جاباما
۷۴۸۵۶۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

ادعای معامله پوتین و ترامپ درباره ایران و سوریه

پس از دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند در روز شانزدهم جولای، خبرها و گمانه زنی های زیادی پیرامون توافقات احتمالی میان دو طرف از سوی رسانه ها و ناظران جهانی مطرح شد.

تابناک نوشت: پس از دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند در روز شانزدهم جولای، خبرها و گمانه زنی های زیادی پیرامون توافقات احتمالی میان دو طرف از سوی رسانه ها و ناظران جهانی مطرح شد.

با این حال، یک منبع آگاه گفته که پوتین پیشنهادی را به ترامپ در مورد کردهای سوریه ارائه داده است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: پوتین به ترامپ پیشنهاد داده، در شمال سوریه منطقه ای به نام «اقلیم کردستان» تاسیس شود؛ پیشنهادی که ترامپ در حال بررسی آن است و بنا به شروطی ممکن است این پیشنهاد را بپذیرد.

ادعای معامله پوتین و ترامپ درباره ایران و سوریه

این منبع آگاه افزود: یکی از شروط ترامپ برای پذیرش این طرح از سوی پوتین، عقب نشینی نیروهای تحت هدایت ایران از جنوب سوریه است که احتمالا مورد موافقت روس ها قرار خواهد گرفت. در واقع، درخواست ترامپ در برابر طرح پوتین این است که جنوب سوریه و مرزهای اسرائیل باید از نیروهای تحت هدایت ایران تخلیه شوند.

به نظر می رسد، با این پیشنهاد پوتین به آمریکایی ها برای ایجاد یک اقلیم کردستان مستقل در شمال سوریه، حفظ تمامیت ارضی سوریه کمی دشوار به نظر می رسد و احتمالا باید شاهد شکل گیری واحدی کردی در شمال سوریه به مانند آنچه در عراق وجود دارد، باشیم.

کردستان سوریه بر اساس سه کانتون یا بخش، متشکل از کانتون عفرین، کوبانی و جزیره تشکیل شده است. در این میان از زمان وقوع درگیری‌ها در سوریه، کردها گروه‌های نظامی خود را تشکیل داده و در یک سال گذشته بحث‌های فدرالیسم و حتی استقلال کردستان سوریه مطرح ‌شده و پیش‌نویس قانون اساسی فدرالیسم شمال سوریه نیز منتشر شده است.

گفتنی است، چندی پیش «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که نمی تواند درباره حفظ تمامیت ارضی سوریه پیش بینی را به انجام برساند.

وی گفته بود: «فکر می کنم شما با من موافق باشید که بشار اسد رئیس جمهور سوریه و حکومت وی از طرف مردم انتخاب شده اند، تاریخ و مبارزه ایشان با تروریزم بسیار دردناک است و ما حتی نمی دانیم چطور این بحران را حل کنیم و آیا امکان حفظ سوریه به مثابه کشور واحد وجود دارد یا خیر».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صحیح و مبارکه انشاالله به میمنت

    • بدون نام

      روسیه منافقتر از آمریکا است!

    • بدون نام

      مرگ براسرايل وروسیه وامریکا

    • بدون نام

      به هیچ کشوربه اصطلاح دوست برادرهمسایه ...اعتمادکردن بزرگترین حماقت خیانت درحق مملکلت ومردم

    • بدون نام

      اگه اینطور باشه که مصداق منافق در روسها و کفر در امریکایی ها صدق میکنه، مبارزه با نقاق سخت تراز کافران است چون منافق گاهی از پشت خنجر میزند وکافران را میدانی در صف روبرو هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسلامتی بازهم ایران جا مانده روسیه منافق به کارت ایران بازی مکنه البته هزینه از جیب ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج