جاباما
۷۴۷۹۸۰
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

حال سد‌های پایتخت خوب نیست

بارندگی اردیبهشت‌ماه سبب شد وضعیت آب در تهران از حالت بحرانی و جیره‌بندی خارج شود، اما وضعیت آب خوب نیست که اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد سال آینده شرایط سختی خواهیم داشت.

خبرگزاری تسنیم: بخش قابل توجهی از آب شرب کلانشهر تهران از طریق ذخایر آب پشت سد‌های طالقان، امیرکبیر، لار، لتیان و سد ماملو تأمین می‌شود، اما این روز‌ها سد‌های تهران حال و روز خوشی ندارند و در مجموع آب ذخیره شده در مخازن سد‌های پنج‌گانه تهران به ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که این آمار کاهش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی آب را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و این یعنی در تهران تقریباً به اندازه یک و نیم برابر سد کرج آب کمتر از پارسال داریم، امری که ضرورت توجه به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را دو چندان می‌کند.

آب در استان تهران جیره‌بندی نمی‌شود

در همین زمینه محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به مشکل آب در این استان اظهار داشت: با توجه به بارندگی اردیبهشت ماه از بحران خارج شدیم شرایط به گونه‌ای بود که باید به سمت جیره‌بندی آب در تهران می‌رفتیم، اما خوشبختانه با این بارندگی جیره‌بندی از دستور کار خارج شده است، منتها وضعیت آب خوب نیست.

وی بیان کرد: در مورد وضعیت آب نسبت به پارسال ۲۵ درصد منفی هستیم و حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سد‌ها شده در حالی که سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد‌ها داشتیم یعنی اکنون ۳۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در سد‌ها مشاهده می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه عمدتاً سد‌های لار، طالقان و ماملو با کمبود آب مواجه هستند افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال را به خوبی عبور می‌کنیم و امیدواریم پاییز بارندگی داشته باشیم، چرا که اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد سال آینده وضعیت سختی خواهیم داشت.

شهروندان پیک مصرف را به ساعت‌های دیگر انتقال دهند تا مشکلی پیش نیاید

محمد پرورش مدیرعامل سابق آبفای استان تهران در زمینه تأمین آب اظهار داشت: با توجه به وضعیت بارندگی در ابتدای سال در حوزه تأمین و در قسمت عرضه برنامه‌ریزی لازم انجام شده و آب جیره‌بندی نمی‌شود، بنابراین مشکلی برای تأمین آب نداریم.

وی تصریح کرد: مشکل عمده مشکل مصرف است یعنی در قسمت تقاضا مشکل داریم، با توجه به تابستان گرم هر یک درجه گرما که از ۳۵ درجه بالا برود بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمکعب مصرف آب بالا می‌رود.

مدیرعامل سابق آبفای استان تهران همچنین ادامه داد: وقتی دما از ۴۰ درجه بالاتر می‌رود مصرف به صورت نمایی افزایش پیدا می‌کند یعنی هر یک درجه که دما از ۴۰ درجه بالاتر می‌رود، مصرف ۴۰ تا ۵۰ هزار مترمکعب افزایش پیدا می‌کند که به دلیل استفاده از کولر و دمای بالا می‌باشد.

پرورش با اشاره به ضرورت پیک‌زدایی مصرف بیان کرد: در شرایط فعلی پیک‌زدایی اهمیت بسیاری دارد و تقریباً پیک مصرف آب و برق یکسان است که در این زمینه مردم باید مراقبت لازم را داشته باشند، یعنی پیک را به ساعت‌های دیگر انتقال دهند تا مشکلی پیش نیاید.

وی در ادامه اظهار داشت: سرانه مصرف هر فرد مشخص است و از نظر تأمین و توزیع مشکلی نداریم یعنی اگر جایی اُفت فشار وجود داشت به معنای کمبود آب نیست، بلکه بدین معنا است که مردم درست مصرف نمی‌کنند.

مدیرعامل سابق آبفای استان تهران با بیان اینکه نُرم تولید آب در دنیا ۱۵۰ لیتر است و شبکه ما ۲۳۰ لیتر دارد عنوان کرد: ما ۴۰ درصد بیشتر از سطح جهانی تولید آب است، بنابراین نیاز به تولید آب وجود ندارد، اما نکته این است که در حوزه مصرف باید مردم و شهروندان به ویژه در شهر‌های اطراف تهران کمک کنند، چرا که با توجه به اینکه شرکت برق به دلیل کمبود آب تولیدشان کمتر می‌شود قطع برق در برخی نقاط داریم که این امر نیز به صورت مستقیم روی آب تأثیر می‌گذارد.

پرورش سپس با بیان اینکه امید است مردم کمک کنند تا تابستان آرامی در استان تهران داشته باشیم خاطرنشان کرد: در زمینه برخورد با مشترکان پرمصرف ابتدا با مصارف غیرخانگی برخورد می‌کنیم، مصارف خانگی اولویت دوم است، برنامه‌ریزی انجام شده تا مردم در حوزه آب مشکلی نداشته باشند البته به شرطی که در مدیریت مصرف اصول لازم رعایت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      حال چه کسی .. کجا . خوب است .....
      دعا کنید به مقامی برسم خودم مشکلات را حل میکنم

    • ح

      حال سد دلم خرابه خرابه خراب

    • بی نام

      حال هیچیزی خوب نیس

    • علی جاده

      حال کی خوب است.....

    • بدون نام

      آن چیزی که حالش در کشور خوب است بگوئید!

    • بدون نام

      نفروشید آبها رو تا حالشان خوب بشه

    • جوان بی کار افسرده

      کشور شده همش خبر ناامید کننده؟ شمامسولین باید برید بمیرید، خبری بچاپ سانسورچی

    • بدون نام

      من ماه پيش از كنار سد اميركبير رد شدم و هيچ وقت انقدر پرآب نبوده . حال سد خوبه ولي حال كساني كه بايد مديريت كنن و آب رو جاهاي ديگه ندن خوب نيست...

    • بدون نام

      بله دیگه ایران کشورخشکیه وبی اب نبایدکشاورزی کنه ملت ازبیکاری وفقرمجبورن کشاورزی کنن وحدود۱۰ملیون شغل وافغانیا اشغال کردن وبه قول وزیرکاراگه افغانیابرن نباشن بیشترمشکل بزرگ ومعضل بیکاری حل میش وبه قول نمایندگان مجلس یعنی چی که بیش از۴ملیون شغل ساختمانی وافغانیااشغال کردن وبیکاروحتی دانشجوهامونم بیکارکردن وهمین شغلهایی که افغانیاهستن همش بااب وگرنه انجام نمیش مثل ساختمان سازی تولیدیهامیوه فروشیهاتالارهاوسرایداریهاباغبانیهامزرعه....‌واینهاغیرقانونی مشغولن وقتی ۱عدگوجه فرنگی۱عدد۳۰وسی زمینی۵۰لیترو۱کیلوخیار۲۰۰لیتروگندم۳۰۰لیتروگوشت۸۰۰لیترببنیدحدود۱۷ملیون افغانی درروزچقدرازاب ایران مصرف میکنن ولی خودشون چندسال سدزدن حق ابه ایران هیلمن وهامون ونمیدن واسم گردوخاک سرطانی کردن خاک برسرایران وایرانی که اخراج نمیکنه کارمیده واستاندارجهانیبالای۱۵۰لیترمصرف اب هر۱نفرواینهادرروزبالای۷میلیاردلیتراب مصرف میکنن ۷براردریچه بزرگ چتگر..‌‌‌واین معلوم ازلحاظ اب وبرق کم میاریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج