۷۴۹۵۲۲
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

بر اساس شاخص صلح جهانی

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

تصور کنید که هیچ مانعی برای سفر به هیچ کشوری ندارید و می توانید با خیال آسوده چمدان تان را ببندید و راهی مقصد مورد نظرتان شوید. برای آشنایی با کشور مقصد مطالعاتی را انجام می دهید و پیش از عزیمت نگاهی به فهرست جاذبه ها و تفریحاتی که انتظارتان را می کشند می اندازید؛ اما همه چیز سفر به همین جا ختم نمی شود.

وبسایت کارناوال: تصور کنید که هیچ مانعی برای سفر به هیچ کشوری ندارید و می توانید با خیال آسوده چمدان تان را ببندید و راهی مقصد مورد نظرتان شوید. برای آشنایی با کشور مقصد مطالعاتی را انجام می دهید و پیش از عزیمت نگاهی به فهرست جاذبه ها و تفریحاتی که انتظارتان را می کشند می اندازید؛ اما همه چیز سفر به همین جا ختم نمی شود.

تحقیق درباره امنیت مقصد یکی از مسایلی است که باید به آن توجه کنید. اینکه قرار است به چه جوی قدم بگذارید و تا چه حد می توانید بر روی امن بودن آن حساب کنید، چیزی نیست که به این راحتی ها بتوانید از کنارش بگذرید. آیا کشوری که به آن می روید امنیت کافی دارد؟

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به آمارهای مختلف بیندازید تا بتوانید اطلاعات درستی به دست آورید. برای همین به سراغ یکی از سایت های معتبر به نام ویژن آو هیومنیتی (Vision of Humanity) رفته ایم که سالانه زحمت بررسی آمارها را به خود می دهد و با امتیازدهی به امنیت کشورها، امن ترین و ناامن ترن شان را مشخص می کند.

۱- ایسلند

امتیاز: ۱.۱۱۱

امن ترین کشور دنیا، سرزمینی جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس است که شمالی ترین کشور اروپا نیز به شمار می رود. جمهوری ایسلند، کشوری که از سال ۲۰۰۸ صدرنشین این فهرست است و با تمام توان جایگاهش را حفظ می کند. میزان جرم و جنایت در ایسلند بسیار پایین است و برخی کارشناسان دلیل آن را نبود اختلاف طبقاتی در این کشور می دانند؛ طبقات مختلف اجتماعی در ایسلند هیچ گونه تنشی با هم ندارند و به صورت کاملا مسالمت آمیز زندگی می کنند.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

مردم این سرزمین بیش از هر چیز به استقلال و خودکفایی اهمیت می دهند و بیشترین و مفیدترین ساعت های کاری را در کشورهای صنعتی دارند. جالب آنکه اختلاف درآمد در میان مردم ایسلند بسیار پایین است و همین باعث شده تا خیلی با تنش های طبقاتی دست به گریبان نشوند.

۲- نیوزیلند

امتیاز: ۱.۲۴۱

برای دیدن دومین کشور امن دنیا از اروپا فاصله می گیریم و به اقیانوسیه می رویم. نیوزیلند یا زلاندنو را می بینیم که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است و چندین جزیره بزرگ و کوچک را در خود دارد. فاصله بسیار زیاد کشور نیوزیلند با خشکی های دیگر کره زمین یکی از نکات قابل توجه در مورد آن است؛ نزدیکترین کشور همسایه، استرالیا است که ۲۰۰۰ کیلومتر با نیوزیلند فاصله دارد.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

میزان جرم و جنایت در این کشور پایین و نزدیک به صفر است. خشونت شخصی و درگیری بین جوامع چیزی است که به ندرت در نیوزیلند شاهد آن هستیم و همین بر آرامش و امنیت آن می افزاید. در یک نظرسنجی بین المللی نیوزیلند توانست عنوان یکی از آرام ترین و کم فسادترین کشورهای جهان را در میان ۱۶۲ کشور به دست بیاورد. نیوزیلند به اندازه دیگر کشورها تحت تاثیر بحران مالی قرار نگرفته است و هنوز مردم این سرزمین فرصت ها و موقعیت شغلی بسیاری در رشته های مختلف دارند. رفاه اجتماعی و خدمات شهروندی در نیوزیلند در سطح عالی قرار دارد و این مساله در کم بودن جرم بی تاثیر نیست.

۳- پرتغال

امتیاز: ۱.۲۵۸

سومین کشور امن دنیا جایی در جنوب غربی اروپاست؛ سرزمینی کوچک به نام پرتغال که جزو کشورهای توسعه یافته به شمار می آید. آنچه که در مورد پرتغال پراهمیت جلوه می کند یک دست بودن آن از نظر قومی است. این نکته را نمی توان نادیده گرفت که نزدیک به ۹۷ درصد مردم این کشور را پرتغالی ها تشکیل می دهند. همین امر تعارضات را به شدت در این کشور کاهش داده و فضایی امن ایجاد کرده است.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

میزان کلاهبرداری در این کشور محدود است و جیب‌بری در اماکن شلوغ محتمل ترین جرمی است که می تواند گریبان تان را بگیرد. البته این کشور هنوز هم به عقیده برخی توریست ها آن چنان که باید برای سفر امن نیست و ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند. دزدهای پرتغالی بیشتر به اموال گردشگران دست درازی می کنند و در چشم بر هم زدنی کیف شما را می زنند.

۴- اتریش

امتیاز: ۱.۲۶۵

در مورد کشور چهارم این فهرست شما با ترکیبی از امنیت بالا، تنوع مراکز خرید، استاندارد بالای زندگی، گذران اوقات فراغت و هزینه زندگی مناسب مواجه هستید. این ویژگی اتریش است که یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود و جرایم خشونت آمیز در آن نزدیک به صفر است. شاید باورش برای تان سخت باشد؛ اما در این کشور شهرهای کوچک و مناطق غیر مسکونی هم در هر ساعت از شبانه روز امنیت دارند و خطری در آنها کسی را تهدید نمی کند.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

این کشور هم مانند پرتغال درگیر معضل جیب برهاست که نسبت به سال های پیش کمتر شده اما هنوز ریشه کن نشده است. مشکل دیگری که گردشگران در این کشور با آن مواجه می شوند گدایان یا پیش بینی کنندگان آینده هستند که بدجوری کلاه گردشگران را بر می دارند. نژادپرستی هم مشکلی دیگر در این کشور به شمار می آید؛ اما هیچ وقت به خشونت منجر نشده است.

۵- دانمارک

امتیاز: ۱.۳۳۷

سری به پادشاهی دانمارک می زنیم؛ سرزمینی در شمال اروپا که در رده پنجم این لیست قرار دارد. مردم دانمارک زندگی خوب و آرام خود را مدیون امنیت بالا در کشورشان می دانند و از آرامش ذهن و امنیت جامعه لذت می برند. امنیت دانمارک در اولویت بالایی قرار دارد و تقریبا به ازای هر صدهزار شهروند، ۲۰۰ افسر پلیس خدمت می کند.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

به دلیل همین حس آرامش و امنیت است که بسیاری منابع، مردم دانمارک را جزو خوشحال ترین مردم دنیا می دانند. برابری اجتماعی از عوامل دخیل در این حس امنیت و آرامش است و یکی از معیارهای خوشبختی این مردم به شمار می رود.

۶- جمهوری چک

امتیاز: ۱.۳۶۰

کشور بعدی این فهرست هم در اروپا قرار دارد. جمهوری چک که از نظر برقراری صلح و آشتی در رده های بالا قرار می گیرد و دموکرات‌ترین کشور در منطقه خود به شمار می رود. مردم در این کشور کمتر با جرایم خشونت آمیز مواجه می شوند و جرم های متداول در آن به جیب بری و البته کلاه برداری در کرایه های تاکسی و نرخ خدمات ختم می شود؛ البته این جرایم بیشتر گریبان توریست ها را می گیرد که باید بیشتر مراقب باشند.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

همواره پلیس این کشور به گردشگران توصیه می کند که در اماکن عمومی پول نقد خود را در معرض دید نگذارند و برای تبدیل پول از مراکز معتبر و بانک ها استفاده کنند.

۷- اسلوونی

امتیاز: ۱.۳۶۴

با کمی اختلاف نسبت به جمهوری چک، اسلوونی در اروپا در رده هفتم فهرست قرار می گیرد. گردشگران معتقدند مهم ترین خطری که در اسلوونی شما را تهدید می کند این است که محو چشم اندازها شوید و برای جا دادن آنها در کادر و عکاسی عقب عقب بروید و ناگهان در یک دریاچه بیفتید! این شوخی کاملا فضای امن اسلوونی را تشریح می کند.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

تنها نکته نگران کننده در این کشور جیب‌بری هایی است که در مراکز شلوغ اتفاق می افتد وگرنه هیچ جرم خشونت آمیز یا درگیری خیابانی را در آن شاهد نخواهید بود. البته پلیس ها معمولا برای شبگردی های دیروقت در مکان های خلوت هشدار می دهند که توریست ها باید به آن توجه کنند.

۸- کانادا

امتیاز: ۱.۳۷۱

به سراغ کانادا می رویم؛ کشوری در شمال آمریکای شمالی که یکی از سرزمین های محبوب در میان مهاجران است؛ کشوری آرام با مناطقی جذاب و بکر برای گردشگران که سالانه افراد زیادی را به سوی خود می کشاند. یکی از نکات قابل توجه در این کشور، امنیت شبانه آن است که شما با خیال راحت می توانید به این سو و آن سو بروید و کمترین احساس خطر را داشته باشید.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

بعضی از شهرهای کانادایی ممکن است خطرهایی داشته باشند؛ اما در کل این کشور برای بازدید و زندگی بسیار امن است. کانادا دارای نرخ پایین جرم و جنایت است و کمتر صحنه خشونت باری را در خیابان ها و سطح شهرها شاهد خواهید بود.

۹- سوئیس

امتیاز: ۱.۳۷۳

نهمین جایگاه این فهرست به کشوری تعلق دارد که به دلیل مناظر زیبایش شهره خاص و عام است. سوئیس با چشم‌اندازهای دلفریبش سالانه از گردشگران زیادی میزبانی می کند و آنها را با خاطرات خوش به خانه می فرستد.

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

آمار جرم و جنایت در سوئیس کم است و معمولا کلاهبرداری ها، جیب بری ها و موارد چنینی را در بر می گیرد که اغلب توسط خارجی‌ ها صورت گرفته اند. مردم صلح و آرامش را در این کشور تجربه می کنند و به دلیل نظام امنیتی و نیروی پلیس خیال شان از بابت امنیت راحت است. بیش از ۲۰۰ افسر پلیس به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ سوئیسی خدمت می کنند.

۱۰- ایرلند و ژاپن

امتیاز: ۱.۴۰۸

در رده دهم دو کشور ایرلند و ژاپن قرار دارند که در اینجا کمی با وضعیت آنها آشنا می شویم.

ایرلند

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

ایرلند کشوری در جزیره ایرلند و شمال غربی اروپاست و یکی از کشورهای دیدنی به شمار می رود. سطح رفاه شهروندی و امنیت اجتماعی در ایرلند بالاست و همین آرامش خاصی را برای شهروندان به دنبال آورده است. نرخ جرم و جنایت در این کشور در حد پایینی قرار دارد و دزدی به جیب بری در اماکن شلوغ به ویژه در پایتخت آن ختم می شود.

ژاپن

امن‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸

ژاپن تنها کشور آسیایی در این فهرست ۱۰ تایی است. سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از این کشور بازدید می کنند و حفظ امنیت برای آن اهمیت بسیاری دارد. در مراکز تفریحی و شلوغ این کشور بیشتر در معرض خطر قرار دارید که البته این امری طبیعی به شمار می رود. وسایل حمل و نقل عمومی از امنیت نسبی برخوردارند و جاده ها نیز در این مورد وضعیت خوبی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      بهههه باز هم بلاد کفر پس کشورهای مسلمان و بخصوص شیعه چی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیج کشور مسلمانی امن نیست

      • MMRK

        برعکس همه کشور های مسلمان امن اند و دشمن ها از ترسشون به اونا حمله میکنن.

    • بدون نام

      عوضش ما امنیت داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی آتنا و ندا تقصیر خودشون بوده حتما مسخره

      • بدون نام

        کدام امنیت ینکه شب مخوابید فردا دارابی نصف شده فقر مطلق ووووو

    • بدون نام

      درعوض ایران از آخراوله

    • یلداY

      تو بین این کشور ها ایسلند و اتریش واقعا خوبن مخصوصا اتریش تو خیابون هاش کلی نوازنده خیابانی داره و از هر جاش صدای موسیقی میاد کلا زندگیشون موسیقیه....ایسلند هم کشور خوبیه فقط زمستونش یکم زیادی سرده البته برای کسی مثل من که عاشق سرماست مشکلی نیست....بقیه رو نمیدونم ولی فکر میکنم سوییس هم خیلی خوب باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با نظرت موافقم
        خیلی دوست دارم ساکن اتریش بشم

    • رویا ساز

      فرق ایران با این کشور ها و مردمش بیشتر از خیلی چیزا تو داشتن مردمیه که به شدت خودشون و کشورشونو دوس دارن در حالی که ما همیشه خودمون خودمونو کوچیک کردیم مثل شخصی که خودشو دوس نداره و برای خودش احترامی قائل نیست اما انتظار توجه و احترام از طرف بقیه رو داره

    • میهمان

      پس ایران کو؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      فقط بری ایسلند زندگی کنی چه حالی میده ها پشه هم ک نداره خداروشکررر

    • بدون نام

      یعنی آقازاده هاشون پاک پاک

    • zahra

      ایران از همه کشورها امن تره ما به پشتوانه رهبرمون سیدعلی و امام زمانمون از همه ی کشورهای جهان امن تر و سر تریم برمنکرش لعنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج