۷۴۸۶۸۵
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بی‌اطلاعی وزیر کار از آمار بیکاران

درحالی که این روزها بیکاری تبدیل به ابرچالش اقتصاد کشور شده است علی ربیعی به‌عنوان متولی وزارت کار آمار دقیق بیکاران را نمی‌داند و درباره نرخ بیکاری می‌گوید: حضور ذهن ندارم.

خبرگزاری تسنیم: این روزها با رکود حاکم در اقتصاد وضعیت بنگاه‌های تولیدی به‌سمتی رفته است که با کمترین ظرفیت ممکن فعالیت می‌کنند و در راستای این موضوع میزان تعدیل نیروی کار رو به افزایش است.

درحالی که طبق آخرین آمار اعلام‌شده از سوی مرکز آمار نرخ بیکاری زمستان سال ۹۶ حدود ۱۲.۱ درصد اعلام شد که بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٥)، ۰.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز ١٣٩٦)، کاهش داشته است.

مطابق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان ۱۳۹۶ بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۰ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۱۲.۱ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ۱۳۹۵)، ۰.۴درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (پاییز ۱۳۹۶) ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

بی‌اطلاعی وزیر کار از آمار بیکاران

در زمستان 1396، 39.7 درصد جمعیت 10ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان 1395)، 0.8 درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز 1396)، 0.4 درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری جوانان 29ــ15ساله نیز حاکی از آن است که 25.2 درصد از جمعیت فعال ‌29‌ــ‌15ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیش‌تر بوده است. بررسی روند تغییـرات نرخ بیکاری جوانان 29ــ‌15ساله نشان می‌دهد که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 0.3 درصد کاهش و نسبت به فصل قبل 0.2 درصد افزایش پیدا کرده است.

آمار تعداد بیکاران از سوی مرکز آمار حدود 3میلیون و 200 هزار نفر در سال 96 اعلام شده است در حالی که تعدادی از کارشناسان نرخ بیکاری را بیش از 6میلیون نفر می‌دانند و معتقدند بخش زیادی از شاغلانی که اشتغال ناقص دارند یا در مشاغل غیررسمی و با حقوقی کمتر از حداقل حقوق کار می‌کنند شاغل تلقی نمی‌شوند.

در شرایط فعلی بیکاری به بحران اول کشور تبدیل شده است که مقام معظم رهبری بارها تأکیدات متعددی را مبنی بر حمایت از تولید داخل و توجه به اشتغال دارند.

همچنین کارشناسان وحتی دولتی‌ها نیز بر این موضوع اذعان دارند، حتی اسحاق جهانگیری سال گذشته بیکاری را ابرچالش اقتصاد خواند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 95 فرمودند: تولید داخلی، علاج رکود و اشتغال خیلی مهم است؛ شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.

درحالی بیکاری این روزها میان جوانان قابل لمس است که چشم تعداد زیادی از جوانان بیکار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا با ارائه سیاست‌های درست و مداخلات توسعه‌ای بتواند تحرکی در بازار کار ایجاد و مشکل اصلی عمده نیروی کار را که بیکاری است حل کند، اما شواهد حاکی از این است که وزیر کار تمام تمرکز خود را بیشتر در رفاه هزینه کرده است.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر استانی خود به شیراز در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص آخرین نرخ بیکاری کشور نیز گفت: فعلاً حضور ذهن ندارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی ممممممنمممنون

    • irmotor

      کشوری که کار نداره وزیر کار بدبدر هیچی نمیخوره

    • بدون نام

      ای مسئولین امار غلط ندین به مردم با مردم رو راست باشین امار بیکاری خیلی بیشتر از اماری هس که میدین

    • علی جاده

      وزیر جان کدام اطلاعی که دیگر وزیران یا ریاست جمهور میدهد درست است شما هم یک رقمی می گفتی نمیدانم درصد بیکاران چقدر است خوب نیست شما هم مثل جهانگیری می گفتی آخرین اما حدودا ۳۰ درصد است.

    • بدون نام

      وقتی این مسئول خبر نداره فاجعه هست

    • ناشناس

      ای دروغکو

    • بدون نام

      خیلی ممنون خودوزیرکاراینومیدونه وگفته اگه این افغانیا برن بیشترمشکل بزرگ بیکاری رفع میش ونمایندگان مجلس گفتن یعن چی این چه وضعش بیش از۴ملیون افغانی فقط توکارساختمان اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه واقای وزیرشمابه خاطراین تعدادافغانی کارت زردواخطارگرفتی اگه میخواهی بمونی تووزارت بایداینهارواخراج کنیدواین تعدادافغانی باگغته مسولین سالی به هرایرانی بالای۳۰۰ملیون تومان ضرروزیان دارن واقای وزیرمیدونی طبق اماربیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیروجوانان هر۴نفر۳،نفربیکاروهر۴نفرروانین ازبیکاری وفقروهرساعت۵۰نفرمیرن زندان ازبیکاری وفقروهرساعت۳۰نفرطلاق میگیرن واقای وزیراینومیدونی همین افغانیا درروزبالای۷میلیاردلیتراب مصرف میکنن واستانداردجهانی درروز۱۵۰لیتر وقتی۱عدد گوجه فرنگی۱۵لیترووسیب زمینی۵۰لیترواکیلوگوشت۸۰۰لیتروگندم خیار۲۰۰و۳۰۰لیترمگه افغانیهاازاینهااستفادنمیکنن وهمچنین شغلهایی که این افغانیامشغولن همس بااب کارمیکنه ونباش نمیش مثل ساختمانی وتولیدیهادامداریهاباغ بانی میوه وفروشبهادامداریها....اگه اینهابرن دیگه هم وطنان مجبوربه کشاورزی نیستن ازبیکاری وفقراقای وزیر پس اخراج راه حل

    • بدون نام

      واقعا خبرنگار بی سواد این خبرگزاری بخاطر این سوال احمقانه و خنده آور خجالت بکشد آخر مگر در کجای دنیا نرخ بیکاری را بصورت ماهانه اعلام می کنند ؟!حیف خبرنگاران باتجربه و آبرومند که این خبر نگار بی لیاقت آبرویشان را برده!

    • بدون نام

      وزیر کار بی اطلاع بوده یا خبرنگار خبر گزاری بیماری سیاه نمایی و پیچاندن سوال را داشته ؟ازخبرگزاری منصف برترینها انتظار تحلیل و شفافیت مطلب را دارم . باور کنید بدون خواندن اخبار شما هرگز نمی نمی خوابم

    • علیرضا آخوندنیا از اهواز

      اقای ربیعی می دانید در شرکتهای پتروشیمی . نفت . ملی حفاری چقدر جهت استخدامی پارتی بازی میشود میدانید از هر نفر چقدر پول میگیرند تا در سایت آزمون سپت نام کنند که شانسی برای استخدام ندارند . میدانید که حقوق هر نفر مهندس رسمی در شرکتهای نام برده اندازی حقوق 25 الا 30 نفر کارگر ساده است میدانید که اگر شخصی که جویای کار است جنانجه سنش به 30 سال برسد دیگر در نهادها .شرکتها .ادارات ........دولتی جایی ندارد کمی دقت کنید خوهشان واگر با من تماس بگیرید شما را کاملا آگاه میکنم

    • بی نامبی نام

      پاباجلن دیگه حناتون پیش ملت رنگی نداره
      توچطورپزیر کاری هستی که درمورد نرخ بیکاری حظورذهن نداری جناب وزیر همه بلدن شعاربده ولی خیلیاااا بلد نیستن عمل کنن......شما که یه بارم استیضاح شدی به خودت بیا

    • نیسان

      به به وزیرکارما چقدر خوش خوابه البته حق دارد سن بالایی دارد

    • بدون نام

      برای اینکه سرش جای دیگه گرمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج