۷۵۳۶۳۷
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

هاشمی: صدا و سیما، عامل تهاجم فرهنگی شده!

محمد هاشمی رئیس سابق صدا و سیما و برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن گفتگو با روزنامه «ایران» از صدا و سیما به شدت انتقاد کرد.

محمد هاشمی رئیس سابق صدا و سیما و برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن گفتگو با روزنامه «ایران» از صدا و سیما به شدت انتقاد کرد.

هاشمی: صدا و سیما، عامل تهاجم فرهنگی شده!

مهمترین محورهای گفتگوی محمد هاشمی:

* الآن تلویزیون ما شبکه بسیار دارد اما با رادیو فرقی ندارد؛ یعنی از زبان تلویزیون استفاده نمی‌شود.الآن صدا وسیما که تفاوت اساسی نسبت به گذشته دارد ؛ تبدیل به یک رسانه جناحی شده و دیگر رسانه ملی نیست.

*صدا و سیما کارش تضعیف دولت است. اگر کسی بخواهد عملکرد صدا و سیما را ارزیابی کند، بین صدا وسیما و روزنامه کیهان از نظر سیاسی فرقی نیست یعنی هر دو یک خط‌مشی را دنبال می‌کنند. یعنی همان استراتژی روزنامه جوان، وطن امروز یا کیهان. صدا و سیما هم همان است.

* یعنی تبدیل شده به یک رسانه جناحی که نمی‌تواند واقعیت را بگوید. وقتی مردم می‌بینند که اخبار رویکرد واقعی ندارد تلویزیون را خاموش می‌کنند یا جای دیگر را می‌بینند و این بزرگترین زیانی است که جامعه می‌بیند.

*اگررسانه ملی مورد احترام و رجوع مردم باشد خیلی از مشکلات را می‌توان حل کرد ولی وقتی نیست مردم به جاهای دیگر می‌روند. الآن هم در کثرت رسانه‌های مجازی و گروهی مخاطب از دست دادن و فرار مخاطب به زیان نظام است. پارسال چهارهزارمیلیارد تومان بودجه صدا و سیما بود اما صرف چنین بودجه‌ای بازخورد نداشت یا منفی بود.

* دلشان خوش است که فقط به کمیت پرداخته‌اند. فکرمی کنند اگر کمیت زیاد باشد تأثیرگذار است. در حالی که کمیت زیاد بدون کیفیت و بدون محتوا زیان آوراست.

*مردم به تلویزیون مثل یک آگهی بازرگانی نگاه می‌کنند. یعنی این یک استراتژی و سیاست است. انتخاب مردم زیاد است و دیگر مجبور نیستند این شبکه‌ها را ببینند. این مسأله باعث شده صدا و سیما جایگاهش را در نظام اسلامی از دست دهد ودرمواردی برضد خودش عمل کند. بخشی از تهاجم فرهنگی توسط صدا و سیما انجام می‌شود.

* متمم قانون اساسی بشدت به سمت انحصاری کردن صدا وسیما و در نتیجه عدم پاسخگویی آن تصویب شد. چون صدا وسیما زیر نظر رهبری رفت و معمولاً مدیرانی که از طرف رهبری انتخاب می‌شوند زیاد به بیرون و دیگران پاسخگونیستند.

* در آن زمان بنابر اصل 175 قانون اساسی نماینده سه قوه در صدا وسیما بودند و از آنها می‌شد سؤال کرد اما اکنون در اصلاح قانون اساسی انحصار صدا و سیما بیشتر شد و پاسخگویی‌اش کمتر شد. اکنون رسانه‌ها به صدا وسیما اعتراض دارند اما کو گوش شنوا.

*الان فکر نمی‌کنم که استراتژی صدا وسیما را رئیس سازمان تعیین کند. یعنی استراتژی از جای دیگر تعیین می‌شود بنابراین به او چه توصیه‌ای می‌توانم داشته باشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابااا
      اگه الان دست خودت هم بود باز همین کار را میکردی.
      همانطور که قبلا همینجور عملکرد داشتی.

      همشون وقتی سر کارن همه چی گل وبلبله
      وقتی دور میشن ومسئولیت ندارن بد وزشته

    • بدون نام

      رییس سازمان صدا و سیما به محمد هاشمی پاسخ وهد .

    • حسین

      اگر حفظ نظام از اوجب‌ واجبات است همه باید پاسخگو عملکرد خود باشند

    • بدون نام

      چیه دلت واسه ریاست این سازمان لک زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روح هاشمی شاد

    • سعید

      چی شده شما ناراحت شدین حاج آقا کی ناراحتتون کرده
      مگه کسی زورش به ایل و تبار هاشمی میرسه

    • بیطرف

      چرا اینو میگی هاشمی ؛؛چون واقعیت جامعه و مسولین برا مردم شفاف میکنه!! نه عمو باید بگم که عصر کبوتر نامه بر تمام شده عصر عصر رسانه ست و مردم باید از همه چیز اطلاع پیدا کنند اگر صدا و سیما نگه ---مردم از جاهای دیگه اطلاع پیدا میکنن

    • بدون نام

      صدا و سیمای ارث پدری اقایون فکر میکنه مردم هر هستن یجوری نشون میدن که مللکت گل و بلبله و بهشت روی زمین و ارزوی جهانیان برای زندگی در ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج