۷۵۱۷۰
۶۹ نظر
۵۲۷۴
۶۹ نظر
۵۲۷۴
پ

دوست شدن دختر و پسر در ایران (۱)

ایران جزو جوانترین کشورهای دنیاست. بیش از ۲۰ درصد جمعیت این سرزمیندر گروه سنی ۲۵-۱۵ سال قرار دارند. عده دانشجویان ما نزدیک چهار و نیم میلیون نفر است. بیشتر افراد مجرد هستند و در دانشگاه های مختلف در کنار هم به تحصیل می پردازند.

دوست شدن دختر و پسر در ایران (1)

مجله سپیده دانایی: آنان که می دانند هیچ کاری برای آگاهی و آموزش دیگران نمی کنند و آنان که نادانند هیچ کوششی در آموختن ندارند، چنان که گویی واقعیت بیش از اوهام آنان را می ترساند. (آلندی)

ایران جزو جوانترین کشورهای دنیاست. بیش از 20 درصد جمعیت این سرزمیندر گروه سنی 25-15 سال قرار دارند. عده دانشجویان ما نزدیک چهار و نیم میلیون نفر است. بیشتر افراد مجرد هستند و در دانشگاه های مختلف در کنار هم به تحصیل می پردازند. در متن دگرگونی های جسمی و روانی و با آمیزه شورمندانه جوانی و عشق است که دوستی با جنس مخالف و پیوند با او پیدا می شود و نخست شعله های خود را در وجود جوان برمی افروزد و پس از آن آتش به خرمن آرامش خانواده و سنت های جامعه می زند پیشینه دراز آهنگ این دلدادگی که یافته های استوار روان شناسی مهر تایید بر آن می زند، می رساند که هیچ زمان و مکانی را نمی توان نشان داد که از گرمی عشق و زمزمه عشاق خالی باشد!

با این بیان چون دوستی جوانان با جنس مخالف ریشه در طبیعت انسانی آنها دارد و واقعیتی است که با جلوه گری های مثبت و منفی خود را بر ما می نمایاند و تحمیل می کند، نه می توان با این کشش تند و بهنجار مبارزه کرد و نه درست است که عنان این میل سرکش را در اختیار خود جوانان قرار داد.

جوانی با همه زیبایی و شکوه، دوران نابخردی و بی پروایی است و جوان به فرموده علی (ع): «آرزومند بیش از توان»، «سوداگر غرور» و «به خاک افتاده شهوت ها» است. از سوی دیگر غریزه جنسی، نیرومندترین کششی است که خداوند در وجود انسان قرار داده است، به گونه ای که بعضی از مفسرانقرآن کریمی یکی از مصداق های بارز کریمه «خلق الانسان ضعیفا» (نساء، 28) را ناتوانی آدمی در برابر سرکشی های این میل دانسته و نیایش «پروردگارا چیزی که در توان ما نیست بر گرده ما منه» (بقره، 286) را درباره آن ذکر کرده اند.

دوست شدن دختر و پسر در ایران (1)

عالمان دین وش اعران و نویسندگان حکیم نیز در این زمینه نکات نغز گفته اند و هشدارها داده اند: «شهوت اگر غالب شود و قوت تقوی آن را مقاومت نکند و مخدافعت ننماید، به ارتکاب کبیره کشد و به اقتحام فاحشه انجام.» (غزالی)

پسر چون ز ده بر گذشتش سنین

ز نامحرمان گو فراتر نشین

بر پنبه آتش نباید فروخت

که تا چشم بر هم زنی خانه سوخت

(سعدی)

و این تنها شعر و اندرز گذشتگان نیست، بلکه تجربه های گران و تلخ انسان مدرن فریاد می زند: «در ۱۹۷۰، ۲۹ درصد دختران ۱۵ ساله تا ۱۹ ساله آمریکایی رابطه جنسی داشته اند، این میزان در ۱۹۸۰ به ۴۲ درصد و در سال ۱۹۸۸ به ۵۲ درصد رسیده است. در سال ۱۹۹۲، ۷۰ درصد پسران ۱۸ ساله و ۵۶ درصد دختران همین سن، نزدیکی جنسی را تجربه کرده بودند. این میزان در ۱۹ سلالگی برای هر دو جنس به ۷۶ درصد رسیده است.»

شاید گمان کنیم که این فعالیت گسترده جنسی نوجوانان و جوانان آمریکایی به آنها لذت و سرزندگی جوانی می بخشد و توان و بازدهی علمی و کاریشان را افزایش می دهد. هوفمان و همکارانش یادآور می شوند: «نمره های پایین درسی و آرزوهای پایین تحصیلی، رابطه نزدیکی با فعالیت زودهنگام جنسی دارند چون اغلب نوجوانان و جوانان به طریق سالم ارتباط جنسی برقرار نمی کنند، خطر ابتلا به ایدز در کمین آنهاست، خطری که تا سال های بعد به شدت آن پی نمی برند.»

ترک تحصیل، درگیری های خانوادگی، بیکاری و مشکلات اقتصادی، ضربه های عاطفی و نیز نوعی طرد نامحسوس اجتماعی، مادران و فرزندان بی گناه آنها را به سوی بیماری های جسمی و روانی متعدد می برد و گاه دختران را به خودکشی وامی دارد ... مشکلات پسران جوان گرچه به شدت گرفتاری های دختران نیست اما آنها نیز از نظر تحصیلی، شغلی و عاطفی آسیب های فراوانی می بینند. به گفته سعدی وقتی «نفس طالب و شهوت غالب» آید، امیدی به رهایی و سلامت نماند.

برای دوستی ها و قرارهای عاشقانه این همه جوان شاداب و پرشور که وجودشان پر از کشش و التهاب به جنس مخالف است چگونه می اندیشیم و چه طرح و برنامه ای داریم؟ به نظر می رسد چهار گرایش بین مسئولان سیاسی و اجتماعی و کارشناسان فرهنگی و علمی وجود دارد:

گروه اول

چشم را بر واقعیت نمایان و رو به گسترش این پدیده، با همه آسیب هایی که از نظر فردی، خانوادگی و اجتماعی در پی می آورد می بندند و آن را رفتاری شخصی و خصوصی می دانند که هر کس به نحوی با آن برخورد می کند و سرانجام خود راهی را برای برون رفت از گرفتاری های مقطعی آن می گشاید.

گروه دوم

روابط آزاد دختران و پسران را نشانی از مدرنیته و دموکراسی به حساب می آورند و از عقب ماندگی های بزرگترها و تنگ نظری های برنامه ریزان حکومتی به شدت انتقاد می کنند که جلوی آزادی و شادی جوانان را می گیرند و آنها را از قافله تمدن دور نگاه می دارند.

گروه سوم

هر نوع ارتباط میان دختر و پسر و زن و مرد را جز در صورت اضطرار، ممنوع می دانند زیرا رابطه میان این دو، رابطه آتش و پنبه است و برای دوری از خطر، عقل حکم می کند که این دو، هر چه بیشتر از همدیگر دور نگه داشته شوند. بر این مبنا هر نوع ارتباطی میان دو جنس مخالف، ممکن است باعث جرقه ای شود که کنترل آن در اختیار هیچ یک از طرفین نباشد. از این گذشته، تاثیرات منفی شنیدن صدای نامحرم و هر نوع مصاحبت با جنس مخالف در روح انسان قابل انکار نیست.

دوست شدن دختر و پسر در ایران (1)

گروه چهارم

هم دیدگاه سهل گرایانه گروه دوم را ناسازگار با علم و تجربه می دانند و هم دیدگاه گروه سوم را تا حدود زیادی بی انصافی و افراط گرایی به حساب می آورد و با استناد به نظر شهید مطهری، روایاتی را که بر منع زنان در جامعه دلالت دارد، توصیه های اخلاقی و نه فتواهای فقهی معرفی می کنند.

این دیدگاه بر این باور است که روابط زن و مرد نباید به گونه ای باشد که تمتعات جنسی در آن سهمی داشته باشد زیرا متعات جنسی منحصرا در چهارچوب زندگی زناشویی مجاز است و کشاندن آن از محیط خانه به اجتماع، موجب تضعیف فعالیت های اجتماعی می شود و در کنار عوامل دیگر،در کاهش آمار ازدواج تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.

رها کردن دختران و پسران جوان، در منجلاب عشق های آزاد را اگر معدودی خودباخته غرب زده بپذیرند، دیگر مورد قبول دانشمندان و برنامه ریزان اجتماعی نیست. روانشناسان معاصر، در آ؛از هزاره سوم میلادی با طرح مباحث همچون روانشاسی مثبت گرا، هوش هیجانی، روانشناسی دینی، روانشناسی شادکامی این مطلب را مدلل کرده اند که انسان سالم، خوشبخت و مثبت گرا کسی است که بتواند بر تکانه ها و وسوسه های نفسانی خود مهار بزند، لذت های آنی را به تاخیر بیندازد، رابطه جنسی را تا زمان ازدواج برقرار نسازد، خویشتن دار باشد و به جای پرداختن به منافع شخصی خود با دیگران همدردی کند و به حمایت آنها بپردازد.

سخت گیری و اعمال محدودیت های زیاد - که مانع آزادی و خلاقیت افراد است - نیز مانع تربیت و رشد انسان های مثبت و خودنگهدار می شود. اینجاست که ناگزیریم میانه روی را پیشه کنیم و در این موضوع یعنی برخورد با مسئله روابط دختران و پسران گرایشی اعتدالی را برگزینیم.

اما نکته مهم این است که مدافعان دیدگاه اعتدالی، جز نقد و رد سایر نظرها، طرح روشنی برای جهت دادن روابط دختران و پسران، همسو با ارزش های فرهنگی و دینی جامعه ندارند!

راستی چه تعداد از دختران و پسران نوجوان و جوان با جنس مخالف رابطه دارند؟ انواع رابطه ها کدام است؟ اولین ارتباط های عاشقانه از چه سنئی شروع می شود؟ زمینه های فردی، خانوادگی و اجتماعی این رابطه ها چیست؟

ویژگی های روانشناختی کسانی که با جنس مخالف رابطه دارند، با کسانی که رابطه ندارند چه تفاوت هایی دارد؟ و ده ها سؤال اساسی و راهگشای دیگر، را تنها از طریق پژوهش های میدانی و با به کار گرفتن ابزارهای دقیق سنجش، می توان پاسخ داد و تبیین کرد.

امید است سازمان های دولتی مسئول، به کمک صاحبنظران و پژوهشگران زمان آگاه، پس از ترسیمی واقع بینانه از رفتار نوجوانان و جوانان ایرانی در این زمینه، برنامه روشنی را برای سبک زندگی جوانان ما - مطابق با الگوی اسلامی ایرانی ارائه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • eli

      man ke nadaram dashtam ke mikhastim ezdevaj konim valy foot kard va 19 sal az margesh mighzare hanoozam dosesh daram.valy rabetey masalem bood va hamishe topark hamo mididim

      پاسخ ها

      • الناز

        خیلی ناراحت شدم از خوندن این مطلب امیدوارم الان زندگی خوبی داشته باشی

      • هتی

        عزیزم.... خداوند رحمتش کنه....

      • عسل

        دیگه ازدواج نکردی؟

    • بدون نام

      lدوران دانشجویی دوستی داشتم که همدیگرو دوست داشتیم و چون دوستم داشت رابطمون به پاکی برگ گل بود . ولی شرایط جامعه اونی که همه می دونید نداشتن کار پول نذاشت به هم برسیم

      پاسخ ها

      • دنیا

        رابطتون به پاکی برگ گل بود؟؟ این چه حرفیه؟ رابطه ی دختر و پسر مثل آتیش و پنبه ست بعععد چطوری شما رابطتون مثل برگ گل بود؟ یعنی مثلا همدیگر رو میدیدید بعد سلام و احوال پرسی بعد خداحافظ و خداحافظ!!!! وقتی درگیر رابطه ی دوستی با جنس مخالف میشی رابطه نمیتونه پاک باشه.......البته دوستی های قدیمی رو نمیگم ولی دوستی های امروزی به هیچ عنوان پاک نیستن.....زیر سوال نمیبرم این نوع دوستی رو ! ولی دوستی دختر و پسر همینه.....

      • بدون نام

        مطمئنن نمی گفتیم سلام سلام خداحافظ
        ساعتها با هم حرف می زدیم، قدم می زدیم اگه مشکلی داشتیم حل می کردیم و... چرا نگاهت صرفا جنسیه می خوای باور کن می خوای نکن نه تو منو می شناسی نه من تو رو لزومی نداره دروغ بگم ولی دوستی می تونه پاک باشه اگه طرفت رو درست انتخاب کرده باشی و در ضمن خودتم مورددار نباشی

      • حسن شمرونی

        دنیا خانوم شما توانایی مدیریت رابطه با جنس مخالف رو نداری چرا به یکی دیگه گیر می دی

      • گندم

        دنیا جان اینجوری قضاوت نکن میتونه پاک باشه پاکتر از برگ گل من خودم 5 سال رابظه دوستی پاک و سالم داشتم ... پس میدونم که میشه پاک دوست بود

      • ناشناس س س

        دنیا جان همه رو با یه چوب نزن
        رابطه پاک و سالم هنوز هم هست.
        دوست داشتن صرفا فقط رابطه جنسی نیست.

      • مينا

        نگاه شما به رابطه خيلي جنسي دنيا خانم كسي كه نتونه تو يه رابطه حد و مرزاي تعريف شده برا خودشو نگه داره يعني هنوز بلوغ نداره،من خودم دو سال با كسي دوست بودم به خاطر خانواده هامون به هم نرسيديم حتي دستمونم به هم نخورد خيلي بيشتر از تصورتم هم و دوست داشتيم،همه چي و با ديدگاهتون به گند نكشين

      • بدون نام

        خیلی بد گفتی دنیا جان منم دقیقا چنین رابطه پاکی رو داشتم و ازدواج کردم و حالا هم بعد از سالها با خوشی و عشق زندگی میکنیم
        لطفا مسایل رو قاطی نکن
        دوستی بر پایه ی سرگرمی و هوس زمین تا اسمون فرقشه با دوستی بر پایه عشق پاک

      • بدون نام

        ++++++++++++++++++++++++++++++++
        ناشناسسس

    • بدون نام

      عالی بود ممنون. نمی دونم چرا هیچ کس راجع به مسائل روشنگری نمیکنه . لابد فکر می کنن بی کلاسیه!
      از برترین ها و شجاعتش متشکریم.

    • بدون نام

      تویک که میگی 3تا دوست پسر داری و... هنوز خامی. وقتی به خودت می یای که خیلی دیر شده و دیگه چیزی برای از دست دادن نداری و تنها هستی. عاقل باش و به زندگی سالم فکر کن

    • کیانا

      فریده خانم شما هنوز سنت برای این کارا خیلی کمه. می خواهی دوست پسر داشته باشی داشته باش ولی رابطه جنسی تو این سن اصلا درست نیست. ولی البته شما الان اینو متوجه نمی شی بعدا می فهمی

    • عارف

      منم داشتم. بنظرم باد به جوونامون آموزش بدیم که با رفتارهای درست توی شرایط مختلف آسیب پذیر نباشن نه اینکه منعشون کنیم.

    • محبوب

      به نظرم اگه رابطه سالمي وجود داشته باشه چه اشكالي داره
      دوست داشتم من هم دوستي داشتم كه منجر به ازدواج ميشد
      چه فايده الان هر دختر و پسري كه ببيني اهل اين روابط نيست تنها و مجرده

      پاسخ ها

      • گل پسره مشهدی

        ما میگیم.دختر اگه خوب باشه از آسمون هفتمم ک شده براش خاستگار میاد.
        قابل توجه دختران:این مطلب رو هیچ وقت فراموش نکنید ک بدترین پسرا برای ازدواج دنبال دختره خوب هستن نه...

      • گل دختر

        گل پسر حواست باشه که پسرای بد فقط فکر میکنن دختر خوب گیرشون اومده مطمئن باش خدا یکی بدتر از خودشون و خیلی زرنگ تر رو میذاره تو کاسه شون !

    • مریم

      تو این جورروابط همیشه پسرها برد می کند چون بعد یه مدت با بهونه های الکی سر طرفو گول میمالند و ولش می کنن میرن دنبال یکی دیگه...خیلی از این مورده دیدم که آخرش اینجوری تموم شد

      پاسخ ها

      • شروین شرور

        پسری که اینجوری فکر کنه مطمئن باش با دختری ازدواج کرده که یکی دیگه سرشو گول مالیده ولش کرده ورفته با دختری که یکی دیگه سرشو گول مالیده ازدواج کرده واین داستان ادامه دارد.

    • eli

      na mojaradam choon tanha eshgham bood va bad az marghesh pamo hic ja nemizashtam khasteghar dashtam valy nemikhastam choon ono dost dashtam va daram

      پاسخ ها

      • ناشناس س س

        الی جون میشه فارسی تایپ کنی لطفا.
        عزیز من اشتباه نکن . آینده رو باید ساخت از گذشته بیا بیرون.
        گذشته مربوط به گذشته هست و فقط تجربیاتش مربوط به آینده هست.
        به عشق پاک ت احترام میذارم ولی زندگی همچنان جریان دارد.

      • بانو

        الی جان عشقت رو خدا بیامرزه اما شما زنده ای و باید زندگی کنی و از زندگیت لذت ببری. اگه بخوای بازم می تونی عاشق بشی و کسی رو پیدا کنی که لیاقت عشقت رو داشته باشه

    • گل پسره مشهدی

      ما میگیم.دختر اگه خوب باشه از آسمون هفتمم ک شده براش خاستگار میاد.
      قابل توجه دختران:این مطلب رو هیچ وقت فراموش نکنید ک بدترین پسرا برای ازدواج دنبال دختره خوب هستن نه...

      پاسخ ها

      • محبوب

        نه بابا اينا همش كشكه
        اين همه ختر خوب هست
        خانم خانه دار كافيه قيافه و تيپش اون جوري باشه كه پسرا نميخوان ديگه قيد همه چي رو ميزنن
        من خودم تو خواستگاري ها ديدم كه پسر ها اول به قيافه توجه ميكنن بعد اگه دلشون رو زد بلند ميشن و ميرن

    • بدون نام

      مريم جون متاسفانه دختر هاى اين مدلى هم زياد شدن!تزشون هم اينه كه:اين نشد يكى ديگه البته برا دوستى ها نه بيشتر(ازدواج)!!!!!واقعاً وضع جامعه خيلى خراب شده خيلى عذر ميخوام كه اين حرف رو ميزنم اما از هر ١٠تا دختر ٧تاشون رابطه جنسى غير مشروع دارن حداقل تو درو بر خودم ديدم كه اين مدلى هستن و اصلاً هم به ازدواج فكر نميكنن!فقط به فكر خوش گذرونى هستن و به هيچ عنوان زير بار مسئوليت ازدواج نميرن!

      پاسخ ها

      • مریم

        فقط دخترها نیستن که اینجورین پسرهای زیادی هم هستن که فقط به فکرسوء استفاده از دختران،وقتی یه دختر اولین بار گول میخوره و درگیر همچین رابطه ای میشه برا دفعه های بعد دیگه چیزی برای از دست دادن نداره و چون وابستگی عاطفی پیدا کرده بیشتر دنبالش میره... به نظرم چیزی که این وسط خیلی مهمه نقش خانواده اس مخصوصا در مورد دخترها نقش مادراشون، خیلی از دوستا و هم دانشگاهیام بودن که با اطلاع مامانشون و دور از چشم پدراشون دوست پسر داشتن که آخرشم چیزی که براشون میموند یه روحیه داغون و افسرده بود درحالیکه پدراشون روحشونم خبر نداشت

    • گل پسره مشهدی

      ی داستان بگم ک صحت داره و شنیدنش خالی از لطف نیست:
      ی پسر بچه ی پنجم دبستان رو تصور کن!ک: شرو شیطون بود و مستاجری داشتن که ی دختر داشت هم سنه اون پسر ک همبازیش بودو همیشه آخره هربازی ایقدر دخترو اذیت میکرد ک اشکش درمیاورد.
      روزا گذشتو بیشتره مواقع این دو باهم قهر بودن و پسر دورادور تو همون دوران بچگی از روی کنجکاوی چون هم سن بودن و پنجم دبستان دخترو زیر نظر داشت ک درسشون ب کجا رسیده.باز هم روزها گذشتو گذشت تا اینکه قرارداد اون خونواده تموم شد و اون دختر اسباب کشی کردنو از رفتنش ی عکس از اون جاموند ک کف اتاق جا مونده بود!
      14سال گذشت و اون پسر بچه شده بود ی جوون ک هنوز ب اون دوستش فکر میکرد ک الان احساس دیگری نسبت ب اون گمشدش داشت تا اینکه ی روز از طریق یکی از خواهراش فهمید ک اون دختر ازدواج کرده!
      ازون روزا 20سال میگذره و اون پسر بچه ی 12ساله شده ی جوون مجرده30ساله ک هنوز داره ب اون دوست دورانه بچگیش فکر میکنه در حالی ک میدونه بیفایدست!
      اون دختر تو فکرشم نمیگنجه ک ی جوون بیست ساله ک به فکرشه و هنوز دوستش داره و با توجه ب متاهل بودن اون دختر و قانونه اسلام اون پسر برا خوشششبختیش د عا میکنه...
      اینو گفتم ک بدونید همه چی ب خود فرد بستگی داره و هنوزم آدمایی پیدا میشن ک پای عشقشون هستن و پاک نگهش داشتن...
      البته این ب اون معنی نیست ک دوستی پسر و دختر حتمی خوبه یا بد.چون اون پسر این موضوع رو از خونواده ی خودش پنهون نکرده بود.و دوستیش پاک بودو نیتشم همینطور.
      ضمنا ی غیبت ی ماهه دارم.همه ی شما *برترینهارو* ب خدا میسپارم.
      از محرم و روزاش باید درس مردونگی و آزادگی گرفت.
      السلام علی الحسین......
      التماس دعا.
      گل پسره مشهدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا همش غصه است

      • مریم

        فکرکنم داستان خودت بوده نه؟

      • user

        قصه نخور بابا! پاشو بیا تهران حالشو ببر یره!

    • بهار

      عذرخواهی میکنم اما چرا من و خیلی از دوستام که همچین روابطی نداریم الان تنها و مجرد موندیم اما کسانی که این روابط رو داشتن الان خیلی شاد دارن در کنار همسرشون زندگی میکن؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبول دارم همکلاسی های من که دوست پ داشتن الان با دوستاشون ازدواج کردن و بچه دارن من که منتظر بودم در خونمونو بزنن و بگن دختر دارین هنوز منتظرم و البته خوبیش این بوده برام که دارم فوق لیسانس می خونم

      • من

        دلیل نمیشه شما خودتونو در معرض امتحان برا یکی قرار بدید واسه ازدواج
        کاش حجت خدا بودو همسرمونو این بزرگوار انتخاب میکرد مثل اون موقه ها که پیامبر(ص) این کارو میکردند

      • محمد حسین

        این خبرا هم نیس خواهرم اگه شاد و خوش کنار همسرشون زندگی میکردن امار طلاق اینقدر بالا نبود

      • کریم کورانی

        بهار خانوم من هم دقیقا همین درد شمارو دارم. البته یکمی متفاوت چون اگر دقت کنید کریم یه اسم مردونه است. خیلی هم مردونه. مشکل من اینه که با وجود اینکه همچین روابطی نداشتم و الان هم وضعم از همه نظر روبراهه (خدا رو شکر) نمیدونم چرا نمیشه ازدواج کنم! تو کار خدا بدجوری موندم.

      • محبوب

        والا منم همين طورم از تنهايي كلافه شدم
        الان وضع به جايي رسيده كه مادر من ميگه تو هم ميرفتي بايكي دوست ميشدي
        هر كي رو ببيني ازدواج كرده اكثرا با كسي دوست بوده
        دوستاي خودم هم همين طوري بودن
        وگرنه اصلا نميشه بفهمي طرف چه جوريه
        تنهايي خيلي بده خيلي

    • amir hossein ilami

      دوستی دختر وپسر اگه برا تفریح باشه که هیچی همه میدونن چی میشه!!!!!! اما اون یکی جنبش که ازدواجباشه -اونقد دو طرف احساسی میشن که چشم خودشونو به رو واقعیات میبندن -بعضی ها میدونن طرفشون بدردش نمیخوره اما احساسات عاطفی نمیزاردش کنار بکشه -به قطعویقین میگم نود درصد روابط تو عالم خیالات پشمکی در حال برقراریست-اگه طرف خوبه و جزو اون ده درصده باید خانواده با خبر باشن وگر نه مطمئن باشید در اشتباهیم همه-با ارزوی خوشبختی برا هم سنو سالای با شعور ایرانی

    • بدون نام

      با سلام
      نهایت این رابطه ها تا کجاست و برای چه؟
      فقط دخترها این وسط ضرر می کنند. بهتره دختران ما سنگین و متین باشند مطمئن باشند هواخواه و عاشق سینه چاک پیدا می کنند نه کسانی که دنبال هوس هستند

      پاسخ ها

      • محبوب

        تا كي بشينن تا براشون خواستگار بايد
        بعد با ادمي كه ازش شناختي ندارن ازدواج كنن

    • مامان دریا و پریا

      اون قدیما بود که دخترا می شستن تا براشون خواستگار بیاد. 7 سال پیش با همسرم تو دانشگاه دوست و بعد از یک سال ازدواج کردیم الانم دوتا گل دختر دارم.
      یه دختر می فهمه طرف مقابل قصدش از دوستی سواستفاده یا وقت گذرونی یا ازدواجه فقط باید با خودش روراست باشه و خودشو گول نزنه.

    • بدون نام

      من فقط یک بار با یه دختر دوست شدم(البته اون بار هم به قصد ازدواج) که اون یک بار هم طرف کاری با ما کرد که دیگه پشت دستمو داغ کردم فلفل ریختم تو دهنم که دیگه حداقل اینجوری نخوام زن بگیرم و به سبک اقاجونم در جنگ جهانی دوم برم خواستگاری خیلی بهتره.یارو اینقدر کلاس گذاشت برام و خودشو گنده کرد که اووووووه بیا و ببین. بعد که سرحساب شدم فهمیدم همچی را دروغ گفته بود حتی اسمش.من خیلی بدشانس بودم که گیر همچین ادمی افتادم چون من نسبت به اون چیزی که خودشو معرفی کرده بود و نشون میداد دوسش داشتم ولی بعدا فهمیدم عاشق کسی شده بودم که اصلا وجود خارجی نداشت و همه اش فیلم بود.یه چیزی میگم یه چیزی میشنوید اصن.8 ماه بعد این ماجرا من 20 کیلو لاغر شده بودم.88 بودم شدم 68 .تنها سود اون همین بود که هیکلم خوب شد!

      پاسخ ها

      • کریم کورانی

        ببین خدا چه جوری وسیله رو آماده میکنه.
        البته واسه لاغر شدن!
        حالا قدت چقدره؟ نگران شدم BMI به هم نخورده باشه.

      • بدون نام

        کریم کورانی جان 172 ام.قبلا خپل بودم :) اون دوره خدا شاهده بعضی وقتا 3 تا لیوان چای و 3-4 تا حبه قند میخوردم در طول روز.(الان که فکرشو میکنم میبینم خیلی خر بودم بلا نسبت بقیه)
        منم مثه خودت نه مشکل مسکن دارم نه مالی اما انگیزه ای برای ازدواج ندارم موردش هم نیس.

    • من

      من نمیفهمم موقه ازدواج که میشه میگید متاهلی بهتره ولی موقه دوستی همه موافقید
      آخر ازدواج کنیم یا نه؟

      پاسخ ها

      • محبوب

        اول دوست شو بعد ازدواج كن

      • من

        اشتباهی گفتم مجردی
        :)

    • من

      سرعت داغونه

    • بدون نام

      كاش توي سال ٢٠١٣ ميلادي كه داره تموم هم ميشه يك كم فقط يك كم بجاي دقيق شدن توي اينچيزهاي شخصي و مقايسه احساس و شهوت، به فكر فقر فرهنگي و اقتصادي حاكم بر جامعه فعليمون بوديم وقتي گرسنگي و بيكاري غوغا ميكنه سر جوانهاي ما رو با اين مسايل گرم مي كن كه به فكر مسايل اصلي نيوفتن و نپرسن كار تحصيل مسكن هوا آب غذا جزو حقوق اوليه بشره كه ما نداريم عشق كجاست؟ گذشت كردن و رعايت حقوق آدمها كو؟ اينها مشكلات اصلين نه روابط شخصي آدااگه توي خونه به دختر آموزش بدن كه وجودش چقدر با ارزشه اگه به پسره ياد بدن زن فقط ماشين جوجه كشي نيست اون وقت شايد بشه اميدوار بود كه ازدواج تنها راه رسيدن به خوشبختي نيست وقتي تنها راه براي ارضاي جنسي را ازدواج تحميلي بدونيم همين ميشه كه امار طلاق ميره بالابابا ااين ميل جنسي از نياز به هوا واجب تره؟ هموطن هامون توي اهواز مردن از الودگي توي اروميه از خشكسالي توي لرستان از بي ابي يك كم جدي باشيم بهتره

      پاسخ ها

      • رویا

        دوست عزیز، نمیخوام به حرفات بی احترامی بکنم ولی میل جنسی یکی از واجب ترین نیازهای بشریه ، چیزایی رو هم که گفتی درسته ولی باید دنبال چاره بود که پسره 35 ساله توو خیابون و خونه فساد دنبال ارضا شدن نباشه بلکه سر خونه و زندگیش باشه چونکه خونه فساد و خیابون براش خرج چندانی نداره اما غول ازدواج کمرشو میشکنه

    • بدون نام

      كاربر جان شمايى كه فكر ميكنى خشكسالى بحث مهمتريه!
      عزيز دل ...هر سخن جايى و هر نكته مكانى دارد...

    • kids

      ماشالللا چقدر ادم با تجربه اینجا هست..از همه صنوف..لاو،شکس خورده، به فنا رفته، انواع و اقسام... :D

    • نسیم

      بچه ها من تو دوران دانشجویی با شوهرم آشنا شدم چهار سال هم دوست بودیم الان دو سال هم هست که ازدواج کردیم من خیلی هم راضیم که اینجوری ازدواج کردم و ننشستم خونه تا یکی بیاد در بزنه بگه اومدم خواستگاری بخدا اگه درست حسابی دوست بشیم خیلی هم خوبه نه اینکه با هزار نفر دوست شیم .

      پاسخ ها

      • محبوب

        به نظر من هم همين طوره
        اين طوري شناخت بيشتري دارن نسبت بهم
        تا اين كه ازدواج سنتي باشه
        خيلي از دوست هاي من با ازدواج سنتي زندگيشون رو داغون كردن

      • محبوب

        اره اگه طرفت واقعا خوب باشه
        و قصدش هم خير باشه

    • پریا

      ی دوستی داشتم که از سه سال پیش با یه پسری دوست بود،خیلی دوسش داشت ومی گفت اونم خیلی دوسم داره!!! خیلی بهش گفتم خودشو خیلی وابسته ی دوست پسرش نکنه چون اگه بفهمه که اون پسره ظاهر وباطنش یکی نیست ضربه میخوره ولی گوش نکرد،اونقدر عاشق پسره شده بود که میگفت اگه بره میمیرم!تا اینکه یه روز اتفاقی شماره ی پسره رو توی گوشیه خواهرش دید و با کلی بدبختی و دعوا و گریه وزاری زیر زبون خواهرشو کشید ومعلوم شد آقای عاشق پیشه دوساله که با خواهرشم دوست بوده!تازه همین آقا یه بارم به خود من پیشنهاد دوستی داد که من چون اصلا اهلش نیستم قبول نکردم!(البته اینو هیچ وقت به دوستم نگفتم چون نمی خواستم بیشتر از این داغون بشه)این دوست ساده ی منم به خاطر این پسره ی هرزه رگ دستشو زد و خدایی شد که نجاتش دادن،الانم که یه سال از اون قضیه گذشته با این که خیلی درسخون بود درسشو ول کرده ونشسته گوشه خونه گریه زاری میکنه.
      نمی خوام بگم همه ی پسرا اینجورین یا سرانجام همه ی دوستیا همینه،نه قطعا استثناهایی هم وجود دارن که بعد از دوستی ازدواج کردن وخوشبختن،ولی تعداد این استثناها اینقدر کمه که اصلا به چشم نمی یاد.
      من که هیچ وقت باجنس مخالفم دوست نبودم ولی با چیزایی که از اطرافیانم دیدم وشنیدم فهمیدم اصل ماجرا چه جوریه!به نظر من اگه ادم مجرد بمونه وبترشه بهتر از اینه که توی خیابون واسه خودش شوهر پیدا کنه!اونم شوهری که صد تا معشوقه ی دروغین داشته...

    • زهرا جونی

      نسیم جونی بات موافقم

    • حسين

      همه انسان ها مي دانند رابطه انسان با جنس مخالف اخرش بلا به سر ادم مياره اما ما كه در زندگي خود مانديم خدا خودش در قران گفته دوري كنيد اونوقت واسه چي دوستان واسه ما تريپه مدرنيته بر ميدارن من ماندم بابا بي خيال فيلسوفففففففففففففففف

    • پرنیان

      من نمیدونممممم چراا پسرا هر غلطی میکنن ولی دنبال دختر خونه .پاک سرب زیر میگردناخه اون حق دختر نیس کههههه .هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • فرشته

      نمیدونم

    • سحر

      من باهمه اونایی که میگن دوس پسر ادمو به فنا میکشه موافقم.پسراامکان نداره حرف راست بزنن.

      پاسخ ها

      • رفیع

        دختر پسر فرق می کنید چون من از یک دختر فریب خوردم تا با کسی دل من نمی شود دوست شویم عزیز دل وقتی کسی دوست داشته باشند در یک روز دورغ فهمیده می شود

    • رفیع

      در دفعه اول همه تقریبا رابطه خوب دارند ولی یک آن لغو می کنید من را کسی فریب دادن نزدیک بودن خود کشی کنیم همه درس وظیفه از من گرفتن می خواهیم دیگر هر گز عاشق کسی نشویم ای خدا کاش مرده بودم که چنین روزی را نمی دیدیم

    • Mr.gh

      گور بابای ایران اینقدر ندید بدید شدیم که پسره تو ورزشگاه هم استین کوتاه میپوشه خود پسرا هم نگاهش میکنن الان ادما چند دستن بعضیا لاشین خرن هیچی حالیشون نیست بعضیا بی علاقه هستند و گروه سوم هم نمیتونن با هیچ کسی دوست بشن چون نمیشه ار خانواده تا فرهنگ جامعه نمیزاره که تو با یکی دوست بشی حتی سالم دیگه پسر و پسرم گیر میدن مخالف که هیچی خخخ

    • به توچه

      منم دوست....میخوام

    • ناشناس

      من اینترنت میخوام

    • سجاد

      اگه ازهمون مهد کودک دختر پسرا رو باهم میذاشتن تو یه کلاس تا اخر ...روابط اجتماعی رو یاد میدادن بهشون بجای یه سری از درسای مزخرف تو دانشگاه ؛الان خیلی از رابطه ها خوب میشد......اینو بدونین کشوری که از کودکی تفکیک جنسیتی اعمال میکنن پسرا دخترا پسرا رو گرگ و دخترا پسرا رو طعمه تصور میکنن....پسرای اون جامعه تنوع طلب میشن و دختراش مرد ستیز میشن.....کلا مشکل از ریشس..تماام....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج