. گفت ببخشید اشتباه شده است. من علیه این فرد که دوبار تخلف کرده به دادسرای نظامی شکایت خواهم کرد.

وی بیان کرد: اگر بانک مرکزی اعلام کرد که من سکه می‌فروشم و هر کسی که می‌خواهد بخرد؛ آیا من که این سکه‌ها را از یک مرکز رسمی خریدم، مجرم هستم؟ مگر این‌که معلوم شود خریدار به دنبال اخلال نظام بانکی و پولی کشور است. به بانک مرکزی گفتیم که شما با چه ملاکی این مقدار سکه را در معرض فروش می‌گذارید؟ از ۸ میلیون سکه‌ای که فروختند تنها حدود ۸۰۰ هزار را تحویل دادند اما آثار سوءاجتماعی و اقتصادی خود را گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اکبر

      آخه لیست رو مردم میخان چکار. دستگیر کنید.
      من اسمشون رو بدونم به چه درد میخوره

    • خودم

      یکم کوتاه تر بنویسد . حوصله ندلرم بخونم
      محتوای خود مطلب شاید 10خط هم نشه

    • بدون نام

      ملت انقلابی ومظلوم ایران انتظار دارد کسانی که دولار 4200 تومانی ویورو دولتی ارزان قیمت از دولت به اسم واردات کالاها ضروری گرفته واقدام به فروش دولار ویورو در بازار آزاد کرداند وکالاهایی هم که وارد کرداند با قیمت ارز آزاد در بازار فروختند ودر حال فروش هستند به دادگاه کشاند وحق مردم را بگیرد وانها را مجازات وزندانی کند حتی از نزدیکان رییس‌جمهور وجهانگیری باشد تا ملت انقلابی به انقلاب وپیشرفت آن ومبلرزه با فساد امید وار باشد

    • علی جاده

      نیازی به افشا نیست اطراف را‌نگاه کنی همه موجود هستن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج