۷۵۰۲۵۴
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

احتمال تعیین مالیات ۲۰ درصدی برای فروش مسکن

بر اساس طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی، از فروش مکرر مسکن مالیات ۲۰درصدی دریافت خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: شادمهر کاظم‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۵ درصد از منازلی که ساخته می‌شوند جنبه سودآوری دارد گفت: در طرح دوفوریتی که در مجلس مطرح است، قیمت هر ملک مسکونی‌ای که به‌فروش می‌رسد در سند فروش قید می‌شود و در مرحله فروش بعدی ۲۰ درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

او افزود: به‌عنوان مثال از ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار خانه مسکن مهر، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی از سکنه است، این نشان می‌دهد بسیاری از مسکن‌ها به‌قصد سودآوری و افزایش قیمت ساخته می‌شود.

کاظم‌زاده در توضیح موارد گنجانده‌شده در طرح مجلس گفت: مجلس با افزایش مالیات بر عایدات مسکن سعی بر گرایش به مصرف‌گرایی در ساخت‌وسازها دارد. در این طرح دوفوریتی بعد از دریافت پایان کار برای ۵ سال از پرداخت مالیات معاف است و اگر مسکن شخصی باشد برای ۲ سال مالیات تعلق نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید تصدی‌گری را کنار بگذارد، گفت: مسائل اقتصادی را نمی‌توان با دستور حل کرد. در سال ۹۲ با جهش ۷۰درصدی در قیمت مسکن روبه‌رو بودیم و پس از آن تا چند سال بازار دچار رکود بود، این نشان‌دهنده آن است که قوانین دستوری برای مقطعی مناسب است و با توجه به شرایط و مسائل دیگر، شرایط اقتصاد تغییر می‌کند و دیگر آن قوانین گذشته کارآمد نیستند.

او در رابطه با مبحث خانه‌های خالی نیز گفت: در کلان‌شهرهایی مثل تهران، مالک‌ها به‌دلیل رکود در بازار مسکن و رشد آمار خانه‌های خالی، دست به فروش مسکن نمی‌زنند زیرا در صورت فروش باید قیمت بالاتری برای خرید مجدد مسکن بپردازند.­

مصطفی قلی خسروی­ رئیس اتحادیه املاک در ارتباط تلفنی درباره معافیت‌های مالیاتی در بخش مسکن گفت: این معافیت‌ها در حمایت از مستأجران می‌تواند مفید باشد و بهره‌دهی خوبی خواهد داشت اما ضمانت اجرایی این هنوز مشخص نیست.

معافیت مالیاتی قطعاً امتیاز خوبی است و اثر مطلوبی خواهد داشت. ما با افزایش مالیات مخالفیم و معتقدیم مالیات‌ها باید کاهش یابد و متعادل شود تا تأثیر خوبی در مسکن داشته باشد.

رئیس اتحادیه املاک در ادامه افزود: ما اعتقادی به خانه‌های خالی نداریم مگر اینکه بانک‌ها این کار را کرده باشند چون بین افراد عادی به‌ندرت پیش می‌آید که خانه خالی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      اخه عقل شماچی میگه که خونه رامیخوان بفروشن مالیات بگیرن بله دربین مردم عادی کسی خونه خالی نداره اگه هم داشته باشه 10درصدی دیگه هرچی خونه گرفتن دارین ازمردم میگرن احتمال چیه خطا حالاگیرم یه خونه400میلیون باشه این مالیات ان طرف یکه خونه خریدباید بده چه طرح بدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مرحله فروش بعدی 20 درصد مالیات تعلق می‌گیرد.....................20% چی ؟؟ قیمت فروش ؟!!! مگه امکان داره ...خخخخ

      • بدون نام

        خیلی دلم میخواد این طرح اجرا بشه ... ظاهرا میخوان کل مسکن وساخت وساز را بخوابونن ...خخخ اگه بتونن با این طرحشون کل مسکن مملکت را بخوابونن عالی میشه بر میگردیم به دوران غار نشینی

    • بدون نام

      این آقایان استاد بهم ریختن بازار هستند
      اگه مسکن کسی خالیه به دولت چه ربطی داره
      اگه برای کسب سود است دولت چرا ناراحته
      مالیات زیاد ببندند باعث میشه کل سرملیه ها از سمت مسکن به سمت دیگری حرکت کنه و یا مبلغ مالیات بر فروش ۲۰ درصدی از خریدار اخذ میشود با افزایش قیمت ۲۰ درصدی کاذب
      این تصمیم دولت اصلا کارشناسی نیست
      اکثر تصمیات دولت قهری هست
      و نگاهش به بازار نکاه به دشمن است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این طرح امکان اجرایی شدن نداره چون با هیچ عقل ومنطقی پذیرفته شدنی نیست .این طرح حتی با منطق زور هم در جا میزنه

    • محمدرضا بختیار

      ...نماینده ای که با تعیین و تایید طرح و لوایحی من در بیار باعث رکود سرمایه گذاری در بازار مسکن شود !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این طرح مسخره وغیر ممکن هست ...حتی گفتنش هم نشانه حماقت هست

    • بدون نام

      اگر به جای این طرح های غیر کارشناسی مانع کار اختلاس و رانت و معافیت مالیاتی از ما بهتران که نیمی از اقتصاد مملکت را تصاحب نموده اند بشوید و فامیل بازی کنار گذاشته شود و با قاچاق کلان کالا برخورد قانونی شود همه چیز به چرخه تعادل بر می گردد. نیاز به این طرح های بی سرانجام نیست.

    • بدون نام

      باسلام آقای نماینده چرا ضرروزیان هرجه
      ازبیت المال وحقوق مردم راکه توسط عده ای قلیل چپاول میشود از مردم گرفته شود به جای ابنکارها برنامه ریزی وکار ی کنید که جلو کارهای خلاف گرفته شود به نطر م میخواهید بلایی که سر سکه ودلار امد سر مسکن بیارید ومردم نیاز مند نتوانند سرپناهی تهیه کنند به دلیل اینکه شما هرچه هزینه به کالاهای مختلف ببندید در نهایت بار آن روی دوش مصرف کننده می افتد همانطور که الان تحت عنوان ارزش افزوده وکلی موارد الکی دیگر ازمردم گرفته میشود تازه بساز بفروشها پول دارند وتا برایشان سود خوب نداشته نمی فروشن واینکاربه نفعشان هم میشود چون به بهانه افزایش مالیات با قیمت گزافتر به مردم میفروشن

    • بدون نام

      خواهشا توبازارمسکن دخالت نکنید همین که بازاردلاروسکه رابهم ریختین کافی نبود؟بازمیخواین ارزش پول ملی راازبین ببرید؟برید یه فکردیگه برای چاپیدن مردم بکنین روی دهان ملت کنتوربزارید وپول اکسیژن هوا راهم حساب کنید!

    • بدون نام

      احتمالا قراره بعد مجلس بره سازمان مالیاتی رئیس بشه
      فکر جیب خودشه

    • بدون نام

      خیلی راحت فروشنده 30 درصد میکشه رو قیمت ملک ده درصد هم سود میکنه خیلی راحت مثل همیشه

    • سعید

      خوب 20 % دیگه به قیمت مسکن اضافه شد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته

    • بی نام از خوزستان

      واقعا آدم نمیدونه به اینها چی بگه.مثل اینکه جاشون نمیگیره.هی باید سک سک کنن.آخه مردان ناعاقل این بازار مسکن خودش شلم شورباست تو میخوای 20 درصد هم مالیات بگیری دیگه واویلا میشه.نمیدونم توی مغز تویی که اینو گفتی گچ هست سیمان هست.عزیز من کمی فکر کن بعد حرفتون رو پرتاب کنید به آسمانها.

    • بدون نام

      خود این طرح مسکن راگران خواهد کرد میخواهین مسکن ارزان شود مصالح ساختمانی راارزان کنید و...

    • بدون نام

      ازگرانی خودروچه خبر؟ چرابه مسکن گیردادین؟

    • شهروند

      یا این طرح ناقص بیان شده یا واقعاً ناقص هست، ۲۰ درصد مالیات برای جلوگیری از معاملات مکرر و واسطه گری مناسب و عالی هست، اما به شرطی که دولت قدرت اجرایی کامل داشته باشد و برای (مکرر) تعریف داشته باشیم مثلا در عرض دو سال. بیشترین وامی که بانک مسکن میده ۱۶۰ ملیونه که با گرانی های اخیر امکان خانه دار شدن وجود نداره، بطور کلی قیمت مسکن و اجاره مدتهای زیادی هست که به حال خودش رها شده، و همین باعث سختتر شدن زندگی مستاجران و تبدیل شدن مسکن به منبع درامدی برای مالکان شده که هر سال عرصه رو برای مستاجران تنگتر میکنن و فقط زحمت سنگین اسبابکشی رو به دوش مستاجران بدبخت می اندازند.در کل قانگذاران و مجریان ما یا خوابند یا ذینفع.

    • داروغه

      سرمایه طلا فروشها طی سه ما سه برابر شد دولت چرا از اینها مالیات بر عایدی مفت نمیگیرد فقط گیر داده به خانه و سکه؟

    • بدون نام

      بیسوادها اصلا مدونید ۲۰درصد چقدراست همه بازارها رو به هم ریختید حالا مونده مسکن خراب کنید..خجالت بکشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج