۷۵۳۱۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رویش‌ها وریزش‌های الکامپ ۲۰۱۸

بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات ایران ( الکامپ۲۰۱۸ )، در حالی بیست وچهارمین دوره برگزاری را پشت سر گذاشت که نسبت به دوره های قبل با ریزش ها ورویش هایی همراه بود.

روزنامه خراسان: بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات ایران ( الکامپ۲۰۱۸ )، در حالی بیست وچهارمین دوره برگزاری را پشت سر گذاشت که نسبت به دوره های قبل با ریزش ها ورویش هایی همراه بود . الکامپ امسال، اگر چه باایجاد بخش های تازه ای مانند الکام تاکز والکام ترندز آغاز شد اما نبود بخش های دیگری مانند شرکت های سخت افزاری و جای خالی برخی FCP ها و شرکت های اینترنتی وهمچنین حضور کم رنگ شرکت های خارجی را باید جزو ریزش های الکامپ ۹۷ عنوان کرد .

رویش‌ها وریزش‌های الکامپ ۲۰۱۸

برخلاف سال های گذشته که شرکت های اینترنتی، رونق نمایشگاه الکامپ بودند و حضور و تاثیرشان دیده می شد، امسال برخی ازاین شرکت ها بنا به دلایلی که آن را کمبود بودجه و کنترل هزینه ها اعلام کردند، از حضور در نمایشگاه انصراف دادند. به طوری که رئیس سازمان نظام صنفی نیز در توضیح چرایی حضور نیافتن شرکت های FCP در الکامپ امسال، چالش کاهش درآمد را مهم ترین دلیل این مسئله دانست .

حضور کم رنگ وبی رونق شرکت های سخت افزاری هم در نمایشگاه امسال بسیار محسوس وقابل لمس بود. این شرکت ها هم مانند شرکت های FCP علت حضور نداشتن خود را افزایش شدید قیمت ارز و مشکلات ناشی از آن بیان کردند که در سال 97 مانع از حضور گسترده آن ها در نمایشگاه الکترونیک، کامپیوترو تجارت الکترونیکی شده است . البته حضور کم رنگ شرکت های سخت افزاری در الکامپ، تنها مختص امسال نیست بلکه چند سالی است این شرکت ها به دلیل شرایط سخت بازار و این که عمده کالاهای حوزه IT وارداتی است و همچنین به علت محاسبه ارزی-ریالی غرفه‎ها، حضور کم رنگی در نمایشگاه الکامپ دارند .

حضور انگشت شمار شرکت های "خارجی"در نمایشگاهی با عنوان بین المللی!

حضور کم رنگ شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی الکامپ 2018 را هم باید یکی دیگر از تفاوت های برگزاری این دوره از الکامپ با دوره های قبل دانست . به طوری که در این دوره تنها چند شرکت خارجی حضور یافتند . به گفته مدیر اجرایی الکامپ بیست و چهارم، در این دوره از نمایشگاه ۱۵ تا ۲۰ شرکت چینی حضور دارند. او در عین حال مسائلی مانند مجوز نمایشگاه، زمان لازم برای برگزاری و شرایط اقتصادی را از دلایلی بیان کرد که باعث شده است شرکت های خارجی قادر نباشند، برنامه ریزی بلندمدتی برای حضور در نمایشگاه داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه زیرتیغ آفتاب

از این ها که بگذریم ؛ اکنون دو سال است که الکامپ رویه فصلی خود را تغییر داده وبرگزاری نمایشگاه را از زمستان به فصل گرم سال منتقل کرده است تا در زیر تیغ آفتاب، پذیرای مخاطبان بی شمار خود باشد . موضوعی که می توان از آن به عنوان یکی از نقاط ضعف یاد کرد . با این حال با وجود گرمای شدید وطاقت فرسا ، بنا به گفته اغلب شرکت کنندگان در نمایشگاه، حضور قابل توجه بازدید کنندگان را باید یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال دانست.

"الکام تاکزو الکام ترندز " رویش های الکامپ۲۴

اما صرف نظر از ریزش ها ونقاط ضعف الکامپ بیست وچهارم ، نمایشگاه امسال نقاط قوتی هم داشت که تقویت بخش دولت الکترونیک وهمچنین ایجاد بخش های تازه ای مانند الکام تاکز والکام ترندز از جمله آن ها ست .

"الکام تاکز " را باید یکی از نوآوری های جدید الکامپ دانست . در الکام تاکز در چهار سالن فرصتی برای شرکت ها ، استارت آپ ها وصاحب نظران فراهم شده است تا با مخاطبان خود گفت و گو کنند . کارکرد الکام تاکز بهره مندی از توانمندی استادان، نخبگان و خبرگان صنفی است تا درباره موضوعات روز فناوری اطلاعات و ارتباطات، آینده این صنعت یا مسائل و دغدغه های صنفی اظهارنظر کنند .

الکام ترندز هم بخش دیگری است که امسال به نمایشگاه الکامپ اضافه شده است و به معرفی فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی ، اینترنت اشیا ، شهر هوشمند، داده های بزرگ و پردازش موازی می پردازد .

دولت الکترونیکی با شعار «دولت همراه» در نمایشگاه الکامپ ۹۷

حضور دستگاه های دولتی در این نمایشگاه وارائه خدمات دولت الکترونیکی در سطح وسیع تری نسبت به سال گذشته ارزیابی شد به طوری که امسال ۳۱۴ خدمت الکترونیکی از سوی ۴۱ دستگاه در مساحتی حدود ۲۵۰۰ متر ارائه شد . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان،

وزارت کار و تعاون، وزارت کشور، میراث فرهنگی، دانشگاه آزاد، سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری، سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای، بنیاد شهید و امور ایثارگران، پژوهشگاه فضایی ایران، پست بانک، مرکز آمار ایران، سازمان دام پزشکی کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان املاک و اسناد کشور و شرکت ملی پست ایران در این دوره از نمایشگاه الکامپ در سالن دولت الکترونیک حضور داشتند .

رشد چشمگیر الکام استارز

بدون شک طی چند سال گذشته، حضور استارت آپ ها در نمایشگاه الکامپ یکی از مهم ترین مواردی است که بر غنای این نمایشگاه افزوده است .حضور 440 استارت آپ از 31 استان کشور، نقطه قوت نمایشگاه امسال محسوب می شد . در واقع از سال ۹۴ که 80 استارت آپ در الکامپ بیست و یکم حضور داشتند تاکنون که چهار سال گذشته، حضور 440 استارت آپ نشان دهنده آن است که استارت آپ ها به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته اند و در عین حال از حیث کیفی هم در کنار شرکت های نوپا ، شاهد حضور استارت آپ های قوی وموفق بودیم که نشان می دهد استارت آپ ها همه ساله با حضور جدی تر وبرنامه ریزی دقیق تری در این نمایشگاه حاضر می شوند .

حضور بیش از ۳۰ بازی ساز در الکام گیمز

در رویداد الکام‎گیمز که در سالن شماره ۱۰ نمایشگاه الکامپ برگزار شد ، کافه بازار با هدف حمایت از صنعت بازی سازی ایرانی، از ۳۱ بازی ساز، استودیو بازی سازی، ناشر و شتاب دهنده ایرانی بازی های موبایل میزبانی کرد . کوییز آف کینگز، دنده دو، جیرینگ لند، پسرخوانده، موتوری، پرسیتی و آمیرزا (که اکنون با پنج میلیون بار، پرنصب ترین بازی کافه بازار است) از جمله بازی هایی هستند که مخاطبان می توانند در الکام گیمز با سازندگان آن ها دیدار و گفت وگو کنند.اجرای مسابقات زنده بازی های موبایلی از جمله برنامه های روزانه ای بود که در الکام گیمز تدارک دیده شده بود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج