جاباما
۷۵۳۷۰۸
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

تنش در روابط آمریکا و ترکیه بالا گرفت

ترکیه تحریم دو وزیر این کشور از سوی آمریکا را تلافی خواهد کرد. این دو وزیر در پی محبوس ماندن پاستور امریکایی در خاک ترکیه از سوی کاخ سفید مورد تحریم قرار گرفتنه اند.

یورو نیوز: ترکیه تحریم دو وزیر این کشور از سوی آمریکا را تلافی خواهد کرد. این دو وزیر در پی محبوس ماندن پاستور امریکایی در خاک ترکیه از سوی کاخ سفید مورد تحریم قرار گرفتنه اند.

دولت آمریکا عبدالحمید گل،‌ وزیر دادگستری و سلیمان سویلو،‌وزیر کشور ترکیه را تحریم کرده است. به گفته دولت آمریکا این دو نفر نقش مهمی در ادامه بازداشت کشیش آمریکایی دارند.

سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی روز گذشته در کاخ سفید با اعلام این مطلب بار دیگر خواستار آزادی بدون قید و شرط اندرو برانسون پاستور آمریکایی شد. اندرو برانسون، پاستور آمریکایی پس از کودتای نافرجام ترکیه در سال ۲۰۱۶ بازداشت شد.

وی از سوی دستگاه قضایی ترکیه متهم به همکاری با گروه های به گفته دولت ترکیه «تروریستی» از جمله حزب کارگران کردستان شده است. برانسون، پاستور اوانجلیست آمریکایی ۵۰ ساله و از اهالی ایالت کارولینای شمالی است. برانسون بدلیل بیماری پس از تحمل کمتر از یک سال زندان در ترکیه به حصر خانگی درآمد.

گفته می شود در صورتی که اتهامات او در دادگاه عالی ترکیه تایید شوند این شهروند آمریکا به ۱۵ تا بیست سال زندان محکوم خواهد شد. شش روز پیش دونالد ترامپ و مایک پنس، در توییت های جداگانه به دولت ترکیه هشدار داده بودند که اگر این پاستور اوانجلیست آزاد نشود دولت ترکیه را تحریم خواهند کرد.

در آخرین درخواست وکیل این شهروند آمریکایی در جهت تجدیدنظر در بازداشت او و احتمال آزادی اش، دادگاه ترکیه برگزاری هر تصمیم نسبت به آزادی او را به ماه اکتبر موکول کرد. این موضوع باعث خشم بیشتر کاخ سفید شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر چه سریعتر ازادشان کنید بهتره تا مثل ما تحریم نشید وبدبخت میشید

    • بدون نام

      اوانجلیست ها خیلی خطرناکند .اصلا نباید راهش می دادند به ترکیه

    • بدون نام

      من چند سال ترکیه زندگی کردم . از نظر شخص من حکومت خشنی داره رفتار پلیس و نیروی امنیتی شون هم با خاراجی ها خوب نیست آدم های مشکوکی هستن به همه چیز گیر میدن ایرانی های هم این مسائل رو زیاد تجربه کردن تو ترکیه . من شخصا اطمینان دارم که این کشیش آ دم بی گناهی هست و دولت ترکیه به دروغ بهش تهمت زده کلا ترکیه نه دولت خوبی داره نه مردم خوبی من که خوشم نمیاد

    • بدون نام

      ترامپ خودش میدونه چیکار داره میکنه
      کارش درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج