جاباما
۷۴۸۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تغییر نام سفرهای استانی دولت

رئیس دفتر رئیس جمهور از پیشنهاد خود برای تغییر نام سفرهای استانی به عنوان پایش و پویش استانی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و معاونت هماهنگی و پیگیری‌های نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید برنامه‌های ارزشمند گذشته متوقف شود، گفت: باید تلاش‌هایی را که انجام داده شده است، قدر شناخت و تقدیر کرد و همچنین از کاستی‌های آن درس گرفت و راه آینده را در مسیر اعتلای مستمر طراحی کرد و در آن قدم گذاشت.

وی افزود: لازمه رشد پویا و مستمر این است که ما مرتبا فردایی را بهتر از امروز برای خودمان تصور کنیم و از همه ابزارها برای پیشرفت استفاده کنیم. این امر برای همه سازمان‌ها و بنگاه‌ها در سطح خرد و کلان کشور مطرح است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تقارن تودیع و معارفه مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و معاونت هماهنگی و پیگیری‌های نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: من این تقارن را برای تاکید یک مفهوم اساسی به فال نیک می‌گیرم و آن کمک به حرکت رو به رشد کشور است.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: ما در رشد و توسعه اقتصادی کشور الگویی را دنبال می‌کنیم که مبتنی بر رشد درون‌زای برون‌نگر است. آن هم با تکیه به سرمایه‌های ملی با هدف کمک به شکوفا شدن استعدادها و خلاقیت‌های درونی در عین تعامل سازنده با جهان خارج.

وی افزود: در تدوین این مفهوم هم از سویی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار می‌دهیم که با تکیه بر تولید ملی بتوانیم وابستگی‌های اقتصادی کشور و بودجه دولت را به منابع تحت‌الارضی نفت کم کنیم و هم قدرت مقاومت اقتصاد را در مقابل تکانه‌های برون‌زا کم کنیم و در عین حال میزان تعامل با خارج را افزایش دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه این دو ایده مکمل یکدیگر هستند نه متناقض با یکدیگر، گفت: ما آسیب‌هایی را که در اقتصادمان داشته‌ایم، بیش از آنچه ناشی از تحریم‌های خارجی باشد، به سبب کاستی‌هایی بود که در تولید سیاست‌های تقویت تولید ملی با آن مواجهیم.

نهاوندیان افزود: اینکه کشور هنوز بعد از ۳ دهه به میزان بالایی اتکا به واردات کالاهای اساسی دارد، حاصل تحریم‌های خارجی نیست. به خاطر این است که به موقع چاره‌ای برای اقتصاد مقاومتی نکرده‌ایم و آن را به مرحله عمل نرساندیم.

وی با تاکید بر اینکه الگوی رشد درون‌زای برون‌گر جانشین یکدیگر نیستند و بلکه مکمل هم هستند و می‌تواند در مقابل محدودیت‌ها و تحمیل انزوا از سوی بدخواهان دوام بیاورد، گفت: مرکز امور حقوقی بین‌المللی در این برهه از زمان نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند. این‌گونه نباشد که این مرکز به دنبال پرونده‌های ۳۰ سال قبل از جمله بیانیه الجزایر باشد، بلکه نقش بزرگ این مرکز این است که از حقوق کشور در سطح کلان حراست کند.

به گفته رئیس دفتر رئیس جمهور، لازمه تعامل سازنده با جهان این است که ما در همه عرصه‌ها حضورمان را تقویت کنیم. هم در اقتصاد، هم در دیپلماسی رسمی، هم در مناسبات فرهنگی و هم در حقوق بین‌المللی باید مقتدرانه حضور داشته باشیم و امیدوار هستیم دوره آینده این مرکز با حضور آقای محبی دوره درخشانی برای کشور باشد.

نهاوندیان در ادامه سخنانش به ماموریت‌های مهم معاونت هماهنگی و پیگیری‌های نهاد ریاست جمهوری اشاره و ضمن تشکر از زحمات دادخواه معاون پیشین، گفت: ما اگر از رشد درون‌زا سخن می‌گوییم به معنای این است که استعدادهای استانی را بشناسیم و وسایل مورد نیاز را برای رشد درون‌زای استان‌ها فراهم کنیم.

وی در ادامه از پیشنهاد خود برای تغییر نام سفرهای استانی به عنوان پایش و پویش استانی خبر داد و گفت: حیف است که اسم این برنامه‌ها را سفرهای استانی بگذاریم، چرا که استان‌ها با یک یا چند سفر آباد نمی‌شوند، بلکه باید جوشش درون‌زا داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نباید تعهداتی در استان‌ها ایجاد کنیم که امکان تامین آنها را نداشته باشیم، اظهار داشت: باید پروژه‌هایی آغاز کنیم که خود آن پروژه بتواند خرج خود را تامین کند. حقیقتا زحماتی در این معاونت کشیده شده است و انشاءالله این تجارب سرمایه آقای علی احمدی باشد تا بتواند مسئولیت‌های دولت تدبیر و امید را در این حوزه اجرایی کند.

نهاوندیان در پایان بر هم‌افزایی تمامی نهادهای مربوط ریاست جمهوری جهت تقویت معاونت هماهنگی و پیگیری‌های نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی‌مان تسهیل خدمت‌رسانی به منتخب مردم است و امیدواریم در یک مجموعه واحد دست به دست یکدیگر بدهیم تا از حرکت‌های خوب در زمینه شکوفا کردن استعدادها استفاده کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج