۷۵۴۰۳۵
۴۱ نظر
۵۰۰۱
۴۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ذوالفقارنسب: تاثیرات کی‌روش زیاد مثبت نبود

بیژن ذوالفقارنسب در یادداشتی نوشت: «تاثیرات حضور کی‌روش در ایران زیاد مثبت نبود. از نظر فنی و کیفیت فوتبالی، پیشرفت‌هایی حاصل شد. نتایج خوبی داشتیم و کی‌روش فوتبال ایران را به شکلی مهندسی کرد که برای ٥سال در رنکینگ ‌ای‌اف‌سی اول باشیم

خبرگزاری ایسنا: بیژن ذوالفقارنسب در یادداشتی نوشت: «تاثیرات حضور کی‌روش در ایران زیاد مثبت نبود. از نظر فنی و کیفیت فوتبالی، پیشرفت‌هایی حاصل شد. نتایج خوبی داشتیم و کی‌روش فوتبال ایران را به شکلی مهندسی کرد که برای ٥سال در رنکینگ ‌ای‌اف‌سی اول باشیم

. به این خاطر می‌گویم «مهندسی»، که در دوران ایشان ما هیچ بازی دوستانه با تیم‌های درجه یک جهان نداشتیم. حتی با تیم‌های متوسط بین‌المللی هم بازی نکردیم. تیم ژاپن در ماه‌های منتهی به جام جهانی بازی‌هایی با برزیل، آرژانتین و اسپانیا داشت.

ما فقط با کشورهایی بازی کردیم که رنکینگی پایین‌تر از ٦٠ در جدول فیفا داشتند. تنها تیم ترکیه حریف قابلی بود. از نظر فرهنگی، او در همان دو نشست اول با مسئولان فوتبال ایران متوجه شد که با تعدادی مدیر آماتور طرف است. با توجه به این شرایط، قراردادی یک‌سویه تنظیم کرد.

البته می‌توان به همین قرارداد هم پایبند نبود؛ چرا که‌ بندی در این قرارداد وجود داشت که او باید دستیار ایرانی داشته، باید به تیم‌های پایه و به‌ خصوص تیم امید نظارت داشته باشد و همچنین همکاران دیگرش هم ایرانی باشند. به اصرار ایشان وینگادا، سرمربی تیم ملی امید شد و با او در المپیک آسیایی بدترین نتایج تاریخ‌مان را کسب کردیم. آقای کی‌روش و خانواده‌اش در همه جای دنیا بیمه هستند.

همینطور کی‌روش از پرداخت مالیات معاف بود. نماینده رسانه‌ای و سرپرست تیم ملی را اخراج کردند. همیشه برخوردی بدون احترام با مربیان ایرانی داشتند. ایشان فوتبال ایران را به شکل جزیره‌ای مدیریت کرد. نتایجی که در جام جهانی گرفتیم، از نظر کمی خوب بود اما از نظر کیفی بسیار بد بودیم.

مالکیت توپ‌مان از همه کمتر بود. کمترین ضربه به سمت دروازه را داشتیم. از نظر رفتاری هم بسیار با داوران و مربیان حریف پرخاشگری می‌کردند. به گفته آقای فغانی بازیکنان ما هم با داوران رفتار خوبی نداشتند که این هم متاثر از مدیریت سرمربی است. تصویر زیبایی از ما در جام جهانی ارایه نشد.

در مجموع عملکرد اجتماعی و رفتاری کی‌روش را پسندیده نمی‌دانم اما عوامل رسانه‌ای، به‌ خصوص در فضای مجازی تبلیغاتی برای کی‌روش انجام می‌شود که محبوبیت کاذب اجتماعی به ارمغان می‌آورد. اما کی‌روش هرگز بین کسانی که فوتبال را درک می‌کنند محبوبیتی ندارد.

مربی پرتغالی تیم ملی حتی با دیگر خارجی‌های لیگ برتر هم درگیر می‌شد. با بازیکن‌های خوبی مثل غفوری و حسینی با لجاجت رفتار کردند. اینها مسائلی است که ایشان خارج از چارچوب فوتبال انجام می‌دادند. او در همان سال اول با برخی رسانه‌ای‌ها رابطه خیلی خوبی برقرار کرد. همچنین مساله دعوت از بازیکنان خارجی و سر زدن به خانه آنها، از مسائلی است که امیدوارم شفاف و مستند ارایه بشود تا جامعه ورزش روی موج کاذب هیجانات رفتار نکنند.

دوست دارم کی‌روش تا جام ملت‌ها در تیم ملی بماند. عیار واقعی او در این مسابقات مشخص می‌شود اما ترجیح می‌دهد که در این مسابقات حضور نداشته باشد. با پیش‌شرط‌های غیر قابل اجرایی که گذاشت نشان داد که قصد ندارد به این مسابقات بیاید. او می‌داند که سطح ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و عربستان بالاتر از تیم ملی ایران است.

خوشحال می‌شوم که کی‌روش با تیم ملی، قهرمان جام ملت‌ها بشود، اما هدف او این است که در این مسابقات حضور نداشته باشد. شاید حتی ترجیح بدهد با یک تخفیف بزرگی به فدراسیون مدت جام ملت‌ها را روی نیمکت تیم ملی نباشند و بعد دوباره برگردند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه تو خوبی شما و امثال شما در این فوتبال جایی ندارید بیخود به یک فرد کار بلد گیر ندید بجاش برید معایب فوتبالی خودتون رو برطرف کنید شما رو برا یه کارشناسی میارن همینکه میخوای صحبت کنی ادم خوابش میبره

    • احمد ن

      درودبرشرف دکترذوالفقارنسب که واقعیت راعنوان نمودندوای کاش ما یادمیگرفتیم احساسی عمل نکنیم

    • ارمین

      اخه مرد اگه مرده اسمش بیژنه

    • علی از اهواز

      تاثيرات تو و مایلی کهن و قلعه نوعی کاملا تاثير گذار بود و ما ارزوی برد کشورهای رو داشتیم. خخخخ

    • بدون نام

      اقا تودر کجای فوتبال قرار داری که راجب کیروش نظرمیدی

    • بدون نام

      یعنی یکی این آدم بی عرضه مفت خور رو خفه کنه،

    • امیرعلی

      عالی گفتی دکتر.حرف‌دلمون رو زدی.

    • سورنا

      احتمالا بازيهاي ايران كه نظر گری لبنه گر و رایان گیگز رو جلب کرده نتونسته نظر بیژن خانی که حتی تو ایران لیگ دسته دو و سه هم بهش تیم نمیدن رو جلب کنه ...باید معذرت خواست از جناب ذوالفقار نسب.تا قبل از کیروش زمان قطبی و قلعه نویی و دایی و... ما همیشه یه پای فینال جام جهانی بودیم.اصلا باشگاهامون که همیشه قهرمان آسیا بودند یا نهایتش یه پای فینال بودند .تو تاریخ بازیهای دوستانمون هم ۵۰ تا بازی با برزیل و ایتالیا و فرانسه داریم فقط این کیروشه که مدیریت میکنه نتایج رو والا همیشه پای تیمای درجه یک به کشورمون بازه...میدونید کیروش هنوز عیارش اثبات نشده .کره جنوبی رو ۴ بار نبرده که.دوتا جام جهانی نرفته که.آخه ما همیشه پای ثابت جام جهانی بودیم به چشم ایشون نیومده .حالا ما باژاپن مقایسه میشیم.خودتون خجالت نمیکشید.ما چیمون شبیه ژاپنه که فوتبالمون باشه ...اگه تا الانم پا به پاش پیش اومدیم به خاطر کیروش و بچه هاست .ما یه بازنده تاریخی بودیم مقابل کره و ژاپن اما امروز اونا هستد که روی بازی با ما حساب جداگانه ای باز میکنند .بب خیال بیژن جان .انشالله تیم میگیری آروم میشی

    • بدون نام

      خدا پدرتو بيامرزه حرف دل ما رو زدی چشم کور و گوش کرفدراسیون اينا را درک نمیکنه

    • کارشناس فوتبال

      آخه فسيل تو با اين کهولت سن و کم سواديت چطور تشخيص ميدى

    • مرتضی

      واقعیت ها رو باید گفت و پذیرفت

    • بدون نام

      فقط توخوبی وکلاس پرسپولیس اگه راست میگی یه تیم رو مربیگری کن تا توتاثیراتتو نشون بدی عقده ای

    • بدون نام

      ....آره تو خوبی....فسیل عقده ای

    • بدون نام

      دکتر انجات داره می سوزه ازاینکه کسی به تو و حرفهایت توجه نمی کند

    • بدون نام

      احسنت شیر مادرت حلالت باشه دکتر ذوالفقار نسب گل گفتی

    • سعید

      این آقا یادش رفته از عربستان 4 تا میخوردیم یا زمان خودش چطوری با چه وضعی رفتیم جام جهانی. آقای تاج ایشونو بیارن واسه سرمربیگری تیم ملی تا تاثیرات درخشانشونو نشون بدن.

    • بهمن

      چطور میگید کیروش تاثیری نداشت؟همیشه رفتنمون به جام جهانی تا روز آخر به اما و اگر وصل بود جام جهانی روسیه بدون نگرانی دو بازی مونده به پایان ،بدون دغدغه رفتیم جلم جهانی.....چطور میگید لی فایده بوده؟
      همیشه هروقت با کره جنوبی میخواستیم بازی کنیم چهار ستون بدنمون میلرزید و میترسیدیم و الان راحت بازی میکنیم واحتمال پیروزی مون هم بسیار بالا هست .....چطور حضور کیروش بی فایده بوده ؟ به شما میگن کارشناس؟

    • TNT2

      این اقا اونقدر بدبین و منفی هستش که کلا دیگه رد داده

    • بدون نام

      متاسفم.برای.آقای ذوالفقار نسب که ادعای فهم فوتبال دارند ولی ناشیانه وکینه توزانه مبنویسند

    • بدون نام

      متاسفم.برای.آقای ذوالفقار نسب که ادعای فهم فوتبال دارند ولی ناشیانه وکینه توزانه مبنویسند

    • بدون نام

      اخه عقل کل کره کجاش از ما بالاتره توی تهران تو چنگال ما بال بال میزدن حسوووود

    • سعید

      دکتر غلط اضافی نکن تو فقط بلدی حرف بزنی
      تاحالا چه افتخاراتی داشتی که ماخبرنداریم

    • محمدی

      خخخخ
      ذولفقار نصب اخه ...دقیقا کجای فوتبالی ک نظر میدق

    • مهرداد س

      در بعد دفاعی عالی بود ولی با وجود بازیکنان و روحیه تهاجمی فوتبال ایران در بعد هجومی و مالکیت توپ بسیار ضعیف بودیم در طی این ۷سال و نیم حتی در مقابل تیمهای متوسط آسیا همین فوتبالمون بوده

    • وحید

      ایشون بدون رزومه موفق منتقد نیست نابود کر و مخرب است خداد گفت چگونه ایشون و جلال طالبی جای ایویچ را گرفتند در برنامه زنده تلویزیونی واقعا جای تاسف دارد ...ای کاش مدرک تحصیلی ایشون و معدل مقاطع تحصیلی ایشون بررسی شود ...دکتر!!!!!!!

    • مینائی از بندر عباس

      آقای ذوالفقار نسب سلام
      نظرتون در مورد آقای کیروش گفتید ۱-کدوم یک از مربیان ایران تا کنون نتیجه بهتری از کیروش گرفتنه که شما ازشون دفاع می کنین۲-هماهنگی برگزاری بازی با تیم های بزرگ مگه در حوزه اختیارات سرمربیه ما تحریم هستم حتی برای بازی دوستانه با تیم های بزرگ میخواین بندازین گردن کیروش ۳-سر مربی خودش باید دستیارش را انتخاب کند نه بهش تحمیل کنن ۴-یک هزارم پولایی که اختلاس شده هم به کیروش ندادن حالا نتیجه اختلاس با نتیجه فوتبال بزار کنار هم بعد از مردم قضاوت بخوا۵-من خودم استقلالیم شما هم کارشناس فوتبال تو جام جهانی حسینی و غفوری باید جای کدوم بازیکن ضعیف بازی می کردن ۶-شما که تئوریسین فوتبال هستین چرا تیم خودتونو چندین ساله نمیتونن بیارین جز دو سه تیم اول لیگ‌برتر ۷-کدوم یک از مربیان تمام لیگ های ما در اوقات فراغت از فوتبال با هزینه شخصی خودشون میرن کشورهای صاحب سبک فوتبال دنیا دوره آموزش روز فوتبال ببین و بیان تو کشور پیاده کنن علیرغم اینکه همشون ماشاالله تیلیاردرن ۸-خدا حافظ

    • ایرانی.

      احسنت اقای ذوالفقارنسب همه ی فوتبالا دوستامیدونن انسان شریف وباشخصیت وفوتبالی واقعی هستی.مسلمه که درمتن بسیارواقعی وبدون غرضت خیلی به کیروش تخفیف دادی.حتی کسانی که باصطلاح پاشون به توپ نخورده وامافوتبالدوستن واونوتعقیب میکنن میدونن که کیروش چیزی بارش نیس غیرفوتبال اتوبوسی اونم به بدترین شکلش.تیم ملی درخیلی ازایتمهای جام جهانی تیم اخربودامالوک خوش شانسه وکاریشم نمیشه کرد.شماوتقریبا100%کارشناسهای واقعی فوتبال وبسیاری ازفوتبالدوستان میدونن که تیم ملی درجام ملتهابهیچ عنوان ازپس تیمهای ژاپن.استرالیا.عربستان.کره شمالی وشایدحتی امارات برنمیاد.

    • بیخیال

      خخخخخخخخخ اگه تو سواد فوتبالی داشتی از........ سوزی زر مفت نمی زدی

    • شهرام

      جناب دکتر . عجببه که شما کارشناسان حرفتون یکی نیست . یکی به میخ و یکی به نعل میکوبید . بالاخره نفهمیدیم کیروش خوبه یا بده . البته مردم اونقدر از فوتبال سررشته دارن که تشخیص بدن . من کاری به اونایی که ۴ امتیاز کشکی رو توی بوق و کرنا میکنن کاری ندارم . ولی باید بدانید که کیروش هیچگونه فهم مربیگری ندارد و بهتر است برود .

    • بدون نام

      اخه دیوانه اگه بازی نکنیم که رنکینگمون میادپایین چراچرت میگی حتمی دنبال منافع وباندبازی هستی چطور۷۰۰۰هزارنفرنصف شب اومداستقبال ولی زمان برانکو۱نفرم نرفت استقبال عقلم خوب چیزیه

    • ali Katrina

      بعد از مدت‌ها یه تحلیل جدید و زیبا از رفتار کی‌روش اینجا خوندم، امیدوارم دیگه این نظرم تایید بشه

    • m.f27

      خداروشکر یکی حرف درست زد در مورد کیروش

    • علیرضا

      آقای ذوالفقار نسب ، کلیه نظرات شما مغرضانه و از روی بغض و غرض است .

    • بدون نام

      از شما مثبت بود؟؟؟؟
      اخه تو که حتی یک تیم لیگ برتری هم سرمربی نمی خواهد در مورد کیروش حرف مفت نزن

    • matin

      اقای دکتر حرف مفت نزن برای بازی با تیمهای بزرگ پول میخاد که ندادند بعد نشتی اونور حرف نفت میزنی تو اگه خوب بودی بیکار نبودی

    • پرویز

      مشخص است که دکتر ذولفقار نسب از فوتبال خیلی چیزها می فهمد کی روش و باند اصفهانی ها با همراهی فردوسی پور ضربات جبران ناپذیری به فوتبال ایران وارد کردند نظر سنجی مهندسی شده فردوسی پور بعد از جام جهانی می تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد بدترین نتایج ولی مردم ۷۰ درصد موافق حضور ایشان در راس تیمم ملی باشند واقعا عجیب نیست ملت که نفهم نیست کی روش با پرداخت پول به رسانه های خارجی مخصوصا آفریقایی هر چند وقت یکبار ادعا می کرد که تیم های طراز اول دنیا او را می خواهند کلاهبرداری ژورنالیستی

    • بدون نام

      من موافق کیروش نیستم ولی خواهشا این مربیان داخلی درسطح مربیگری خودشون حرف بزنندخدایش چندتاقهرمانی تولیگ خودایران آوردین که دارین جهانی نظرمیدین

    • mahur57

      ذوالفقار نصب فقط حرف زیادی ودی

    • بدون نام

      آخه تو مربی کجا بودی چه گلی به سر فوتبال زدی هرجا مربیگری کردی اون تیمه نابود شد بعد میای از کیروش میگی؟اینقدر از کیروش بد نگو ملت میدونن درد امثال شما چیه

    • hashemi fard

      این آقایی اسمش ذولفقار نسب است خودش چه تیمی قهرمان ایران ويا آسیا کرد ک همش از کیروش انتقاد بی معنی مونه بابا تو ی تیم از بازیهای منطقه آیی بیا رتا لیگ برتر بعدا زر بزن توچه میدانی منچستر و ریال کجایی جهانه. بابا پل کن برو کشک تو بساب اینها کین همش شدن کارشناس

    • بدون نام

      فقط‌یک‌کلمه‌ازگذشته‌تاهنوزدروصف‌تو،،،ارف!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج