۷۴۹۰۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ربات‌های بوستون داینامیک به بازار می‌آیند

شرکت بوستون داینامیک، سازنده روبات‌های چهار پا پر سروصدا برای عرضه انبوه اولین محصول خود به نام SpotMini آماده می‌شود.

وب سایت یک پزشک: شرکت بوستون داینامیک، سازنده روبات‌های چهار پا پر سروصدا برای عرضه انبوه اولین محصول خود به نام SpotMini آماده می‌شود.

ربات‌های بوستون داینامیک به بازار می‌آیند

خبر عرضه روبات سگ کوچک SpotMini در ماه می رسانه‌ای شد. مدیر و بنیان‌گذار بوستون دینامیک هم اخیرا اعلام کرده از ماه جولای سال آینده، این روبات با نرخ تقریبی هزار روبات در سال تولید و وارد بازار خواهد شد.
نتایج زنده فوتبال

هدف بوستون داینامیک طراحی یک روبات و پلتفرم انعطاف‌پذیر برای انواع کاربردهای روزمره است. در حال حاضر، سگ روبات SpotMini می‌تواند برای ساختمان‌ها، تحویل بسته و کالا، امنیت و کاربردهای دستیار خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

سگ SpotMini با همان حرکات و طرز راه رفتن روبات‌های پیشین بوستون داینامیک مانند Cheetah و BigDog یا Spot از این سو به سوی دیگری می‌رود و در حرکات‌اش یک اعتماد به نفس عجیبی دیده می‌شود.

روبات SpotMini نسبت به محصولات دیگر بوستون داینامیک کوچک‌تر است و با ۸۴ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۰ کیلوگرم وزن، یک پلتفرم نسبتا کوچک و انعطاف‌پذیر برای مصارف مختلف محسوب می‌شود.

ویدیوهای این روبات در حال باز کردن درب اتاق یا بالا و پایین رفتن از پله‌ها در ساختمان‌ها و انجام کارهای کوچک در یک محوطه بسته، میلیون‌ها بار توسط کاربران یوتیوب مشاهده شده‌اند. این محصول بوستون داینامیک نسبت به دیگر روبات‌هایی که ساخته، به یک محصول تجاری بیشتر نزدیک است.
تجاری‌سازی سگ‌های مصنوعی

روبات SpotMini با این چابکی و جثه‌ای که دارد می‌تواند سریعا به مکان‌هایی برود که غالبا روبات‌های بزرگ توانایی‌اش را ندارند. یک بازوی بلند و مارپیچی دارد برای برداشتن اجسام یا باز کردن درب‌ها استفاده می‌شود. بوستون داینامیک می‌گوید این بازو می‌تواند اجسامی به وزن ۱۴ کیلوگرم را از روی زمین بلند کند.

مدیران بوستون داینامیک امید زیادی دارند که SpotMini وارد زندگی عادی مردم شود. شرکت‌های ثالث می‌توانند انواع ماژول‌ها و تجهیزات کاربردی را برای بازوی متحرک این روبات طراحی و تولید کنند تا مردم بتوانند در کاربردهای بیشتری از این سگ روبات بهره ببرند.

یکی از مصارف قابل انتظار برای SpotMini، تحویل مرسوله‌ها و بسته‌های خرید فروشگاه‌ها است. بوستون داینامیک می‌گوید این روبات کارایی به مراتب بهتر از پهپادها یا برخی روبات‌های رونده تحویل کالا در شرکت‌های آمازون دارد.

چندین سال است که بوستون داینامیک در حال توسعه روبات‌های چهار پا است و برخی از آن‌ها هم بیش از حد ترسناک هستند. گوگل در سال ۲۰۱۳ این شرکت استارتاپی را خریداری کرد ولی خیلی زود ناامید شد و در سال ۲۰۱۷ به شرکت ژاپنی SoftBank فروخت.

گوگل تصور نمی‌کرد بوستون داینامیک محصولی قابل عرضه به بازار تولید کند ولی اکنون فقط یک سال تا فروش سگ‌های SpotMini باقی مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج