۷۵۱۷۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۹+۱ نکته خواندنی از شروع لیگ ١٨

سوت آغاز لیگ هجدهم روز پنجشنبه با ٤ بازی همزمان در شهرهای مختلف تا ماراتن ١٦ تیم لیگ برتری برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی در گرمای طاقت‌فرسای اکثر مناطق کشور استارت بخورد.

شهروند: سوت آغاز لیگ هجدهم روز پنجشنبه با ٤ بازی همزمان در شهرهای مختلف تا ماراتن ١٦ تیم لیگ برتری برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی در گرمای طاقت‌فرسای اکثر مناطق کشور استارت بخورد.

پنالتی‌های سوخته بدون مجازات: با این‌که در نخستین روز لیگ برتر از میان ٤ بازی برگزار شده، ٣ مسابقه در دل خود یک ضربه پنالتی جای داده بود. در یک اتفاق جالب ٢ پنالتی با واکنش دروازه‌بان‌ها همراه شد. حسن بیت سعید برای فولاد و مهدی ترابی برای سایپا نتوانستند پنالتی‌های خود را تبدیل به گل کنند. از سوی دیگر علی علیپور پنالتی پرسپولیس را تبدیل به گل خورد تا برای آقای گلی در فصل جدید هم مدعی باشد.

کم‌تجربه مثل نساجی: تنها تیم بدون تجربه لیگ برتری یعنی نساجی که نخستین بازی خود را برابر ذوب‌آهن برگزار کرد، نتوانست از این بازی خانگی با امتیاز بیرون بیاید. البته پدیده هم مثل نساجی در بازی خانگی شکست خورد تا گل محمدی و نکونام، ستاره‌های سابق تیم‌ملی استارت ناخوشایندی داشته باشند.

طلسم ورزشگاه امام رضا(ع) شکست: با این‌که ورزشگاه امام رضا(ع) از زمان افتتاح یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌های ایران نام گرفت، در لیگ قبلی نتوانست به دلیل عدم صدور مجوز از تیم‌های استقلال و پرسپولیس میزبانی کند. این‌بار اما در آغاز لیگ هجدهم این طلسم هم شکسته شد و بالاخره پدیده از یک بازی بزرگ در این ورزشگاه میزبانی کرد.

استارت پرقدرت مدعیان: نکته جالب در روز نخست لیگ برتر، برتری هر ٤ تیم مطرح و مدعی بود. پرسپولیس، سایپا، فولاد و ذوب‌آهن که اکثرا جزو تیم‌های بالانشین در تمام ادوار لیگ برتر بوده‌اند، با شکست تیم‌های کم‌تجربه‌تر توانستند استارت پرقدرتی داشته باشند.

باخت پارس‌جنوبی به سبک مراکش: پارس‌جنوبی که فصل گذشته خودش را به‌عنوان یک شگفتی‌ساز مطرح کرد، در لیگ هجدهم هم این شانس را داشت تا با دست پر خانه فولاد را ترک کند. با این حال، گل به خودی مجتبی لطفی در دقایق پایانی باعث شد تا فولادی‌ها بردی به سبک ایران مقابل مراکش در نخستین بازی جام‌جهانی ٢٠١٨ را تجربه کنند.

کم‌گل نبود: استارت لیگ برتر با این‌که خیلی پرگل از آب درنیامد اما کم‌گل هم نبود. ٨بار در ٤ بازی توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین ٢ گل در هر بازی ثبت شد تا امیدوار باشیم در ادامه لیگ هجدهم این آمار روند صعودی داشته باشد.

نخستین دختر عکاس لیگ برتر: با وجود اعزام یک دختر عکاس به جام‌جهانی همچنان حضور خبرنگاران و عکاسان زن در استادیوم‌های فوتبال ایران ممنوع است. با این حال، پریسا پورطاهریان با استفاده از شرایط نامساعد استادیوم وطنی قائمشهر، روی شیروانی یکی از خانه‌ها نشست و از دیدار نساجی و ذوب‌آهن عکاسی کرد تا نخستین بانوی عکاس در تاریخ لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

رونمایی از پسر جدید برانکو: جدایی فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و وحید امیری سبب شد تا سیامک نعمتی در خط‌ هافبک مرد همه‌کاره برانکو شود. خیلی‌ها به واسطه همین موضوع سیامک را پسر جدید برانکو نامیده‌اند.

دایی و نمازی، برنده دوئل‌های ویژه: امید نمازی در نخستین تجربه لیگ برتری خود برنده شد تا در جدال با جواد نکونام پیروز دوئل دستیاران اخراجی کارلوس کی‌روش باشد. همچنین دوئل خداداد عزیزی و علی دایی از نسل طلایی ٩٨ هم برای خیلی‌ها جذاب بود که شهریار با اختلاف زیادی رفیق قدیمی‌اش را شکست داد.

همدردی شورای شهری‌ها با مردم: اعضای شورای شهر مشهد مقدس قبل از دیدار پدیده و پرسپولیس برای همدردی با تماشاگرانی که علی‌رغم خرید بلیت از ورود به استادیوم بازماندند، از مقابل ورودی ورزشگاه برگشتند تا به این ترتیب با هوادارانی که نتوانستند وارد ورزشگاه شوند، همدردی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج