۷۴۸۱۴۱
۱۰ نظر
۵۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۱۳
پ

امام جمعه اهواز: خوزستان سهم خود از نفت را دریافت نکرده

امام جمعه موقت اهواز گفت: خوزستان سهم منصفانه خود از نفت و مشتقات نفت را دریافت نکرده است. وجود پتروشیمی‌ها که در شرایط کنونی در حال فعالیت هستند، افتخار ما است اما صنایع آلاینده استان خوزستان چقدر از سهم خود بابت محیط زیست را به خوزستان پرداخت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۲۹ تیرماه) با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: آنچه که حق تعالی و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار وظیفه اهل ایمان قرار داده، توصیه به تقوای الهی است.

وی با اشاره به تقوا در مسائل مالی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید مال و دارایی انسان نقطه بسیار خطرناک است و اسراف یکی از گناهان است.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص زیاده‌روی اموال گفت: وقتی آنچه انسان خرج می‌کند مطابق با برداشت نباشد زیاده‌روی اموال است. اگر کسی بخواهد یک فرش پنجاه میلیون تومانی در خانه اش داشته باشد اگرچه از آن استفاده می‌کند اما اسراف محسوب می‌شود.

امام جمعه اهواز: خوزستان سهم خود از نفت را دریافت نکرده

وی ادامه داد: در روایات آمده است که اسراف باعث محرومیت می شود. وقتی کسی زیاده‌روی کند محروم می‌شود. امام جعفر صادق(ع) از پیامبر نقل می‌کند که هر کسی در زندگی‌اش میانه‌روی کند و نقطه اعتدال بین اسراف و بخل را رعایت کند خداوند رزقش را بیشتر می‌کند. حتی در عبادات، وضو و افطاری نباید اسراف شود.

حسن‌زاده با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: در این شرایط کم آبی و خشکسالی و جنگ بین کشورها و منطقه بر آب باید همه دست به دست هم دهیم تا به فرهنگ قرآن و سیره ائمه برسیم. مردم باید در صرفه جویی نمونه باشند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: علت این که آمریکا از ما عصبانی این است این است که نه تنها دست کثیفش از کشور قطع شد بلکه در حال قطع شدن از کل منطقه است. لبنان کشوری بود که در دست آمریکا بود اما با کمک حزب الله و شهدا و رزمندگان کشور ما و ایثار و فداکاری آنها لبنان را نجات دادند.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال این هستند که دست آمریکا را در کشور و منطقه باز کنند بدانند نه تنها این خواب برای آنها تعبیر نمی‌شود بلکه به فضل الهی بیش از پیش در منطقه و کل کشور قطع خواهد شد.

حسن‌زاده با اشاره به بهتر شدن وضعیت وضعیت آب شرب خرمشهر و آبادان با قدردانی از زحمات مسئولین تصریح کرد: همه مسئولین با تلاشی که انجام دادند سعی کردند اشکالات و کوتاهی را که ایجاد شده جبران کنند. تلاش آنها نشان دهنده انسجام و همدلی برای جبران کوتاهی‌های گذشته است که این انسجام در همه بخش‌های خوزستان نیازمند است. آنچه در خرمشهر و آبادان برای جبران کوتاهی انجام شده باید الگو و نمونه‌ای برای حل مشکل مشکلات خوزستان باشد.

وی ادامه داد: خوزستان سهم منصفانه خود را از نفت و مشتقات نفت دریافت نکرده است. وجود پتروشیمی‌ها که در شرایط کنونی در حال فعالیت هستند، افتخار ما است اما صنایع آلاینده استان خوزستان چقدر از سهم خود بابت محیط زیست را به خوزستان پرداخت کرده‌اند؟ باید سهم خوزستان از صنایع آنچه که قانون قرار داده است، داده شود.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: باید زیرساخت‌های خوزستان در بخش آب، برق، انرژی، راه و کشاورزی تقویت شود. ما نمی‌توانیم به کشاورز بگوییم برنج نکارد.

حسن‌زاده با اشاره به دیدار آیت الله موسوی جزایری با معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: آیت الله موسوی جزایری در دیدار با معاون اول رئیس جمهور بیان کردند که باید مساله انتقال آب خوزستان در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود. نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه ای اعلام کردند آنچه که مصلحت کشور و استان خوزستان باشد را می‌پذیریم اما واقعا ظرفیت‌های خوزستان هم باید لحاظ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      ما کنار امریکا را صد سال نمیخوایم ولی اینهم نمیخوایم که سرمایه کشور جای دیگری بره وخرج بشه وهم اختلاسهای بیکران نه یکی ونه دوتا هزاران ،هزار وکل مملکت مخصوصا ۸۰درصد بدبخت شدن.

    • بی نام

      اصلا شهرهای دیگه از نفت خدا دادی استفاده میکنند، اگر میشد ،مردم که سر صداشون در نمیامد .نه میامد .

    • بدون نام

      فعلا مو ضوع اب را کنید تا بعد

    • بدون نام

      خوزستان خوزستان خوزستان
      تنهایی تنهایی تنهایی....

    • بدون نام

      بخدا هیچ کس دریافت نکرده

      فقط آقازادهها(کوچک زادهها) سهم گرفتن


      اگر فهمیدین میدن ما فقرا هم خبر کنید

    • بدون نام

      اقای امام جمعه آقازاده ها ونجومی بگیران واختلاص گران ورشوه خاران حقشان را از نفت گرفتند چیزی برای مردم مستضعفین نمانده

      پاسخ ها

      • بینام

        مستضعفان وارثان زیر زمین شدند همه ازبین رفتند اکثریت بدبخت کارتن خواب گور خواب معتاد خیابانی..وروستا ییها بامشقت زندگی راسپری میکنند و...نفت کی برد کی خورد ....

    • مم

      سهم نفت را نمی خوایم آب مان هوامان زندیگیمان را نبرن مارا بخیرتو امیدی نیست.

    • بدون نام

      غیر از اقایان ووابستگان .... چه کسی سهم خود را ازنفت که قرار بود سر سفره همه بیاید دریافت کرده

    • بدون نام

      انشالله پول دوا درمان بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج