۷۴۸۷۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

باشگاه‌های دقیقه نودی، بلای جان سازمان لیگ

تب داغ نقل و انتقالات و رقابت باشگاه‌ها بر سر یارگیری بهتر نسبت به رقیبان آنقدر داغ است که هر بار موعد نقل و انتقالات که می‌شود، همه ذره‌بین‌های‌شان را روی ستاره‌های فوتبال تنظیم می‌کنند تا مقصد بعدی‌شان را بدانند.

ایران ورزشی: تب داغ نقل و انتقالات و رقابت باشگاه‌ها بر سر یارگیری بهتر نسبت به رقیبان آنقدر داغ است که هر بار موعد نقل و انتقالات که می‌شود، همه ذره‌بین‌های‌شان را روی ستاره‌های فوتبال تنظیم می‌کنند تا مقصد بعدی‌شان را بدانند. در شرایطی که این روزها در باشگاه‌ها هیاهو و رفت ‌و‌ آمد به بالاترین حد خود رسیده است و هر روز از مذاکره‌های جدیدی خبر می‌رسد اما کمی آن‌طرف‌تر در سازمان لیگ و کمیته نقل و انتقالات هیچ خبری از نمایندگان باشگاه‌ها برای ثبت قرارداد بازیکنان نیست. انگار نه انگار که ۴ روز دیگر(پنج شنبه) لیگ فوتبال آغاز می‌شود و باشگاه‌ها زمان زیادی برای ثبت قراردادهای خود ندارند.

اینکه باشگاه‌ها تا دقیقه ۹۰ برای ثبت قرارداد بازیکنان خود صبر می‌کنند، اصلاً اتفاق تازه‌ای نیست. همین تازه نبودن آن و تکرار هر ساله‌اش هم هست که باید باعث نگرانی مسوولان فوتبالی و مدیران باشگاه‌ها باشد. اینکه هر سال بی‌نظمی و بی برنامگی در بیش از نیمی از باشگاه‌های کشور تکرار شود، دلیل خوبی نیست که نادیده‌اش بگیریم.

با اینکه سازمان لیگ تأکید کرده که بدهی‌ها و پرونده‌های باشگاه‌ها در کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت فقط مانع ثبت قرارداد بازیکنان جدید است و باشگاه‌ها می‌توانند قرارداد بازیکنان سابق خود را بدون هیچ مشکلی ثبت کنند اما باز هم باشگاه‌ها حداقل برای ثبت قرارداد بازیکنان قبلی خود، کمی زودتر اقدام نمی‌کنند تا همه کارهای‌شان به روز آخر موکول نشود. این اگر نشان از اوج بی‌برنامگی فوتبال ندارد، پس نشانه چیست؟

باشگاه ذوب آهن یکی از نخستین باشگاه‌هایی بود که برای ثبت قرارداد بازیکنانش در هیأت فوتبال استان اصفهان حاضر شد و قرارداد بازیکنانش را در سازمان لیگ هم ثبت کرد. سعید آذری، مدیرعامل این باشگاه درباره ثبت زودهنگام قراردادها می‌گفت که در باشگاه ذوب آهن برای هر اقدامی، برنامه‌ریزی مدونی وجود دارد و زمان مشخص تعیین شده است. همین موضوع هم باعث می‌شود که باشگاه ذوب آهن بدون اتلاف وقت و مشکل، به موقع برای ثبت قرارداد بازیکنانش اقدام کند. این یعنی سایر باشگاه‌ها که تا آخرین روزها برای ثبت قراردادها اقدام نمی‌کنند، در واقع برنامه‌ریزی قوی و مشخصی ندارند و به طور جدی باید فکری به حال این بی برنامگی و بی نظمی شان کنند!

البته که در این بین توجیه بسیاری از باشگاه‌ها برای ثبت نکردن قراردادهای‌شان، مشکلاتی چون باز بودن پرونده‌های خود در کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی است. اینکه تا پیش از مشخص شدن تکلیف این پرونده‌ها سازمان لیگ اجازه ثبت قرارداد را به آنها نمی‌دهد و همین بهانه‌ای است برای موکول شدن کارها به دقیقه ۹۰. حال آنکه این قانون ممانعت سازمان لیگ از ثبت قراردادها، مربوط به قرارداد بازیکنان جدید است. با این حساب باشگاه‌ها حتی با وجود بدهی‌های‌شان و پرونده‌هایی که در کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی دارند، باز هم می‌توانند برای ثبت قرارداد بازیکنان قبلی خود اقدام کنند و نهایتاً ثبت قرارداد بازیکنان جدید را به روزهای بعد موکول کنند.

البته عادت به دقیقه نودی بودن و موکول کردن کارها به آخرین روزهای موعد تعیین شده برای آنها، عادتی است که خیلی‌ها در زندگی شخصی‌شان هم با آن دست به گریبان هستند و معضلی است که شاید تنها مختص باشگاه‌های ورزشی نباشد اما حتی با این حال هم از باشگاه‌های فرهنگی ورزشی به ویژه در بالاترین سطح فوتبال و در فوتبال حرفه‌ای انتظار می‌رود چنین مواردی را رعایت کنند.

شما تصور کنید از همین امروز تا ۴ روز آینده، ۱۲ باشگاه باید برای ثبت قراردادهای خود در سازمان لیگ حاضر شوند. از این ۱۲ باشگاه، حداقل ۸۰ درصدشان حتی کار را به روز آخر و صبح روز پنج‌شنبه موکول می‌کنند. البته که هیچ جریمه‌ای برای این باشگاه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و این دیر اقدام کردن تبعاتی برای‌شان ندارد اما عجیب است که در باشگاه‌های ما حتی کمترین نشانه‌های نظم هم پیدا نمی‌شود.

اوضاع وقتی وخیم‌تر می‌شود که این ۴ روز فرصت باقیمانده تنها برای ثبت ساده قرارداد نیست و ۹ باشگاه از ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ باید در این مدت‌ زمان باقیمانده به پرونده‌های انضباطی‌شان رسیدگی کنند و ۵ باشگاه هم باید مشکلات پرونده‌های خود در کمیته تعیین وضعیت را برطرف کنند. این‌ها جدا از باشگاه‌هایی است که با مشکلات مالکیتی دست به گریبان هستند و باید مشکلات اینچنینی خود را نیز در مدت زمان باقیمانده حل کنند. شاید به این گمان که همچون فصل‌های گذشته در آخرین ساعات بتوانند راه‌های میان‌بری برای عبور از مشکلات پیدا کنند و موانع موجود بر سر راه ثبت قراردادها را به راحتی بردارند. غافل از اینکه کمیته تعیین وضعیت همانطور که در نقل و انتقالات زمستان جلوی ثبت قرارداد بازیکنان صبا را گرفت، در این پنجره نقل و انتقالاتی هم می‌تواند محکم‌تر از سابق مقابل باشگاه‌ها بایستد. با این حساب اگر باشگاه‌ها دیر بجنبند، بعید نیست برای انجام مقدمات حضور در لیگ جدید، زمان کم بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج