۷۴۷۶۳۸
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

مرفاوی: هر فصل یک استقلال جدید می‌سازند

شرايط استقلال هر روز بدتر مي‌شود و هواداران اين تيم نگران هستند مبادا با اين وضعيت، آبي‌ها فصل بدي را در پيش داشته باشند.

روزنامه قانون: شرايط استقلال هر روز بدتر مي‌شود و هواداران اين تيم نگران هستند مبادا با اين وضعيت، آبي‌ها فصل بدي را در پيش داشته باشند. روز گذشته سيد رضا افتخاري از سمت مديرعاملي استقلال استعفا كرد و شرايط آبي‌ها بحراني‌تر شد. استقلال درست در روزهايي كه نياز به همدلي مديرانش دارد يكي يكي آن‌ها را از دست مي‌دهد و حتي شنيده شده پندار توفيقي نيز به زودي بركنار خواهد شد.

ماجرا مربوط به درگيري او با مازيار ناظمي است؛ مدير روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در توييتر خود به صورت غيرمستقيم نوشت كه توفيقي شماره‌اش را به هواداران استقلال داده و از صبح روز گذشته، هواداران بيشماري به او زنگ زده‌اند تا اعتراض‌شان را نشان دهند. از سوي ديگر جذب چند بازيكن مصدوم مثل علي كريمي، ميثم تيموري و مرتضي آقاخان باعث شده مديران استقلال بيش از پيش تحت فشار باشند و برخي اعتقاد دارند پرسپوليس با وجود محروميت از فصل نقل و انتقالات، عملكرد بهتري نسبت به استقلال داشته است.

براي بررسي اتفاقاتي كه در باشگاه استقلال رخ مي‌دهد با صمد مرفاوي تماس گرفتيم. گفت‌وگوي ما را با سرمربي پيشين آبي‌ها در ادامه مي‌خوانيد.

به نظر مي‌رسد اوضاع استقلال بحراني است؛ دست كم هواداران اعتقاد دارند وضعيت اين تيم اين روزها جالب نيست.

به نظر من اتفاق خاصي نيفتاده است. بسياري جو را خراب كرده‌اند و مي‌گويند شرايط اين تيم خوب نيست اما استقلال در اردو حضور دارد و در حال گذراندن تمرينات پيش فصل است. فراموش نكنيم بازيكنان بزرگي به استقلال آمده‌اند و از اين تيم رفته‌اند اما اتفاق خاصي رخ نداده است.

اما يارگيري نامناسب در كنار جذب چند بازيكن مصدوم باعث شده نگاه‌ها به نظر غيرمنطقي نباشد.

موضوع يارگيري هرسال مطرح مي‌شود اما بايد بدانيم مديرعامل و مربي بايد تلاش كنند بازيكنان تيم را حفظ كنند نه اينكه هر فصل به دنبال بازيكن جديد باشند. نبايد يك تيم هر فصل تغييرات جدي كند و دغدغه هواداران و مديرعامل اين تيم جذب ستاره‌ها يا بازيكنان مورد نظر هواداران باشد.

براساس شنيده‌ها، مامه تيام مبلغ يك ميليون و 750 هزار دلار براي نيم‌فصل از استقلال خواسته و جباروف نيز درخواست قرارداد سه ساله دارد. با اين شرايط به نظر مي‌رسد دو بازيكن خارجي استقلال نيز رفتني باشند.

قرارداد جباروف و تيام بايد پيش از اين تمديد مي‌شد اما به هر حال مگر تيم‌هاي ديگر چه مي‌كنند؟ پرسپوليس از نقل و انتقالات محروم است اما چنين مشكلاتي ندارند. چرا ساير تيم‌ها از مشكلات‌شان نمي‌گويند؟ آيا مشكلات فقط مختص استقلال است؟

سيد رضا افتخاري،‌ مديرعامل استقلال استعفا كرد و به نظر مي‌رسد دوباره به فوتسال بازگردد. فكر مي‌كنيد كناره‌گيري او در اين مقطع كار درستي بود؟

به هر حال هنوز استعفاي افتخاري تاييد نشده و نمي‌توانيم بگوييم او از تيم رفته است اما هنوز خودش در اين باره صحبتي نكرده است اما اگر استعفاي او قطعي شود، بايد هرچه سريع‌تر مديرعامل جديدي براي اين تيم تعيين شود. نبايد بگوييم شرايط استقلال بسيار سخت است زيرا معتقدم به مرور اين مشكلات حل مي‌شود. بايد از نيروهايي كه در حال حاضر در استقلال هستند استفاده و به آن‌ها اعتماد كرد. اينكه هر فصل يك استقلال جديد بسازيم، اتفاق مثبتي نيست.

موضوع مهمي كه درباره استقلال مطرح مي‌شود، قراردادهاي عجيب و غريبي است كه بازيكنان اين تيم مي‌بندند. گفته مي‌شود بندهايي در قراردادها وجود دارد كه به بازيكنان اجازه مي‌دهد به راحتي از تيم جدا شوند و مبالغ بالايي دريافت كنند.

دوباره تاكيد مي‌كنم؛ مشكلات امروز استقلال مربوط به فصل قبل است و بايد قرارداد بازيكنان در فصل گذشته حل مي‌شد. اينكه قراردادهاي مشكوك با باشگاه ببندند، جالب نيست. بازيكنان هر بندي كه دل‌شان مي‌خواهد در قرارداد مي‌گنجانند درحالي‌كه باشگاه بايد شرايط مدنظرش را در قرارداد بگنجاند و بازيكن وظيفه دارد آن را امضا كند. اين نوع قراردادها باعث شده استقلال در فصل نقل و انتقالات دچار تزلزل شود. من يا امثال من نمي‌خواهيم استقلال را تضعيف كنيم اما وقتي شرايط را مي‌بينيم، نمي‌توانيم سكوت كنيم.

به نظر شما مشكل اصلي قراردادهاي استقلال چه بوده؟ چرا مديران آبي چنين قراردادهايي را منعقد كرده‌اند؟

مشكل همان نوع بستن قرارداد است. بدون شك مدير يا مربي نمي‌خواستند قراردادها به اين شكل بسته شود اما بدون شك مشكلاتي مثل مسائل مالي بوده كه مجبور به امضاي چنين قراردادي شده‌اند. نوع قراردادها بايد طوري بسته مي‌شد كه به نفع باشگاه‌ها باشد نه بازيكن اما متاسفانه اين اتفاق رخ نداده است.

گفته مي‌شود اشتباهات پندار توفيقي و تلاش او براي نمايش چهره‌اش و قراردادهايي كه در ساعت‌هاي نيمه شب رسمي مي‌شود از مهم‌ترين مشكلات استقلالي‌هاست. به عنوان مثال پزشك استقلال در نامه‌اي از پندار توفيقي خواسته قيد جذب علي كريمي را بزند اما او نيمه‌شب با كريمي قرارداد مي‌بندد. شايد عطش دارد كه تصويرش تيتر يك رسانه‌ها شود.

اگر بخواهيم يك نفر را در اين موضوعات متهم كنيم، صحيح نيست. پندار توفيقي همه كاره استقلال نيست اما چيزي كه واضح است اينكه نبايد مقصر اصلي را يك نفر بدانيم. استقلال مديرعامل، هيات مديره و مجمع دارد و يك نفر براي اين تيم تصميم نمي‌گيرد. بدون شك پندار توفيقي با هماهنگي بالادستي‌ها قراردادها را امضا كرده و همه مقصر هستند.

گفته مي‌شود مديران استقلال نمي‌توانند از كميته فني اين تيم به شكل خوبي استفاده كنند و تشكيل اين كميته بيشتر جنبه نمايشي دارد.

يكي از انتقادات اصلي من از باشگاه استقلال، استفاده نكردن از كميته فني اين تيم است. هرگاه قرار بوده مربي تعيين كنند يا بازيكني بگيرند، كميته فني جلسه مي‌گذارد اما پس از آن هيچ جلسه‌اي برگزار نمي‌شود. بدون شك اين جلسات بايد ادامه‌دار باشد اما در عمل فقط در روزهاي حساس جلسه برگزار مي‌شود.

پژمان منتظري در گفت‌وگويي، استقلال اين روزها را به «پچ پچ خانه» تشبيه كرده است. مطرح شدن چنين صحبت‌هايي هواداران را بيشتر نگران مي‌كند.

من نيز مثل تمام هواداران و پيشكسوتان استقلال از دور شرايط را مي‌بينم. وقتي داخل تيم نيستيد نمي‌توانيد درباره مسائل درون تيم با قاطعيت صحبت كنيد. من به عنوان يك استقلالي تمام تلاشم را مي‌كنم تا آرامش را به اين تيم بازگردانم و به دنبال هرج و مرج نيستم.

قهرماني پرسپوليس در سوپرجام بدون برگزاري بازي و در حالي كه استقلال از حضور در اين جام انصراف داد نيز باعث فشار بيشتر رسانه‌ها و هواداران شده است.

شايد باشگاه استقلال اشتباهي در اين موضوع كرده باشد.

كاري به مقصر شركت نكردن استقلال در بازي سوپرجام ندارم اما معتقدم اين قانون فوتبال نيست كه از چند روز قبل و به واسطه يك نامه، بازي را سه بر صفر اعلام كنند.

مگر خونه‌به خونه نامه ننوشت كه در فينال جام حذفي شركت نمي‌كنيم؟ چرا در آن روز بازي را سه بر صفر اعلام نكردند؟ من نيز اعتقاد دارم استقلال بايد در سوپرجام شركت مي‌كرد و اين اتفاقات باعث سرخورده شدن هواداران شده است. اما در طرف مقابل معتقدم سازمان ليگ مي‌توانست بازي را لغو كند.

اما به هر حال سازمان ليگ حق دارد براي شركت نكردن استقلال در سوپرجام، تنبيهاتي را در نظر بگيرد. اين بازي بايد به هر شكلي برگزار شود.

چرا پيش از اين برگزار نمي‌كردند؟ چرا دو سال است كه برگزار مي‌كنند؟

اينكه برگزار نمي‌شد دليلي بر اشتباه بودن تصميم فعلي مسئولان سازمان ليگ نيست. شايد آن روزها اشتباه مي‌كردند كه بازي را برگزار نمي‌كردند.

ما قبول داريم كه پرسپوليس و استقلال دو تيم بزرگ اين كشور هستند؟ اگر قبول داريم مي‌توانيم با تعامل و گفت‌وگو اين مشكلات را حل كنيم نه اينكه شتاب‌زده بازي را سه بر صفر اعلام كنيم. معتقدم اين موضوع بي‌تجربگي مسئولان سازمان ليگ را نشان مي‌دهد.

برخي معتقدند وزير پرسپوليسي است و برخي اعتقاد دارند او استقلالي است. به نظر مي‌رسد تلاش براي جناح‌بندي عملكرد وزارت، براي سرپوش گذاشتن روي اشتباهات برخي مديران است.

من اين موضوع را قبول ندارم. اين اتفاقات بستگي به عملكرد مديران دو تيم دارد. فكر نمي‌كنم وزارت ورزش و جوانان براي يك تيم رانت بيشتري قائل شود. مطمئن باشيد وزارت فرقي بين استقلال و پرسپوليس نمي‌گذارد.

در حال حاضر حميدرضا گرشاسبي، سرپرست پرسپوليس است و حكم مديرعاملي او صادر نشده؛ آيا مي‌توانيم بگوييم كه وزير استقلالي است كه حكم گرشاسبي را صادر نمي‌كند؟

اميرحسين فتحي كه كارشناس ارشد حقوق قضايي است، جانشين افتخاري در استقلال شد. فكر مي‌كنيد بتواند موفق شود؟

به هر حال اميرحسين فتحي سابقه مديريتي بسياري دارد و اگر او مديرعامل استقلال شود، اميدوارم موفق باشد اما بايد بداند مديريت در اين تيم دشوار است. اميدوارم شرايط بهتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد س

      با چنین هوادارای هوچیگر و بیفرهنگی که از مدیر گرفته تا آبدارچی رو مورد لطف قرار میدن نباید بیشتر از این انتظار داشت یک تیم دائم در استرس

    • بدون نام

      وزرات ورزش می دونست استقلال امسال قهرمان لیک می شد دسطور متوقف از نقل انتقالات داد به چای لنگ استقلال مرحوم کردم درست وزیر ارزش دستور دادن سوپرجام بدن به لنگ استقلال برود به حاشیه معلوم قهرمانی دوسال لنگ توسط وزارت ورزش تعین می شده امسال نه باید استقلال در لیگ شرکت کند چون ازهمین الان قهرمان انتخاب کردن

      پاسخ ها

      • موسوی

        بیسواد چقد غلط املایی داری؟

    • فرشاد

      تو دیگه حرف مفت نزن ...پول پرست ..واقعا مایه ننگه امثال تو و مظلومی و...شدن پیشکسوت استقلال .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج