جاباما
۷۵۳۶۸۴
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

دیه برق گرفتگی چند؟

صنعت برق هر سال با برگزاری یک مناقصه و تعیین یک شرکت بیمه اقدام به پرداخت خسارت به مشترکان می‌کند که معمولا قیمت‌های مختلفی برای سوانح مختلف تعیین می‌شود؛ البته برای هر سانحه یک حداقل وجود دارد که شرکت بیمه باید آن عدد و یا بالاتر از آن را بپذیرد.

خبرگزاری ایسنا: صنعت برق هر سال با برگزاری یک مناقصه و تعیین یک شرکت بیمه اقدام به پرداخت خسارت به مشترکان می‌کند که معمولا قیمت‌های مختلفی برای سوانح مختلف تعیین می‌شود؛ البته برای هر سانحه یک حداقل وجود دارد که شرکت بیمه باید آن عدد و یا بالاتر از آن را بپذیرد.

قرار است که مناقصه تعیین شرکت بیمه برای سوانح برقی برای سال ۱۳۹۷ در هفته آینده برگزار شود. اما برای سال گذشته حداقل غرامت فوت برای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال، نقص عضو حداقل برای هر نفر ۳۰۰ میلیون ریال، تعهدات مالی جبران هزینه‌های پزشکی هر واحد مسکونی ۷۰۰ میلیون ریال، غرامت ناشی از حوادث شبکه داخلی ۱۷ میلیون ریال تعیین شده بود.

در سال‌های مختلف میزان خسارت پرداخت شده از سوی صنعت برق متفاوت بوده، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۳ معادل ۵.۷ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۴ معادل ۶.۲ میلیارد تومان در راستای خسارت به مشترکان پرداخت شد در سال ۱۳۹۵ نیز به دلیل اینکه موضوع بیمه تصویب نشد.

خسارتی نیز از این محل به کسی تعلق نگرفت علاوه بر این بر اساس آخرین آمار هنوز پرونده های سال گذشته نیز به طور کامل بررسی نشده و بسیاری از پرونده ها هنوز باز است.

در همین راستا، حقی‌فام سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از مشترکان شهری ۱۲۰۰ تومان و از مشترکان روستایی ۶۰۰ تومان در طول سال برای خسارات ناشی از قطع برق در قبوض اخذ می‌شود، اظهار کرد: گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود.

مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.

همچنین همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - نیز اعلام کرد: پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، ولی پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق مشخص شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

مشترکانی که متحمل خسارت ناشی از قطع برق شده باشند می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات، باید در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود.

هم‌چنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      راست میگه 1200 تومان خیلی ناچیزه ،با چهل و اندی مشترک میشه تقریبا پنحاه میلیارد تومن، طبق امار خودشون تو این چند سال نهایتا شش ملیارد هزینه شده و مابقی اون پنجاه میلیارد هم میشه چهل و چهار ملیارد که اینم باز مبلغ ناچیزیه و احتمالا واسه یه کار ناچیز هزینش میکنن و خلاص.

    • ع

      مگه تاحالا کسی حادثه برق گرفتگی کسی خبرداشت تا دیه بگیره بعدا شما خودتان خاموشی میزنید بعدا پولشم ازما میگرین واقعا که چه ادمای هستین چه حالا خسارتی باشه چه بابرنامهباشه باورکن برق طع شده دوبرابر امده ما کهراضی نیستیم عوارضم میگرین ما شهریها چرابدیم به هریهانه ای د ست درجیب مردم

    • اکبرپزشکی

      پسر یک نیم سالم تو منزلمون برق گرفت.وفوت شد مقصر هم کارکنان اداره ی برق بودن.چون چند ماه پیش برای تعویض فیوز کنتور اقدام کردن وبا اتصالی بعضی از لوازم خونمون منجر شد.وباعث شد پسر خوشگلم پر بکشه به آسمانها.هرچند شکایت صورت گرفت ولی اداره ی برق قدرتش بیش از ما بود وشکایتمون ناکام ماند.هرچی گذر زمان میشا دلتنگیمون ب پسرم بیشتر میشه.برای صبر آرامشمون دعا کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج