۷۴۸۷۴۹
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

ضرورت تصویب طرح منع به‌کار‌گیری بازنشستگان

فرید موسوی؛ رییس فراکسیون جوانان مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: در سال‌های گذشته قانونی با عنوان منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب شد که حسب کثرت استثنا‌های قانون، در اجرا عملا کارایی لازم را نداشته و متاسفانه به مرور، استثنا‌ها تبدیل به اصل شدند. علاوه بر آن با تفاسیر ناحق، مجددا راه برای حضور نا عادلانه برخی در پست‌های مدیریتی نیز هموار شد.

فريد موسوي؛ رييس فراكسيون جوانان مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: در سال‌هاي گذشته قانوني با عنوان منع به‌كارگيري بازنشستگان در مجلس تصويب شد كه حسب كثرت استثناهاي قانون، در اجرا عملا كارايي لازم را نداشته و متاسفانه به مرور، استثناها تبديل به اصل شدند. علاوه بر آن با تفاسير ناحق، مجددا راه براي حضور نا عادلانه برخي در پست‌هاي مديريتي نيز هموار شد.

ضرورت تصویب طرح منع به‌کار‌گیری بازنشستگان

امروز در كشور شرايط به گونه‌اي است كه متاسفانه با دو سيستم بازنشستگي مواجه هستيم، يكي براي مردم عادي و ديگري براي مديران باستاني كه همواره مي‌توانستند با استفاده از مفرها و تفاسير از قانون تا هر زماني كه بخواهند در پست‌هاي اجرايي حضور داشته باشند.

از همين رو و در راستاي ارايه پاسخ در خور به مطالبه عمومي همه آحاد مردم به طور عام و مطالبه برحق نسل جوان كشور به طور خاص طرحي به مجلس با قيد فوريت ارايه شد كه ساماندهي مورد انتظار از استثنائات قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان صورت گيرد، كه بالاخره پس از بحث‌هاي متعدد كارشناسي در كميسيون و كميته‌ها نهايتا اين طرح به اتفاق آرا در كميسيون اجتماعي تصويب و به صحن علني مجلس براي تصويب نهايي ارايه شده و روي ميز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جهت اتخاذ تصميم قرار دارد، پيش بيني مي‌شود با تصويب اين طرح بخش قابل توجهي از مديران بازنشسته در ارگان‌هاي مختلف كه همچنان مشغول به كار هستند بركنار شده و جاي خود را به مديراني جوان‌تر، با نشاط‌تر و چابك‌تر دهند.

در چهل سال اخير هر زمان كه كوچك‌ترين فرصتي در اختيار جوانان قرار گرفت شاهد بازدهي حداكثري از جوانان بوده‌ايم. دوران جنگ، موفقيت‌هاي به دست آمده در حوزه علم يا كارآمدي‌ها و اتفاقات مثبتي كه امروزه در حوزه‌هاي مختلف دولتي شاهد آن هستيم به علت كارايي و اثربخش عمل كردن جوانان ايراني است. موضوع ندانستن علم مديريت توسط جوانان صحيح نيست.

فارغ از هر نوع جناح‌بندي مرسوم، حماسه‌اي كه در انتخابات شكل گرفت و مقام معظم رهبري نيز از آن به عنوان حماسه بزرگ ياد كرد به وسيله همين جوانان صورت گرفته است. جوانان با برنامه‌ريزي و راه‌اندازي ستادهاي انتخاباتي توانستند سرنوشت انتخابي را رقم بزنند. اين بزرگ‌ترين كارنامه مديريتي است اما برخي افراد نمي‌خواهند قبول كنند كه جوانان توانايي دارند و سعي مي‌كنند توانايي آنها را زير سوال ببرند.

درحال حاضر در كشورهاي مختلف مديران جواني حضور دارند كه همين ورود آنها به عرصه مديريتي موجبات ايجاد رويكرد‌هاي نويني را ايجاد كرده است كه ثمر‌بخش و رشد‌دهنده بوده است. در همين كشورها نوع نگاه و انگيزه‌اي كه نسبت به كار و توسعه و پيشرفت شكل گرفته است با پويايي‌هايي مواجه شده كه موفقيت آن از همان استعدادهاي جوانان نشات گرفته است.

انرژي و توان جوانان مسير را براي توسعه هموارتر مي‌كند؛ ايران از اين انرژي برخوردار است و با تكيه بر اين انرژي واعتماد به جوانان مي‌توان دوباره بالندگي كشور را محقق كرد. موتور محرك جوانان مديريت و تلاش‌شان همواره با اكسيري به نام اميد انجام مي‌شود؛ جنس اين اميد خوش‌خيالي نيست بلكه اين اميد از جنس باور و تغييرات سازنده است كه راهگشايي براي برون‌رفت از وضعيت جاري كشور خواهد بود.

بازنشستگان عزيزي كه در زمان خودشان جزو افراد جوان محسوب مي‌شدند، منشأ تحول و توسعه بودند اما امروزه نياز است كه تفكر جديدي به نظام اداري و اجرايي كشور تزريق شود. متاسفانه نظام اداري و اجرايي كشور به جاي اينكه تسهيلگر توسعه باشد خود سد راهي در برابر توسعه شده است و هيچ راهي وجود ندارد مگر اينكه از پتانسيل و انرژي جوانان استفاده كرد. مقام معظم رهبري بارها بر اين نكته تاكيد داشتند. درحال حاضر با وجود تمام فراز و نشيب‌هايي كه موجود است اميدواريم كه اجراي اين طرح در نظام اداري كشور رقم بخورد.

هميشه در نظام اداري برخي از محدوديت‌ها وجود دارند اما قصد بر اين است كه جوانان با علم بر همين قضايا وارد نظام اداري و اجرايي كشور شوند. آقاياني كه ادعا مي‌كنند جوانان نمي‌توانند كارهاي مديريتي انجام بدهند اگر نگاهي به كارنامه عملكردي خودشان داشته باشند متوجه خواهند شد كه همه بحران‌ها و چالش‌ها ايجاد‌شده در كارنامه عملكردي خودشان است و اگر در كارنامه اين عزيزان موفقيتي ثبت شده مربوط به دوران جواني آنها‌ست.

بسياري از بازنشستگان موجود در سيستم اجرايي كشور بي‌انگيزه هستند و خودشان را به ابزارهاي مورد نياز براي خروج از بحران تجهيز نكرده‌اند و همچنان با همان شكل ذهني گذشته مي‌خواهند چالش‌هاي امروزي را رفع كنند كه اين موضوع بسيار ناخوشايند و نگران‌كننده است.

امروزه بايد از افراد با انگيزه، توانا، خلاق و افرادي كه خودشان را مجهز به ابزارهاي رفع چالش‌هاي با روش‌هاي نوين امروزي آماده كرده‌اند. سخنان مقام معظم رهبري در ابتداي امسال نيز مي‌تواند الگوي بسيار مناسبي براي عملكرد مسوولان و علي‌الخصوص نمايندگان مجلس در برخورد با طرح منع به‌كارگيري بازنشستگان باشد؛ ايشان در ابتداي سال در بيانات خود از جوانان با عنوان ظرفيت‌هاي استفاده نشده ياد كردند و تاكيد فرمودند: جوانان با توانايي خود مي‌توانند در علم، در صنعت، در امور تجربي و در تربيت، نقش‌آفريني شايسته‌اي كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلانی

      بعد چهل سال

    • سعید

      فقط حرف،فقط شعار من خودم تو فامیل فقط 10 نفر بازنشسته سراغ دارم ک دباره رفتن سرکار

    • محمدی

      آخه چند دفعه تصویب کنند اولا حقوق بازنشستگی کم است و کار ازاد هم نیست دوما بعضی هم عادت کرده اند به پول مفت گرفتن و حاضر نیستند به همین راحتی از سر سفره بیت المال و بیت الحال بلند بشوند . از در بیرون می کنندشون از پنجره می ایند تو

    • علی جاده

      بازنشستگان که سر کار هستن با پارتی بازی فامیل بازی سر کار هستن حرف های دولت اینقدر تکراری شده که بوی بد آن از همه جا به مشام میرسد در ایران فقط باید معجزه از طرف خدا باشد از اینها ابی گرم نمیشه فقط حرف میگویند مردم مشکلات شما را‌حل میکنیم بعد ۵ صبح میروند کوه نبردی از یک دکتر اعصاب جواب این واکنش را سوال کنید متوجه میشوید با چه دولتی طرف هستیم .

    • بدون نام

      اکثر مدیران بازنشسته که بکار گرفته شده اند از مدیرانی بوده اند که در حوزه کاری خود کارنامه درخشانی نداشته اند بکار گیری آنان فقط بر حسب روابط صورت می گیرد نه بر اساس کار آمدی و نیاز به توانائی و تخصص آنان در بخش دولتی نه خصوصی

    • بی نام

      ایادر قانون اساسی فقط به یک عده اشاره شده که بعد سی سال خد مت بازنشست شوند یا نه

    • کامبیز

      بهتره رده بالا رانگاه کنید هرکدوم ده تاشغل دارندو....

    • بدون نام

      لطفا اونهایی که همش از جوان. جوان. حرف میزنن ِهیچ وقت جوانان. امروز رو با اون جوانانی که انقلاب کردن وهشت سال در برابر دنیا ایستادگی کردن و خیلیهاشون به شهادت رسیده وخیلیهاشون الان روی ویلچر ودر اسایشگاه دارن دوران سخت ومشقت بار بیماریهای ناشی از جنگ رو می‌گذرانن. مقایسه نکنین. چون اونا برای سختی تربیت شدن وخیلی جوانان امروزی برای چیزای دیگه ِالبته خداییش یه استسناعات معدودی هم هستن. که از تلاش خودشون است استسنا شدن. نه بر اثر زحمت و. تربیت کردن مسیولین. ِِِِِِِِ....... برترینها میدونی سانسور کنی !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج