جاباما
۷۴۹۰۱۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

سعودی‌ها برای فروش نفت با مشکل مواجه شدند

عربستان سعودی تحت فشار رییس‌جمهور آمریکا با عجله تولید خود را افزایش داد و حالا متوجه شده است که بازارهای جهانی احتمالا هنوز به این میزان عرضه احتیاجی نداشته‌اند.

خبرگزاری مهر: عربستان سعودی تحت فشار رییس‌جمهور آمریکا با عجله تولید خود را افزایش داد و حالا متوجه شده است که بازارهای جهانی احتمالا هنوز به این میزان عرضه احتیاجی نداشته‌اند.

به گفته متخصصان مالی، عربستان سعودی تحت فشار دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا با عجله تولید خود را افزایش داد و حالا متوجه شده است که بازارهای جهانی احتمالا هنوز به این میزان عرضه احتیاجی نداشته‌اند.

تولید نفت خام عربستان، ماه گذشته درحالی به بالاترین میزان ۳ ساله خود رسید که رییس‌جمهور آمریکا از متحد خود خواست که برای افت قیمت بنزین و پر کردن شکاف ایجاد شده در عرضه نفت جهان به واسطه تحریم نفتی ایران، تولید خود را افزایش دهد.

طبق گفته منابع آگاهی که در چند روز اخیر از برنامه‌های ریاض مطلع شده‌اند، سعودی‌ها برای فروش این همه نفت اضافی با مشکل روبرو شده اند و در بین خود نگران هستند.

مارتین رتس، استراتژیست نفتی مورگان استنلی، می‌گوید: عربستان سعودی و چند کشور دیگر عضو اوپک، صادرات خود را قبل از آغاز تحریم‌های نفتی بر ایران، به شدت افزایش داده‌اند و این عدم انطباق زمان‌بندی باعث شده است که فشار رو به پایینی به قیمت‌های نفت وارد شود.

یک بیانیه نادر از سوی وزیر انرژی عربستان که این هفته منتشر شد، می‌تواند نشان دهنده ناراحتی آنها باشد.

در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی بدون دلیل برای حذف نگرانی از تاجران، بازارها را به سوی عرضه مازاد پیش می‌برد. صادرات در این ماه ثابت خواهند بود و در ماه آگوست کاهش می‌یابند.

پس از تصمیم اوپک در اواخر ماه ژوئن ، که تحت فشار ترامپ تولید نفت خود را افزایش داد، قیمت‌های نفت از ۸۰ دلار برای هر بشکه در ماه می، با بازگشایی بنادر نفتی لیبی و افت تقاضا به علت درگیری‌های تجاری چین-آمریکا، به ۷۳ دلار سقوط کرده است.

مایک وینتر، سرپرست تحقیقات بازار در سوشید جنرال اس‌ای در نیویورک، می‌گوید: آنها با حجم عظیمی از نفت خام دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نگران فشار رو به پایین بر قیمت‌ها هستند که نفت را از ۸۰ دلار به ۷۰ دلار رسانده است.

در ابتدای این ماه مقامات عربستان در نظر داشتند تولید نفت خام خود را به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز برسانند. به گفته منابع آگاه، تولید این ماه بین ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز تا ۱۱ میلیون بشکه، متغییر بود.

منابع آگاه همچنین خبر دادند که مقامات عربستانی به آنها اعلام کرده‌اند که تولید نفت عربستان در ماه جولای نزدیک به تولید ماه ژوئن و کمتر از ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

فاکتور تعیین‌کننده برای بازارهای نفت، میزان تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تولید نفت ایران خواهد بود. طبق تخمین آژانس بین‌المللی انرژی، صادرات نفت ایران به اروپا خود ۵۰ درصد در ماه ژوئن افت کرده است.

بازارهای نفت تا زمان اجرایی شدن تحریم ایران در ۴ نوامبر، قرار نیست با کاهش قابل‌توجهی در عرضه روبرو شوند و در نتیجه عربستان سعودی از حالا تا آن زمان برای فروش تولیدات اضافه خود با مشکل روبرو خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      دلتون را باهمین چیزها خوش کنید!؟

    • بدون نام

      بازهم حرف مفت از جاهای دیگر
      چرا گند کاری خودتان را نمیگویید

    • بدون نام

      ماکوچکترین مشگلی که برای یکی از دشمنانمان پیش می اید چه طور بزرگش میکنیم ولی نمیدونم اونها این همه مشگلات بزرگ ماراچه جور تفسیر میکنند.اخه میگه انسان بادیدن بدبختی دیگران احساس خوشبختی میکنه.پس ببینید عربستانی ها بادیدن این همه بدبختی های ما چکار میکنند

    • امیری

      کلوخ می گفت خدایا اگه باران بیا سنگ چه باید بکنه

    • بدون نام

      آخی بیچاره ها همشون دارن گدایی میکنن
      ولی ما میریم حج بهشون پول میدیم
      تاورشکست نشن مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      چرا یمن تولید این کشور قرون وسطایی را متوقف نمیکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج