۷۴۹۵۶۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رونمایی سونی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی موبایل

سونی از جدیدترین سنسور دوربین خود رونمایی کرده است؛ سنسوری که وضوح تصویر ۴۸ مگاپیکسل را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.

وب سایت مجله دیجی کالا: با اینکه گوشی‌های هوشمند سونی فروش خوبی ندارند، ولی این شرکت هنوز هم بهترین سنسورهای دوربین را برای گوشی‌های هوشمند می‌سازد. سونی بخش بزرگی از بازار سنسورهای دوربین را در اختیار دارد؛ طوری که بیشتر گوشی‌های هوشمند بازار، از پرچم‌دارهای بزرگ گرفته تا گوشی‌های میان‌رده، از سنسورهای دوربین سونی استفاده می‌کنند. سونی از جدیدترین سنسور دوربین خود رونمایی کرده است؛ سنسوری که وضوح تصویر ۴۸ مگاپیکسل را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.

رونمایی سونی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی موبایل

سنسور جدید IMX586 سونی که چند ساعت پیش رونمایی شد، طبق گفته‌ی این شرکت بیشترین تعداد پیکسل را بین تمام سنسورهای حال حاضر گوشی‌های هوشمند دارد. این سنسور تصاویر را با وضوح تصویر واقعی ۴۸ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

با این حال، مگاپیکسل بیشتر اکثر اوقات کیفیت عکس‌ها را پایین می‌آورد. هر چه پیکسل‌ها کوچک‌تر شوند، نور کمتری را جذب می‌کنند و در نتیجه تصاویر ثبت شده در نور کم، پر از نویز خواهند بود. اندازه‌ی هر پیکسل در سنسور جدید IMX586 سونی ۰.۸ میکرون است. این اندازه‌ی پیکسل‌ها از تمام سنسورهای دیگر بازار کوچکتر است و اگر به خوبی مدیریت نشود، می‌تواند عکس‌ها را بسیار بد ثبت کند. با این حال، سونی می‌گوید که مشکل نویز زیاد را در سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خود حل کرده است.

سونی با استفاده از یک فیلتر رنگی، به هر پیکسل اجازه می‌دهد که از اطلاعات چهار پیکسل اطراف خود استفاده کند. طبق گفته‌ی سونی، در نتیجه‌ی انجام این کار، میزان نور جذب شده روی این پیکسل‌ها، به اندازه‌ی پیکسل‌های ۱.۶ میکرونی است که در سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود.

رونمایی سونی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی موبایل

گوشی‌هایی مثل Nokia ۸۰۸ که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود یا گوشی جدید هوآوی P۲۰ هم با استفاده از تکنیک‌هایی مختلفی، سعی کرده‌اند تا تصاویر ۴۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های هوشمند بیاورند. با این حال، سنسور IMX۵۸۶ قطری ۸ میلی‌متری دارد؛ یعنی با استفاده از این سنسورها خبری از برآمدگی بزرگ لنز دوربین نخواهد بود. مطمئنا ثبت تصاویر ۴۸ مگایپکسلی روی گوشی‌های هوشمند به کار افراد زیادی نمی‌آید، ولی به لطف سنسور جدید سونی، می‌توان انتظار زوم دیجیتال بسیار بهتر و بیشتری را داشت.

سونی می‌گوید که می‌توانیم انتظار داشته باشیم گوشی‌های سال آینده از سنسور جدید این شرکت استفاده کنند. سونی می‌خواهد از شهریور امسال شروع به ارسال سنسورهای جدید IMX۵۸۶ به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی کند. هر سنسور برای شرکت‌های سازنده‌ی موبایل ۳۰۰۰ ین (چیزی حدود ۳۰ دلار) هزینه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج