جاباما
۷۵۲۶۵۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

حضور بنیاد مستضعفان در پروژه‌های خارجی

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این سازمان آمادگی کامل برای حضور در بخش نفت و گاز کشورهای خارجی را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد سعیدی کیا در نشست روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان برای آشنایی با فعالیت های اقتصادی این سازمان با بیان اینکه باید سدها را در صادرات بشکنیم گفت: همکاری سفرای جمهوری اسلامی ایران برای برای بهبود وضعیت اقتصادی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه همراهی سفرا باعث حضور بیشتر بنیاد در کشورهای دیگر می شود، گفت: در ایران آیین نامه مقررات، آدم ها، قوانین و... وارداتی است که باید این مشکلات برطرف شود.

در ادامه این نشست معاون ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان نیز در سخنانی با اشاره به این که بنیاد در بسیاری پروژه های عمرانی از جمله آزادراهی و نیروگاه ها حضور دارد، گفت: برای این پروژه ها باید امکان تامین منابع مالی فراهم شود.

وی ادامه داد: در پروژه های آزادراهی نیازمند منابع مالی هستیم که در این زمینه با شرکت های خارجی در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان این که فعلا در حال مذاکره با شرقی ها از جمله چینی ها هستیم، افزود: بنیاد مستضعفان در خدمات مربوط به ساخت پالایشگاه توانمند است از این رو آمادگی کامل را داریم تا در بخش نفت و گاز کشورهای دیگر حضور داشته باشیم.

سفیر ایران در بلاروس نیز در این نشست از موافقت این کشور و مقامات ایران برای تهاتر نفت با ماشین آلات صنعتی خبر داد.

بر اساس این گزارش در این مراسم رحیمی سفیر ایران در نیجریه گفت: اگر بنیاد مستضعفان با راهبرد جدید خارج از کشور یکی از شرکت‌های توانمند خود که بالای یک میلیون دلار در سال امکان صادرات دارد، را در کشورهای هدف ثبت و پشتیبانی کند، مناسب است.

رحیمی افزود: در نیجریه زمینه همکاری در حوزه کشاورزی با بنیاد وجود دارد، اما پیگیری‌ مجدانه از سوی ایران انجام نشده است که بنیاد با دستور رئیس بنیاد مستضعفان در حوزه ساخت‌وساز نقش مؤثری خواهد داشت.

در ادامه سجادی سفیر ایران در ارمنستان اظهار داشت: آزادراه ایران - ارمنستان آماده ساخت است که ضرورت دارد بنیاد مستضعفان در این حوزه ورود کند.

در ادامه حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین گفت: ایران در زمان جنگ بوسنی حمایت سخاوت‌مندانه و شجاعانه‌ای از مردم بوسنی داشت، اما پس از جنگ نتوانستیم این حضور را به تعامل اقتصادی و عملی تبدیل کنیم و عربستان و اروپای غربی در بوسنی برای خود پایگاه مناسبی ایجاد کردند.

در ادامه این مراسم، سفیر ایران در شیلی بیان کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه ارتباطات اقتصادی ایران و شیلی وجود دارد. در گذشته ارتباطات ویژه‌ای بین ایران و شیلی وجود نداشت.

وی افزود: در شیلی ثبات اقتصادی و بالاترین شفافیت اقتصادی وجود دارد، آنجا هیچ رانتی رخ نمی‌دهد.

وی افزود: هر شرکتی که توانایی داشته باشد، می‌تواند وارد شیلی شود، البته یک شرکت ایرانی در حال حاضر در شیلی حضور دارد که در حوزه مس فعالیت می‌کند.

بنابراین این گزارش، در ادامه این مراسم شاهرودی سفیر ایران در عمان اظهار کرد :‌ در عمان شرکت‌های دولتی و خصوصی از حضور بنیاد در بخش فولاد، سیمان و ساختمان رضایت کامل دارند.

شاهرودی گفت: ایجاد آزادراه و تونل در عمان در این دیدار بررسی شد، عمانی‌ها در هفته‌های گذشته به من اعلام کردند که مناقصه ساخت آزادراه برگزار خواهند کرد که ارزش آن یک میلیارد دلار است و چون بنیاد مستضعفان آزادراه تهران - شمال را می‌سازد، آنها مایل بودند بنیاد در مناقصه این پروژه شرکت کند.

وی گفت:‌با توجه به تأسیس کارخانه سیمان در عمان حضور بنیاد در این آزادراه می‌تواند مکمل باشد.

در ادامه این مراسم محمدی سفیر ایران در اندونزی با اشاره به روابط خوب و دیپلماتیک مناسب بین ایران و اندونزی گفت اندونزی بازار مناسبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی، سرمایه‌گذاری مشترک و تأمین نیازهای این کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجاش بنیاد مستضعفانه. چنتا مستضعف سهم داده. تازه پول رو میبره خارج میکنه. اونا ام پولش یا نمیدن یا کم میدن‌.....

    • بدون نام

      داخل راآبادکردیدبرید....

    • بدون نام

      بنیاد مستضعفان چه ربطی به این کارها داره ...

    • بدون نام

      شما همین پلاسکو رو درست کن نمیخواد پروژه خارجی بگیری
      بدبختی ما همینه که هر ارگانی هر کاری میکنه

    • بدون نام

      بنیاد مستضعفان نه بنیاد ثروتمندان درست تره

    • بدون نام

      بنیاد مستضعفان : ساخت پالایشگاه ، ساخت جاده ، اجرای پروژه ، نیجریه ، بلاروس ، اندونزی ؟ شیلی ، ارمنستان ، بوسنی ، غرب اروپا ، فولاد ، عربستان ، عمان، ساخت کارخانه سیمان ..... الله اکبر اینها چه ربطی به مستضعفان داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج