جاباما
۷۵۲۱۱۴
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

ساخت مجسمه اساتید موسیقی مقامی مشهد

رییس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجسمه استادان موسیقی مقامی خراسان رضوی ساخته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجسمه استادان موسیقی مقامی خراسان رضوی ساخته می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدرضا پهلوان شنبه (ششم مرداد ماه) با اعلام این خبر اظهار کرد: موسیقی مقامی در خراسان رضوی در داخل و خارج از کشور از جایگاه والایی برخوردار است و دارای ارزش های فرهنگی و تاریخی و هنری فراوانی است.

ساخت مجسمه اساتید موسیقی مقامی مشهد

وی ادامه داد: به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی استان و پیشکسوتان این هنر، شبیه‌سازی مجسمه‌های مومی واکسی تعدادی از این اساتید ساخته و در موزه های شهرستان های تربت جام، تایباد، خواف و قوچان به نمایش درخواهند آمد.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی موسیقی مقامی استان یکی از برنامه‌های گسترشی موزه‌های استان است و ساخت موزه در شهرهایی که فاقد موزه هستند، در اولویت اول قرار دارد و شهرهایی که دارای ظرفیت بیشتر از یک موزه را دارند، در اولویت دوم هستند.

پهلوان خاطرنشان کرد: در این مرحله مجسمه‌های اساتید و پیشکسوتانی همچون زنده‌یاد حاج قربان سلیمانی، نور محمد درپور، ابراهیم شریف زاده، غلامحسین سمندری، غلامعلی پورعطایی و محمد حسین یگانه که با زندگی بدرود گفته‌اند و استادان عثمان محمد پرست و فاروق کیانی که در قید حیات هستند، ساخته و در موزه‌های مذکور به نمایش درخواهند آمد.

وی افزود: این مجسمه‌ها توسط استاد یوسف نظری، یکی از مجرب‌ترین هنرمندان معاصر که بیش از ۵۰ سال فعالیت و تجربه کاری در موزه های ایران دارد، ساخته خواهند شد.

پهلوان گفت: برای احیا، پویایی و بالندگی موسیقی مقامی و عرفانی استان، همه باید تلاش کنند و این گنجینه‌های ارزشمند را به آیندگان و به‌ویژه نسل جوان که شناخت کمتری دارند، معرفی کنند و باید خراسان که از گذشته دور، مهد موسیقی مقامی و عرفانی ایران بوده به شایسته‌ترین شکل ممکن، معرفی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شب یک عده میان میدزدن....مانند تهران....چرا پول مملکت رو حرام می کنین....

    • بدون نام

      اجازه یک کنسرت نمیدن بعد مجسمشون رو میسارن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج