جاباما
۷۵۰۸۶۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت نکرده

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است.

منصور معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در مورد قطع همکاری شرکت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.

وی ادامه داد: با این حال بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شرکت های خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند و وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از لحاظ تولید مشکلی نخواهیم داشت.

معظمی در خصوص نحوه همکاری با شرکت های بین المللی در پی تشدید تحریم ها، عنوان کرد: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند که از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و به دنبال این هستند که حساسیت برای آمریکا به وجود نیاورند و بعضی به دنبال دریافت مجوز هستند و تاکنون کار خودشان را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال مشکلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریکا، دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی از درآمد ارزی با ارز ۴۲۰۰ تومان به کالای استراتژیک تخصیص داده شده است و تحت هر شرایطی باید تامین شوند و بخشی از مواد اولیه که به نحوی با کالای استراتژیک ارتباط پیدا می کنند نیز با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از کالاها برای تامین ارز از محل صادارات غیر نفتی استفاده می کنند و در سه‌ ماهه اول سال صادارات محصولات غیر نفتی افزایش پیدا کرده است و بنابراین دولت موظف کرده است که ارز حاصل از پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی وارد کشور شود و ۸۰ درصد با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان و ۲۰ درصد به صورت توافقی واحد های تولیدی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: گروه سوم محصولاتی هستند که ورودشان به کشور ممنوع شده است که در حدود ۱۵۰۰ قلم کالا است و فرصت مناسبی برای واحدهای تولیدی داخلی است تا محصولاتشان را وارد بازار کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی وارد کردن محصولاتی که در کشور تولید می شود، جفاست و در آبان ماه سال جاری در شهرستان اسفراین سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به بهره برداری خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یا خدا میخواهیم به کجا برسیم؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا مرزها رو باز نمیکنید؟؟؟؟
      ببینم اون موقع هم میتونن دم از افزایش قیمت بزنن؟؟؟

    • بدون نام

      اون موقع به التماس میوفتن که بیایید بخرید...

    • بی نام

      یعنی تو این گیر ودار میخواد قیمت خودرو را افزایش بده، یعنی کنار دشمن بودن وبر علیه ملت بودن .وچقدر سود بره تو جیب سازندگان خودرو،یعنی فکر این حرف یعنی خیانت به میهن و وطن ،از اول انقلاب اشتباه بود باسر کار گذاشتن ملت بابت گران کردن هر چی خیانت به ملت وکشور بوده حالا میخواد هر کسی باشه ،مملکت را به بی سوباتی کشاننده.

    • بی نام

      یعنی کمک به دشمن واختشاش در مملکت

    • dimo

      بنظرم به افراد شورا نسبت به دفعات قبلی ماشین گرونتری برسه از ایران خودرو و سایپا مشکل قیمت هم حل میشه و به امید خدا قیمتها زودتر افزایش پیدا میکنه
      خیال پرسنل این دو شرکت هم راحت میشه سریعتر

    • تبریز

      کشور چرت ایران،هر روز مگه ماشین گرون میشه؟!

    • بدون نام

      مگه اين بازنشسته وزارت نفت نيست؟

    • بدون نام

      بجایرسیدگی به خودروهای ملیاردی بفکر خودرو داخل که هر روز گران تر میشود وکسی نیست بفکر مردم که قدرت خرید ندارند باشد وزیر اقتصاد وعده یکماه دادن یادشان رفته چه گفتن که یکماه قیمت را برمیگردانند

    • بدون نام

      شورای رقابت هم دزد مثل بقیه وقتی موافقت نمیکند اما در عمل هم کم فروشی میکنندوهم گران فروشی یعنی اینکه پشت پرده ی خبرهای هست.

    • بدون نام

      شورای رقابت چکاره است خودشان گران کردن وباز هم گرانتر می کنند به شورا چه

    • امین

      متاسفانه شورای رقابت نیست شورای رفاقت در پشت پرده است توی دنیا فکر نکنم که اینقدر آشفته بازاری دررابطه باخودرو در نیم قرن گذشته بوجود آمده باشد اصلامملکت به امان خدا رها شده هیچ کس به فکر مردم بیچاره نیست خودرو روی سکه وارز راسفیدکرده مگه میشه تا دلت بخواد ماشینهای کارتکس توی بازارباشه وبرای ثبت نام پنج یا ده دقیقه سایت بسته بشه وظرف مدت دو یا سه روز قیمت یک خودرو پنج الی شش میلیون گرون بشه والله حیف این مملکت که استقلالش آسون به دست نیومده بلکه باخون هزاران شهیددل به آرزو بدست آمده که دو کارخونه زالو صفت چنین باروابط پشت پرده دست به هرکاری میزنند من که بازنشسته وعمرم به پایان رسیده ازروزی میترسم که کاسه صبر مردم لبریز بشه مسئولین بترسیدازخشم مردم از فکر زروزیوربه درایید یک لحظه مردمی ازوطنتون روتوی ذهنتان مجسم کنید که به خدا سربی شام به زمین می گذارند التماس دعا

    • بدون نام

      اخه .. یعنی پراید ۷تومانی کردید ۲۵کران نشد که باز حرف از کرانی میزنید بد حقدق کارکر در سال زورتون میاد صد هزار ببرید بالا

    • بدون نام

      چه موافقت بشه چه نشه لگن سازها کار خودشون و میکنن الان قیمت پژو پارس به 62 ملیون رسیده . لطفا نظرم را بزارید

    • کارمند

      واقعا فکر میکنید کسی هم به شورای رقابت اهمیتی میدهد؟خودروسازان کاملا پشت گرم هستند وهر تخلفی که بخواهند انجام میدهند

    • کامبیز

      ... سیربشو نیستند چون پوزه ملت راوجب کرده اند؟سوراخ پول رادولت پیدا کرده جیب ملت

    • بدون نام

      خودرو که حسابی گرون شده .چی را موافقت نکرد .خجالت داره شوزای رقابت

    • مجتبی

      دمت گرم ک قبول نکردی ..... شواری یک سر ب بازار خودرو بزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج