۷۵۰۴۴۸
۳۰ نظر
۵۰۱۲
۳۰ نظر
۵۰۱۲
پ

وزیر کار: نرخ بیکاری در بهار امسال بهبود یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۷، ۱۲.۱ درصد است و نسبت به سال گذشته در همین سه ماه بهار نرخ بیکاری بهبود داشته است.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در ارتباط با نحوه‌ی ارائه آمار نرخ بیکاری، اظهار کرد: نرخ بیکاری ماهانه اندازه گرفته نمی‌شود؛ بلکه سه ماه یکبار اندازه‌گیری می‌شود. نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل گذشته بهبود داشته است.

وی ادامه داد:گفته شده، قرار است در مورد حقوق و دستمزد تجدیدنظر کنیم، اما چنین چیزی وجود ندارد، اما افزایش قدرت خرید به روش‌های دیگر و همچنین کمک به بهبود و تثبیت قیمت‌ها برای خانواده‌ها را در نظر داریم، تصمیماتی برای آن گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین راستا گفت: همین‌ که کالاهای اصلی را با ارز ۴۲۰۰ تومان تثبیت کنیم یک سیاست برای تثبیت قیمت کالاهای اصلی برای خانواده‌ها بوده است. برای بازنشستگان وام‌های کم‌بهره در نظر گرفته شده که به مقدار حقوقی که می‌گیرند باز می‌گردد. چند وقت دیگر از این طرح رونمایی خواهم کرد.

ربیعی با ارائه‌ی آماری خاطر نشان کرد که نرخ بیکاری در بهار سال۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ بهبود یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس گفت: با افزایش ۷۵۶ هزار نفر تعداد افراد شاغلمان نسبت به بهار سال گذشته افزایش یافته است. ۴۵ هزار نفر نسبت به بهار سال گذشته کاهش بیکاری داشتیم.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۰ سال پارسال ۲۸.۳ درصد بوده نرخ بیکاری کل کشور در سال۱۳۹۷ با کاهش نیم درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل‌اش به ۱۲.۱ درصد رسیده است؛ پس نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۷، ۱۲.۱ درصد است.

ربیعی گفت: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان هنوز بیشترین نرخ بیکاری را دارند که به خاطر همین موضوع بیشترین برنامه‌های اشتغال مداخله در بازار کار و حق بیمه را برای این استان‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نرخ تسهیلات اشتغال روستایی به بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان مصوب شده ،رسیده است. بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها رفته است، از صندوق توسعه ملی درخواست داریم که قسط سوم را به حساب بانک‌ها واریز کند.

وی افزود: آثار اشتغال روستایی تا پایان سال مشخص خواهد شد؛ چرا که ۱۰ الی ۲۰ درصد بانک‌ها اثارش تا پایان سال یا اوایل سال اینده مشخص خواهد شد.

ربیعی در ارتباط با طرح کارورزی نیز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در طرح کارورزی ما ثبت نام کرده‌اند و در کارگاه‌ها مشغول شده‌اند. هم آموزش در محیط کار و هم کارورزی در حال انجام شدن است. تصور این بود که حدود یک میلیون نفر مشغول به کار می‌شوند که ما چنین تصوری نداشتیم. در مناطق محروم بیشترین جذب کارگاه‌ها را داشته‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۱۷۵ هزار نفر را پیش‌بینی کرده بودیم که بیش از این مقدار برای کارورزی ثبت نام کرده‌اند. ما هم باید سمت عرضه نیروی کار را در نظر بگیریم و هم سمت تقاضا را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: از بین ۱۰۰۰ نفر آمار گرفتیم و متوجه شدیم حدود ۷۰ درصد کارورزان در کارگاه‌ها برای اشتغال باقی می‌مانند؛ چون ما یکسال بعد از این طرح می‌خواهیم مشوق بیمه‌ای را به کارفرما بدهیم، یعنی حق بیمه کارگران را به کارفرمایان ارائه کنیم فکر می‌کنیم که کارورزان در همان کارگاه‌ها می‌مانند.

ربیعی یادآور شد: این طرح در هند، آمریکای جنوبی و چندین کشور دیگر موفق بود و ما امیدواریم که ما هم موفق شویم. موفقیت این طرح فقط به کارورزی‌اش نیست، بلکه با توجه به این‌که به طرح مشوق بیمه‌ای متصل می‌شود این طرح پیش می‌رود. پشت این طرح یک نظریه و ایده قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انچه ازبیکاری عیان است ! چه حاجت به بیان است؟!

    • راد

      همه میگن تو هم روش!!!دروغ که کنتور که نمیندازه!

    • شکیبه

      یحتمل در حلقه فامیل ودوستانتان

    • کامبیز

      ذات این دولت با دروغ بافته شده از سرش تاته اش!؟

    • جویای کار

      چه جالب غیر این می گفتی شک می کردیم...

    • بدون نام

      میدونی اینا نرخ بیکاری وگرانی رو در مورد اطرافیانشون بررسی میکنن به قول ریس جمهور قبلی گوجه گرونه بیاد از بقالی سر کوچه ما بخرید

    • amin

      یا من خیلی رودارم یا اینا

    • بدون نام

      کلا دورغ. اتفاقا من سر کار بودم بهار امسال کارمون تعطیل شد و صدها نفر دیگر هم مثل من بیکار شدن ..ای دروغ گو

    • کریمی

      کدام کار کدام اشتغال سیمان با قیمت یازده هزارتومان گی حاضر کار کنه چرا اینقدر دروغ میگویید وام اشتغال روستایی چی شد حی طبل زدی وام اشتغال روستایی میدهیم چند برابر از مردم بیچاره گرفتید وبعد معلوم نشد وام را به گی دادی اینقدر واسه مردم دورغ نگویید

    • بدون نام

      یه دروغ جدید هم اومد
      رئیس بانک مرکزی، تازه نفس خلاق

    • سعید

      اینم یاد گرفته مزخرف تحویل مردم بده

    • بدون نام

      بر پدر مادر دروغ گو لعنت آقای وزیر کار ازخدا بترس اینقدر دروغ نگو آنهم روز به این روشنی شما چند سال است یکسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنی هی اینسال وآنسال میکنی ولی افسوس هنوز هم منتظریم این یکسان سازی برای بازنشستگان اجرا بشه ولی همش بادروغ سر مردم کلاه میزارید کدام حرف وغول شما راست بود که این یکی راست باشه دروغ برای شما وامثال شما مسئولین بی کفایت مثل آب خوردن است ایشاءالله شما را به خدا واگذار میکنیم آقای وزیر دنیا دو روز است یک کاری بکنید فردا در پیش گاه خدا در آخرت جواب گو باشید لا اقل یک بارهم شده یک کار ماندگار انجام بدید لا اقل این این یکسان سازی حقوق بازنشسته هارا اجرا کنید بازنشسته ها دارن از بین میرن

    • بدون نام

      بازهم گزارشهای آماری !

    • بهزاد

      حتما آمار شما مربوط به اشتغال اقوام و دورو بطریهای خودت هست.
      تو هر خانه حداقل ۲ جوان بیکار هست.تو هم مثل ریس و معاونت ریست دروغ بگو

    • محمد

      راست میگه بازنشسته هارو برده سرکار،واقعادلت خوشه!؟

    • بدون نام

      اقای وزیرگفته اگه افغانیابرن معضل مشکل بزرگ بیکاری وفقرحل میش خوب عمل کنیدمنتظرچی هستین چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام این افغانیا خوشبحالشون برعکس ایرانیا دارن بهترین زندگی میکنن باپول نفت وگازایران وایرانی وخودمون بیکاروفقیررنج وسختی بکشن به ناحق واین تعدادافغانی باگفته مسولین سالی به هرایرانی بالای۳۰۰ملیون تومان ضررمیزنن ووبه گفته نمایندگان مجلس یعنی چی که بیشاز۳مملیون افغانی توکارساختمانی اشغال کردن وبیککاروچندبرابران توشغلهای دیگه. مشغولن غیرقانونی واین تعدادافغانی درروزبالای۸میلیاردلیترمصرف ابشون میش وهمه شغلهایی اینامشغولن با اب مصرف میش ....وقتی۱عددگوجه فرنگی۳۰لیتروسیب زمینی و۱کیلوگندم ۳۰۰لیترو۸۰۰لیترگوشت مصرفش ابشون

    • دبیریان

      دروغایه جالبی میگید هع

    • میلاد

      یا خواب دیدی یا توهم زدی

    • کعبی

      آره بهبود یافته چون همه دم در خونه عمت صف کشیدن میکنن و پول میگیرن واسه همین بیکاری کم شده

    • کوروش

      اگر منظور کارگر برای کارگران فصلی است که با توجه به ثمر رسیدن میوه در باغات مشغول بودن بله ، اما این فقط یکماه یازده ماه دیگر چه؟ برو شماها این کاره نیستید وفقط دارید پول از خزانه میگیرید ، بازنشسته هم که نمیشوید و انگار خداوند قرار است عمر نوح و تدبیر خضر را به شما بدهد

    • بهروز اباذزی

      خخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخ
      اینم از اون حرفای نوبخت و سیف بود !!!!!

    • م.م

      مگه خبر از آمار و نرخ بیکاری داشتی که بدونی کجا بودیم و کجا رسیدیم

    • بدون نام

      راست میگن ایشون بهبود یافت البته برعکس دروغ گو وپررو

    • جهرمی

      حتما فک فامیلاش رفتن سرکار دروغگو

    • قلی

      یعنی مردم را بهتر سر کار گذاشتید....

    • امین

      امار بیکاری در استان گیلان ۷۰درصد هستش به فکر گیلان باشید ,این امارها همه دروغه به خدا , نوبخت به فکر گیلان باش

    • محسن

      واقعا حضرت عالی تو این مملکت زندگی میکنی؟

    • نسل سوخته

      لعنت بر ذات آدم دروغگو

    • بدون نام

      غلط کرده

    • بدون نام

      به خدا نمیخواستم توهین کنم با این دروغ گفتنت خیلی آشغالی خیلی دروغگو واز خدا بیخبری خیلی لجنی چون این دروغت تا خرخره ما را سوزاند این مردک بیحیا چقدر دروغ میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج