۷۴۸۵۴۰
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

انقلابیون و آستین کوتاه؛ از آغاز تا امروز

صفحه اینستاگرام روزنامه شهروند در یادداشتی نوشت: فضای مجازی با کسی شوخی ندارد؛‌ چه نماینده مجلس باشید، چه مجری تلویزیون و چه مسئول حراست شهرداری قزوین؛ کافی است گاف بدهید تا جایتان را در صدر حمله‌های کاربران باز کنید.

برترین ها: صفحه اینستاگرام روزنامه شهروند در یادداشتی نوشت: فضای مجازی با کسی شوخی ندارد؛‌ چه نماینده مجلس باشید، چه مجری تلویزیون و چه مسئول حراست شهرداری قزوین؛ کافی است گاف بدهید تا جایتان را در صدر حمله‌های کاربران باز کنید.

ماجرا معمولا به همین فضا هم محدود نمی‌شود و کم‌کم پای واکنش‌های دنیای واقعی هم به موضوع باز می‌شود. نمونه نزدیک این اتفاق انتشار تصویر بخشنامه ممنوعیت پوشیدن لباس آستین‌کوتاه برای راننده‌های تاکسی بود که از طرف حراست شهرداری به معاونت امور اداری و مالی ابلاغ شده و چنان جنجالی به راه انداخت که مسئولان نهادهای مختلف قزوین تمام هفته گذشته را در حال پاسخگویی بودند.

انقلابیون و آستین کوتاه؛ از آغاز تا امروز

شهرداری قزوین بلافاصله اعلام کرد که این ممنوعیت مربوط به راننده‌هایی است که با شهرداری کار می‌کنند و ربطی به راننده‌های تاکسی سطح شهر قزوین ندارد، اما به نظر می‌رسد این توضیحات مردم را قانع نکرد چون به محض اینکه علی صفری، شهردار قزوین تصویری از خودش با لباس آستین‌کوتاه در دل طبیعت منتشر کرد، دوباره به صدر گفت‌وگوها برگشت و خیلی‌ها درباره اینکه رطب‌خورده چطور می‌تواند منع رطب کند، سوال‌هایی پرسیدند.

بازار توییت و بازنشر هم که به‌سرعت داغ شد. عده‌ای هم اعلام کردند که این تصویر نشان‌دهنده عدم مخالفت آقای شهردار با آستین‌کوتاه‌پوشی است.

اگر کسی نداند، فکر می‌کند شهردار قزوین نخستین مسئولی است که جرأت به خرج داده و لباس آستین‌کوتاه پوشیده است تا نشان دهد مشکلی با این کار ندارد و حکم حراست، موضوعی جدا از دستورات شهرداری است، در حالی که مرور تصاویر مسئولان مختلف بعد از انقلاب نشان می‌دهد که اگر جنبه غیر رسمی بودن لباس آستین‌کوتاه مطرح نبود، خیلی از آنها مشکلی با پوشیدن آن نداشته و ندارند.

مدت زیادی از انتشار تصویر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با لباس آستین‌کوتاه نمی‌گذرد.

آن هم نه پیراهن آستین‌کوتاه مردانه بلکه لباس تیم ملی فوتبال.

استراحت آقای وزیر

در کوران گفت‌وگوهای برجامی، تصویری از محمدجواد ظریف منتشر شد که او را در حال استراحت نشان می‌داد، آن هم با تی‌شرت آستین‌کوتاه و خنده بزرگی بر لب. جالب اینکه خود ظریف این تصویر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود.

لباس مناسب راهپیمایی

محمدجواد ظریف تنها وزیر دولت نیست که با لباس آستین‌کوتاه دیده شده است. محمدجواد آذری جهرمی یا همان وزیر جوان چندباری با آستین‌کوتاه دیده شده که آخرین‌بار راهپیمایی روز قدس بود. او در حالی که کلاه لبه‌دار گذاشته بود و شلوار نسبتا راحتی هم به پا داشت، بچه به بغل به راهپیمایی آمده بود و به دوربین‌ها لبخند می‌زد.

ناطق نوری با تی‌شرت و حوله

اگرچه در مواردی مسئولانی را دیده‌ایم که با کت و شلوار ورزش می‌کرده‌اند، اما یک ورزشکار واقعی باید لباس مناسب یا لباس نزدیک به مناسب بپوشد. مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری که نه تنها با تی‌شرت به ورزش زورخانه‌ای اقدام کرده بود بلکه در عکس یادگاری هم با همان لباس ظاهر شد.

با آستین‌کوتاه در حضور امام(ره)

اگر به اوایل انقلاب هم رجوع کنیم، تصویر مسئولی با لباس آستین‌کوتاه خیلی کم نیست. عکس شهید عراقی در کنار امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که در آن زمان هم لباس آستین‌کوتاه برای مردان خلاف شئونات به نظر نمی‌رسیده است.

نخست‌وزیر بدون تکلف

خیلی‌ها در واکنش به ممنوعیت لباس آستین‌کوتاه برای راننده‌های شهرداری قزوین، یاد شهید رجایی را زنده کردند که به گفته عبدالله رمضان‌زاده، با پیراهن آستین‌کوتاه به نخست‌وزیری می‌رفت. پسر شهید رجایی هم چندبار به پوشش بدون تکلف پدرش و تردد او با لباس آستین‌کوتاه اشاره کرده است.

اصولگرایی بدون آستین بلند

بین اصولگراهای سنتی هم آستین‌کوتاه‌پوش اصلا کم نیست. از احمد توکلی بگیر که در جلسات متعدد از جمله مناظره‌های رسانه‌ای و رسمی با آستین‌کوتاه ظاهر می‌شود تا محمدرضا باهنر که تصاویری از او با لباس آستین‌کوتاه آن هم در جایگاه امام جماعت وجود دارد، حتی از خود احمدی‌نژاد هم تصاویری وجود دارد که نشان می‌دهد در جوانی به لباس آستین‌کوتاه بی‌میل نبوده و مشکلی با آن نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا در منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات اصلی و واقعی و شکم گرسنه شون استاد هستید. رقص مائده و استین کوتاه ممدآقا راننده و ۱۸ تا زن مهران مدیری و .... واقعا چقدر هم متنوع موضوع انتخاب می کنید

    • رفیعی

      مگه میشه هم چین چیزی خودش بگه بعدا خودش استین کوتاه بپوشه چه بزرگانی پیدا میشن

    • بدون نام

      اخی طفلی مردا گرمشون میشه

      فقط ما زنها در همه حال
      باید حجاب اجباریو تحمل کنیم

      پاسخ ها

      • ایران

        کاربر محترم ۰۲ : ۱۹ مگه تاحالا کسی با اونهایی که با ساپورت میآیند بیرون و مانتوی جلو باز می پوشند و موهاشون نصفش از جلو و نصفش از عقب توی هواست و آرایش هفت قلم دارند و شلوارک تا زیر زانو می پوشند و مانتوی آستین دکمه ای دارن که دکمه ها ش را روی بازو میبندند و ..... و.... تا حالا کاری داشته اونها که آزادانه تردد دارند این چیزیه که داخل تردد روزانه به وضوح دیده میشه . و قطعا منظور شما این نیست که زنها با لباس زیر دیگه بیرون بیایند!!!؟؟؟؟؟ البته معلوم نیست شما خانم هستی یا آقا ولی اینو بدون که تمامی زنهای باشرف این مرز و بوم حتی اونهایی که حجاب کاملی ندارند ویا چادر به سرنمیکنند . ولی باشرافت واصیل هستند از هرگونه اباهه گری و لودگی متنفر هستند . ودر ضمن طبق آیه قرآن هم مرد باید با حجاب باشه هم زن حجاب مرد در چشمانش است و حجاب زن در ظاهر (کس غنچه نهان شده در برگ را نچید . از بی حجابی است اگر عمر گل کم است ‌) التماس کمی تحقیق و تفکر

    • بدون نام

      مردم نون ندارن بخورن و آب شما دنبال چی هستی عمو

    • بدون نام

      خواندن این مطلب یادآور سختگیری های معلمها و ناظمهای دوران مدارس دهه شصته که مثلاهمین آستین کوتاه پوشیدن پسر ها،تنبیه به همراه داشت! شاید الان کسی باورنکنه که پوشیدن جوراب سفید مدرسه ما اخراج میکردند خدانکنه داخل کیف کسی عینک دودی،آینه یا ریمل پیدامیشد انگار بزرگترین خلاف دنیا رامرتکب شده باشی که عاقبت آن یا گذاشتن پرونده زیربغل و اخراج بود یادرصورت بخشش واخراج نشدن از مدرسه دادن تعهد کتبی یاتنبیه باخطکش و یا احضار پدرومادرهای دانش آموز خاطی به مدرسه بود که اکثر پدر ومادر ها هم آن زمان مؤافق با تنبیه وسخت گیری های معلم ها و ناظمهای مدرسه بودند

    • حسینی

      این تند روی بدن منظور نیست مگر لباس آستین کوتاه خلاف شرع هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به زن که میرسه همه چی شرعی میشه والا

        مردو نمیدونم دیگه

    • بدون نام

      یکمشت آدمهای نادان وکاسه داغتر ازآش از خودشان قانون در میآورند ودر این شرایط بحران بجای پرداختن به رفع مشکلات عدیدهورفع آن بند میکنند به آستین رانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج