۷۴۸۷۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

میزان محبوبیت کالاهای ایرانی در دنیا

میزان محبوبیت کالاهای "ساخت ایران" طی سال گذشته در کشور پاکستان با ۴۱ درصد، بیشترین و در کشور فرانسه با ۳ درصد، کمترین بوده است.

خبرگزاری ایسنا: ویژگی‌های اثرگذار در محاسبه شاخص "ساخت کشور" شامل کیفیت، استانداردهای ایمنی، قیمت مناسب، ‌ منحصر به فرد بودن، طراحی‌ عالی، استفاده از فناوری پیشرفته، ‌اصالت کالا، پایداری و سازگانی با محیط زیست و نیز تولید منصفانه است که با هدف بررسی شهرت و محبوبیت محصولات کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۱۷ برای ۴۹ کشور و نیز اتحادیه اروپا محاسبه شده است که به طور کلی ایران در ارزیابی کالاهای ۵۰ کشور با امتیاز شاخص ۲۷ در رتبه ۵۰ قرار دارد و محبوبیت کالاهای ایرانی براساس ویژگی‌های ارزیابی در مقایسه با سایر کشورها کمتر از حد متوسط است.

این نکته قابل ذکر است که محدود بودن تعداد کشورهای ارزیابی شده از عواملی است که می‌تواند بر رتبه کشورمان اثرگذار باشد. همچنین وجود نام ایران در بین ۵۰ کشور ارزیابی شده گویای شناخت نسبی مصرف کنندگان برچسب "ساخت ایران" است که می‌تواند وجه مثبتی در این گزارش باشد.

درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین ۵۲ کشور دنیا در سال ۲۰۱۷ به گونه‌ای است که کالاهای ساخت ایران با ۴۱ درصد دارای بیشترین میزان محبوبیت در کشور پاکستان هستند. پس از آن ویتنام و بحرین با ۳۵ درصد، چین با ۳۳ درصد، هندوستان با ۲۹ درصد، ‌مالزی با ۲۷ درصد، اکوادور با ۲۵ درصد، مکزیک با ۲۴ درصد و شیلی و آمریکا با ۲۳ درصد قرار دارند.

پس از این کشورها، کالاهای ساخت ایران در کشورهای کنیا با ۲۲ درصد، سنگاپور، کانادا و ونزوئلا با ۲۱ درصد، پرتغال و فیلیپین با ۲۰ درصد، ‌ ترکیه، آرژانتین، ‌انگلستان و روسیه با ۱۹ درصد، ‌مراکش و پرو با ۱۸ درصد دارای بیشترین محبوبیت هستند.

همچنین دانمارک، هلند، اندونزی، رژیم اشغالگر قدس با ۱۷ درصد، برزیل و سوئیس با ۱۶ درصد، هنگ‌کنگ، سوئد و نروژ با ۱۵ درصد، عربستان با ۱۴ درصد، کلمبیا، ‌ایتالیا، ژاپن، ‌تایوان و کره‌ جنوبی با ۱۳ درصد، ‌اتریش با ۱۲ درصد، ایرلند و تایلند با ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنابر گزارش موسسه statista (یکی از موسسه‌های پیشرو در حوزه آمار)، در این بین اما کشورهای فرانسه با سه درصد، ‌اسپانیا، ‌اوکراین و الجزایر با چهار درصد، آلمان، مصر و آفریقای جنوبی با شش درصد، یونان و بلژیک با هشت درصد و امارات، استرالیا و لهستان با ۹ درصد کشورهایی هستند که کمترین درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در آن‌ها طی سال گذشته وجود دارد.

طراحی منحصر به فرد و نگاره‌های زیبا و کیفیت و دوام فرش ایرانی و صنایع دستی، طعم و عطر زعفران داخلی و کیفیت و تنوع پسته ایرانی از دلایل گرایش مصرف کنندگان جهانی و داخلی به مصرف این محصولات است همچنین خاویار و خرمای ایرانی از محصولات منحصر به فرد در بازار بین‌المللی به شمار می‌رود.

بسیاری از لوازم خانگی ایرانی ازجمله لوازم سرمایشی و گرمایشی همانند کولر، بخاری و آبگرمکن‌های برقی و گازی، اجاق گاز و چرخ خیاطی به دلیل کیفیت و دوام و خدمات پس از فروش و رعایت استانداردهای ایمنی در سبد انتخاب مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته‌اند و محصولات ساختمانی نظیر انواع کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی، سیمان و محصولات فولادی عمدتا مصارف داخلی دارند. از سوی دیگر در کالاهایی نظیر محصولات نساجی، الکترونیکی و خودرو تمایل بیشتر مصرف کنندگان به خرید کالاهای خارجی در صورت وجود در بازار است.

به طور حتم با ارتقای سطح تعلق خاطر مصرف کنندگان داخلی به نماد ساخت ایران، واحدهای صنعتی و تولیدی ایرانی دارای مزیت در بازار جهانی با رغبت بیشتری به سمت دستیابی به بازارهای خارجی حرکت کرده و با سرمایه گذاری در سطوح مختلف تولید محصولاتی متناسب با سلیقه مصرف کننده خارجی تولید و عرضه می‌کند.

در ذیل میزان محبوبیت کالاهای ساخت ایران در ۵۲ کشور دنیا به تصویر کشیده شده است.

میزان محبوبیت کالاهای ایرانی در دنیا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کالای ایرانی تو رژیم ملعون و اشغالگر قدس ؟؟؟
      کی رفت اونجا تحقیق کرد؟
      مرگ بر اسراییل

    • بدون نام

      دروغه

    • ع. ا

      پس چرا وسایل ایرانی که ما میخریم زود خراب میشوند .

    • بدون نام

      اولا که پسته و خرما و زعفران «ساخت ایران» محسوب نمیشوند که با دخیل کردن آن در آمار محاسبات را تغییر میدهید؛ بعد هم هر کشوری طبقات ضعیف و روستایی دارد که نمی توانند اجناس استاندارد اروپایی خودشان را خریداری کنند، ناگزیر باید پنکه و آبگرمکن ما را تهیه کنند

    • بدون نام

      معلومه ازخودرو سازی.

    • داود خطر

      همش چرت پرت هست نوشتن من خودم تعمیرگاه خودرو دارم کالای ایرانی پدر تعمیرکار درمیاره چینی بهتراز ایرانی کار میکنه

    • بدون نام

      اینا فرش و صنایع دستی رو زدن تو آمار رتبه بره بالا، اینم حساب کنی تو این 40 سال کاری برای کالای ایرانی که نشد هیچ همون چند تا صنایع دستی هم دچار نابودی شد

    • بهروز اباذزی

      دروغ که خناق نیس!!! داخل چرا استقبال نمیشه؟؟؟؟؟ به قول نقی:جان من ! جان من! خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      پرت چرت خخح

    • شهین سیفی

      عراقیها از دمپایی ما تشکر کردندن همچنین ازطلا ها برق اب وگرنه دریا داریم که خاویار صادر کنیم پسته وفرش و زعفران نعوذ بلااله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج