جاباما
۷۵۱۱۷۱
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

هاشمی مقدم:

برایتون آغاز ماجراجویی جهانبخش است

مدیر برنامه های ستاره ایرانی برایتون انگلیس گفت: من ۱۲ تا ۱۴ پیشنهاد متفاوت برای او ارائه کردم که از بوندسیلگا، ایتالیا، انگلیس، روسیه و هلند بودند.

فارس: به نقل از سایت «theargus.co.uk»، امیر هاشمی مقدم، کسی است که علیرضا جهانبخش را ۵ و نیم سال پیش از ایران به اروپا آورد و در نهایت او را به سطح بالای اروپا یعنی لیگ انگلیس و تیم برایتون برد. اگرچه او تنها مدیر برنامه علیرضا است اما به نظر می رسد هاشمی مقدم و همسرش به عنوان خانواده دوم علیرضا به شمار می آیند.

هاشمی مقدم درباره آشنایی اش با ستاره ایرانی گفت: من علیرضا را از زمانیکه در تیم ملی زیر ۲۱ سال بازی می کرد، می شناختم ولی از ذهنیت و اخلاقش شناخت چندانی نداشتم. من همیشه دنبال بازیکنی بودم که با شخصیت و به دنبال پیروزی باشد. شما وقتی فوتبال علیرضا را می بیند متوجه می شوید که او بازیکن بسیار خوب و با استعدادی است. او ۱۷ سال داشت که اولین بازش را برای داماش گیلان انجام داد و در فصل اول حضورش برای این تیم ۹ گل به ثمر رساند. علیرضا تنها گلزن نبود او دارای استعداد فوتبالی نیز بود و این استعداد ذاتی علیرضا قابل توضیح نیست.

وی افزود: من چند بار او را در ایران دیدم و می خواستم بدانم که او به دنبال موفقیت است یانه. با پدرش ملاقاتی داشتم چون علیرضا در آن زمان تنها ۱۸ سال داشت و می خواستم بدانم پدرش در این راه او را حمایت می کند. این ملاقات برای ما فوق العاده بود و احساس خوبی بین ما ایجاد شد. پدرش دستم را فشرد و به من گفت علیرضا را به شما می سپارم و فکر می کنم که او پسر شماست. این اتفاق ۵ و نیم سال پیش بود.

برایتون آغاز ماجراجویی جهانبخش است

هنگامی او به نایمخن آمد او را در آپارتمانی نزدیک خودمان سکونت دادیم. پسر من دروازه بان فوتبال است و تقریبا هم سن علیرضا است و آنها دوستان خوبی هستند. مردم فکر می کنند که کشف استعداد جهانبخش در آن زمان آسان بود اما من توانایی او را درک می کردم. من مدیر برنامه هیچ بازیکنی به غیر از علیرضا و پسرم نبودم و تمام انرژی ام را روی او گذاشتم چون به توانایی هایش ایمان داشتم.

مدیر برنامه ستاره سابق آلکمار ادامه داد: من در چند روز اول به او گفتم می خواهم کاری انجام دهیم که در ایران هیچ کس تاکنون انجام نداده است. ما آماده هستیم تا راه برای پیشرفت تو آماده کنیم. رابطه من با او هیچ گاه به مدیربرنامه بودن ختم نمی شد. او پدر و مادر بزرگواری دارد و هر دو آنها دوست داشتنی هستند. البته او یک بردار کوچکتر نیز دارد که فوتبالیست خوبی است و یک خواهر بزرگتر از خود نیز دارد. ما خانواده دوم علیرضا هستیم و او برای ما مثل پسر دوم‌مان است.

وی درباره انتقال علیرضا به برایتون گفت: من دیگر نمی توانم به گوشی موبایل نگاه کنم. باورنکردنی است چون انتقال او به برایتون مثل بمب در ایران ترکید. مردم ایران در 5 سال و نیم گذشته بازی های علیرضا را دنبال می کردند و می دانستند که او بازیکن خوبی است. او در زمانیکه برای نایمخن بازی می کرد به عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته دوم هلند انتخاب شد و جایزه بهترین بازیکن را کسب کرد. همه در آن زمان درباره قدم بعدی علیرضا کنجکاو بودند.

برایتون آغاز ماجراجویی جهانبخش است

او به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور پیدا کرد و در دیدار با آرژانتین مقابل مسی بازی کرد. در آن زمان نایمخن به لیگ پایین تر سقوط کرد و همه فکر می کردند که علیرضا در این تیم نمی ماند. اما او گفت چرا نمانم؟ این علیرضا است او در مورد آنچه که می خواهد انجام دهد اراده دارد.

پس از آن رفتن به او آلکمار مطرح شد. در آن زمان تیم برایتون و چند تیم بوندسلیگایی به دنبال علیرضا بودند. در همان سال برای اولین بار به همراه علیرضا امکانات و شخصیت هواداران برایتون را دیدیم. علیرضا در آن زمان خیلی از فضای برایتون تحت تاثیر قرار گرفت. او تصمیم خود را برای بازی کردن برای این تیم گرفته بود اما زمان مناسبی برای حضور در این تیم نبود. او به دنبال پیشرفت بود و می خواست بازیکن بهتری شود. من هیچ موقع شک نداشتم که او روزی به برایتون می رود. من ۱۲ تا ۱۴ پیشنهاد متفاوت برای او ارائه کردم که از بوندسیلگا، ایتالیا، انگلیس، روسیه و هلند بودند. از هلند باشگاه آژاکس و آیندهوون به او پیشنهاد دادند.

برایتون آغاز ماجراجویی جهانبخش است

هاشمی مقدم عنوان کرد: من می دانستم که او برایتون را انتخاب می کند زیرا ذهنیت مثبتی از این باشگاه داشت. البته این را بگویم که هیچ کس نمی داند که برای انتخاب درست چندین بار به انگلیس سفر کردیم تا بازی های این تیم را از نزدیک ببنیم. در این سفرها نحو بازی برایتون و برخورد هواداران را ارزیابی کردیم.

به خودمان می گفتیم که آیا این رقابت ها برای علیرضا خوب است؟ البته بازی های برایتون را می توانستیم از تلویزیون نیز تماشا کنیم اما حضور در ورزشگاه و نحو برخورد هواداران مهم بود. می توانم بگویم که مسئولان باشگاه برایتون نیز تمام تلاش خود را برای جذب علیرضا کردند. علیرضا اکنون با 5 و نیم سال پیش تفاوت زیادی دارد نه از لحاظ فوتبالی بلکه شخصیتش نیز تغییر کرده است. او رهبر آلکمار در داخل رختکن و زمین بازی بود. سرمربی آلکمار همه چیز را با او در میان می گذاشت. این قدم بسیار بزرگی است که به لیگ انگلیس وارد شوید. او شخصیت و توانایی بازی در این سطح را دارد.

مدیر برنامه هافبک 24 ساله تیم ملی ایران افزود: او توانایی بالایی دارد و می تواند خلاقیت زیادی داشته باشد. شما نیم دانید که او با توپ چه کارهایی می تواند انجام دهد. او وقتی پا به توپ می شود برای رقبا مشکل ایجاد می کند. در هلند مدافعان در برخورد با علیرضا دچار مشکل بودند.

به نظر بهترین پستی که علیرضا می تواند در آن بازی کند، پست وینگر راست است چون او با پای چپش هم می تواند بازی کند. البته او در پست مهاجم میانی نیز می تواند بازی کند و از سمت راست می تواند به خط دفاع نفوذ کند. البته قدرت سرزنی او را نیز نباید فراموش کرد، او خوب می پرد.

دو سال پیش ما قرارداد همکاری خودمان را تمدید کردیم. قبل از امضای قرارداد به او گفتم که باید کاری را انجام دهیم که بازیکنان دیگر هرگز انجام ندادند. من او را در سطح بالای اروپای می بینیم. به او گفتم که ماجراجویی تو آغاز شده است و آنچه که قبلا داشته را فراموش کند. آنچه امروز ما اکنون درباره آن فکر می کنیم این است که شما باید هر روز بهتر از دیروز باشید. او اکنون روی پل بزرگی قرار دارد. او از یک پل کوچک به نایمخن رسید. یک پل بزرگ به آلکمار رسید. اکنون روی پل بسیار بزرگ تری قرار دارد که می تواند به طرف دیگر رودخانه بپرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      ایشالا هر جا که باشه موفق باشه❤

    • نگار

      ایشالا هر جا که باشه موفق باشه❤

    • سحر

      من عاشقشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط عشق منه چون فقط منو دوست داره

    • بدون نام

      همه عکس رو دارم ازش ۶۲۳عکس دارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج