۷۵۱۴۶۷
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

ابطحی: حقوق معلمان هنوز اضافه نشده است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: ایراد اصلی در افزایش حقوق معلمان این است که برخی ردیف‌ها در فیش حقوقی معلمان را حذف یا کاهش داده‌اند و این یعنی عملاً افزایش حقوقی انجام نشده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: ایراد اصلی در افزایش حقوق معلمان این است که برخی ردیف‌ها در فیش حقوقی معلمان را حذف یا کاهش داده‌اند و این یعنی عملاً افزایش حقوقی انجام نشده است.

وقتی سختی کار یک معلم و دیگر ردیف‌ها را کاهش شدید می‌دهند طبیعی است که افزایش حقوق احساس نشود.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص افزایش جزی حقوق معلمان، اظهار کرد: گزارشی از وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان از آموزش و پرورش دریافت کرده‌ام.

در این گزارش در خصوص افزایش ضریب حقوق فرهنگیان آمده که یک تصویب‌نامه اولیه از هیئت دولت به تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۷ داریم و یک تصویب‌نامه دیگر به تاریخ ۱۹ خرداد ۹۷. بر اساس این تصویب نامه‌ها برای مثال حقوق یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسیده است.

وی در همین خصوص افزود: در بند تصویب‌نامه اولیه ضریب ۶ درصد اضافه شده بود. ضریب ثابت در بخشنامه اولیه ۶ درصد و ضریب تعدیل حداکثر ۹ درصد است. در بخشنامه دوم این ضرایب انجام شده، ولی حداقل حقوق یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون ۲۴۲ هزار تومان افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از صدور احکام افزایش‌ها به این شرح اعلام شده است. حقوق کمتر از دو میلیون تومان حداکثر ۱۵ درصد، کمتر از ۳ میلیون حداکثر ۱۰ درصد، کمتر از ۵ میلیون ۸ درصد و بالای ۵ میلیون حداکثر ۶ درصد افزایش یابد.

ابطحی تصریح کرد: استدلال می‌کنند که آن ۱۲ درصد افزایش حقوق را در بخشنامه اول را اعمال کرده‌اند و بعد باید ۲۰ درصد حقوق‌ها را افزایش می‌دادند که ۵ درصد اضافه شده است.

بنابراین ادعا می‌کنند حقوق زیر دو میلیون را ۱۵ درصد افزایش داده‌اند که اگر چنین هم باشد اشتباه است چرا که باید ۲۰ درصد افزایش می‌دادند و در این خصوص تخلف کرده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اما ایراد اصلی این است که برخی ردیف‌ها در فیش حقوقی معلمان را حذف یا کاهش داده‌اند و این یعنی عملاً افزایش حقوقی انجام نشده است.

وقتی سختی کار یک معلم و دیگر ردیف‌ها را کاهش شدید می‌دهند طبیعی است که افزایش حقوق احساس نشود.

وی بابیان اینکه این موارد سبب نگرانی شدید معلمان شده است، ادامه داد: مقرر شد فردا یکشنبه یا سه‌شنبه همین هفته وزیر آموزش و پرورش و معاون مالی وزیر به کمیسیون آموزش مجلس بیایند و در این خصوص توضیح دهند. هم‌اکنون فیش‌های حقوقی به دست بنده رسانده‌اند و در این فیش‌ها حقوقی که دو میلیون و ۵۰۰ بوده به دو میلیون ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به همین دلایل نمایندگان درباره حقوق معلمان تذکر داده‌اند و در جلسه‌ای که با وزیر خواهیم داشت این موارد را بررسی می‌کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نکرده و مصوبه مجلس را اجرا نکرده است. در دولتی که ادعای اولیه‌اش عمل به مُرِ قانون بود و تأکید داشت که قانون را رعایت می‌کنیم، در انتصابات رابطه را دخیل نمی‌کنیم و رفاه طبقات ضعیف را مد نظر قرار می‌دهیم اما متأسفانه در این دولت سطح وسیعی از قانون‌گریزی وجود دارد. مجلس اگر خود را در رأس امور حفظ می‌کرد و نماینده‌ها جلوی تخلفات می‌ایستادند وضعیت به شکل امروز نبود.

ابطحی در پاسخ به این سؤال که چرا همیشه از حقوق معلمان زده می‌شود، گفت: متأسفانه قشر فرهنگیان را با دیگر قشرها مقایسه می‌کنند که مثلاً سه ماه تعطیل هستند. این دید در برخی مسئولان وجود دارد، به این معنا که به آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مادر نگاه نمی‌کنند.

در بودجه‌ای که دولت به وزارتخانه‌ها اختصاص می‌دهد جایگاه وزارت آموزش و پرورش سیزدهم است. اگر در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش اول یا دوم بود هم‌اکنون این مشکلات را نداشتیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر آموزش و پرورش انگیزه خود را از دست بدهد مسئولان محلی با چه توانی کار کنند. هم‌اکنون فرهنگیان دو شغله هستند و این صحیح نیست. اگر سازمان‌های مختلف تشریفات اضافی را کم کنند افزایش حقوق‌ها اصولی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به تغییر کابینه اعتقاد نداریم چرا که رویکردها باید عوض شود. وقتی رویکردها همان است جابجایی افراد هیچ سودی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا معلمها ظاهرا سه ماه تعطیلن ولی اگر بررسی بشه تعطیلاتشون از ادارات دیگه کمتره و کار مفیدشون در طی روز از کارمندهای دیگه بیشتره ضمنا خیلی از کارها رو در منزل انجام میدن مثل تصحیح ورقه و طرح سوال و پژوهش و مطالعه و نوشتن لیست و طرح درس و ...... که هیچ اضافه کاری نداره واقعا به معلم ظلم میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته ، معلم ها در عمل دو شیفته کار میکنند ، نصف کارها رو باید در منزل انجام داد ، اما حقوق یک شیفت هم دریافت نمی کنند

      • فرهنگی

        کاملااااا درسته . مردم فقط ظاهر قضیه رو نگاه میکنن .

      • معلم

        اینچنین نیست. واقعا معلمها خوش به حالشون است از هر لحاظ کارمند یک امضا می زند تا اخر عمر بدنش می لرزد و سه چهار ماه تعطیلی هم ندارد. مشق شب هم خیلی هاشون دارند دیگه چی بگم از بی عدالتی

    • مژگان

      معلم سر کلاس هر لحظه با ۴۰ تا بچه مختلف سرو کار داره و باید درس رو با ترفندهای مختلف توی مغز اونها وارد کنه و صبر زیادی میطلبه که هرکسی توان این کارو نداره واقعا معلمی عشق میخواد اینم از حقوق معلمها.....

    • کامبیز

      حقوق وزرا و وکلا اضافه شده؟جناب پورابراهیمی رئیس کمیسون اقتصادی مجلس وگمرک نظرشون درباره واردات غیرقانونی وقاچاقی شش هزارخود رو چیه!!!!؟؟؟

    • بدون نام

      افزايش حقوق امسال يك كلاهبرداري به صورت قانوني بود.امابه اين معني نيست كه معلمان نفهميدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقشونه کسی که برا یه معاونت مدرسه با سیاست و انتخابات درگیر میشه حقش کاهش حقوقه نه افزایش

    • بدون نام

      دولت امسال معلمان وبازنشستگان را دورزد.

    • بدون نام

      دولت امسال معلمان وبازنشستگان رادورزد.

    • ع ی

      خدا لعنت کند وزیر بی عرضه آموزش وپرورش راکه فرهنگیان را مسخره کرد مرگ بر مسئول بی تقوا وکلاه گذار.بخدا دلمان خون است از این دولت چپاولگر..آخه ماباید به چه کسی شکایت کنیم هیچ کس نیست جلوی این همه بی عدالتی وبی انصافی را بگیرد.انشاءالله آقا بیاد

    • عنقا

      این حقوقم میشه مثل حریان حق التدریسی که شماهمیشه دارین بررسی میکنید ولی هنوزم که هنوزه به نتیجه نرسیده چیشما به واقعیت میپیوندامسالهمه اعتراض دارن نسبت به حقوقهاشون دروغ میگم

    • بازنشسته

      به بازنشستگان فرهنگی هم ظلم شد200تومان اضافه کردن ماه بعد یعنی درتیرماه باقطع موارد دیگری درفیش حقوقی 150تومان از حقوقم کسر شددرواقع بعد ازاین همه سروصدا برای افزایش حقوق50 هزار تومان به حقوقم اضافه شد با این وضع مملکت که هرروز وضع اقتصادی بدتر میشود.

    • بدون نام

      به کشور ی که معلمش دغدغه ی نان و مسکن دارد. و پزشکش هر ماه سودای سفر خارج دارد امید نیست.

    • بدون نام

      این مشکل فقط مربوط به فرهنگیان نیست بقیه قشر حقوق بگیر ثابت هم از آن رنج میبرند خصوصا در امسال که ارزش پول با بالا رفتن قیمت دلار و تورم نصف شده و قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرد که دولت بایستی دوباره بر اساس این گونه مسائل مجددا نسبت به افزایش حقوق کارمندان اقدام کند

    • mohammad

      ... به حقوق معلم اضافه کنن
      بیچاره حق التدریس ها و پیش دبستانی ها که چقدر زحمت میکشن هر روز یک متینگی سرشون در میارن یک روز میگن حساب مالیتونه بیارین روز دیگه ته چکتونه بیارین سه سال کار میکنن فیش حقوقی براشون نزدن بعد میگن بروید فیش بیارین که شما کار میکردین اگر ندارین اخراج فکر کنم اینها افغانی هستن که میخواهن اخراجشون کنن تا دلت بخواد پارتی بازی در ادارات اموزش و پرورش امیدوارم هر چه زودتر این بساط ظلم برچیده شه

    • بدون نام

      افزایش حقوق ناچیز تواین تورم بالای صددرصد یعنی گشنگی معلم وخانواده بیچارش وبیدندونی معلم وخانوادش وعدم معالجه بیماری اونا وخونوادش وآرزو به دل موندن ومردن معلم وخونوادش.من خیلی پشیمونم خیلی

    • بدون نام

      معلمای اجاره نشین وگشنه وبیمار وبی دندون وخجالت زده از خونواده وبازارولگن سوار قسطی.جز مرگ چاره ای برای معلمانیست.خدایاخودت برایمان فرجی حاصل کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج