۷۴۸۲۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اوکراین، سفیر ایتالیا را احضار کرد

اوکراین در اعتراض به اظهارات معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا، سفیر این کشور در کی یف را احضار کرد.

ایرنا: اوکراین در اعتراض به اظهارات معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا، سفیر این کشور در کی یف را احضار کرد.

به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین ،کی یف ضمن محکوم کردن اظهارات «ماتئو سالوینی» که انقلاب این کشور را جعلی خوانده است، سفیر ایتالیا را به وزارت خارجه اوکراین فراخوانده است.

در این بیانیه آمده است: در وزارت خارجه اوکراین به «داوید لاچی چیلا» سفیر ایتالیا در اوکراین گفته شد که اظهارات وزیر کشور آنها درباره انقلاب اوکراین غیرقابل قبول است.

«به سفیر ایتالیا گفتیم که موضع سیاستمدار ایتالیایی بر اساس حقایق استوار نشده و با اصول پذیرفته شده و معیارهای بین المللی مغایرت دارد.»

ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا پیشتردر گفت وگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت که ادعای جعل نتایج همه پرسی در کریمه را نمی پذیرد و انقلاب ماه فوریه اوکراین را هم جعلی می داند.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت اوکراین که تمایل فراوانی به روسیه داشت توسط معترضان غربگرا در این کشور سرنگون و بجای آن حکومتی طرفدار غرب روی کار آمد.

مدت کوتاهی پس از این انقلاب که روس ها از آن به عنوان کودتای غربی ها یاد می کنند، منطقه کریمه در شرق اوکراین که اکثر ساکنانش روس تبار هستند، دست به مخالفت با دولت مرکزی زد و با برگزاری همه پرسی که امنیت آن را نیروهای نظامی مستقر روسیه در این منطقه تامین کردند، اعلام استقلال از اوکراین کرد و مدت کوتاهی بعد از روسیه درخواست کرد که به این کشور بپیوندد.

منطقه کریمه با ۲۷ هزار کیلومتر مساحت و ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار نفر جمعیت در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است.
بسیاری از کشورهای جهان الحاق کریمه به روسیه را نپذیرفته اند و هنوز این منطقه را جزئی از خاک اوکراین می دانند هر چند که اوکراین هیچ نفوذی روی آن ندارد اما اقدام روسیه را تجاوز به خاک این کشور و مغایر با اصول بین المللی قلمداد می کند و از دیگر کشورها نیز خواسته است که کریمه را به عنوان منطقه ای از روسیه به رسمیت نشناسند.

ترکیه از جمله همسایگان این دو کشور که به دلیل شکست دولت عثمانی در مقابل حکومت تزاری روسیه، مجبور به عقب نشینی از کریمه و اهدا آن به تزارها شد از جمله مخالفان سرسخت الحاق کریمه به روسیه است، با این وجود روابط تنگاتنگی با مسکو دارد.

همچنین روسیه امروز سفیر یونان را در اعتراض به آنچه اظهارات ضد روسی مقام های یونانی عنوان شده است، احضار کرد.

یونان چند روز پیش دو دیپلمات روسی را به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور اخراج کرد، موضوعی که به نظر می رسد در روزهای آینده واکنش متقابل روسیه را در پی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج