۷۵۴۰۳۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قرار بازداشت ۲۷ نظامی ترکیه صادر شد

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که دادستان کل آنکارا قرار بازداشت ۲۷ نظامی نیروی دریایی ترکیه از جمله یک سرهنگ را صادر کرده است.

خبرگزاری ایرنا: رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که دادستان کل آنکارا قرار بازداشت ۲۷ نظامی نیروی دریایی ترکیه از جمله یک سرهنگ را صادر کرده است.

دادستان کل آنکارا در راستای تحقیقات و دستگیری عوامل فعال گروه گولن در داخل نیرو‌های مسلح، قرار بازداشت ۲۷ نفر از جمله یک سرهنگ، یک سرهنگ دوم و چندین درجه دار نیروی دریایی ارتش ترکیه را صادر کرده که در پی آن تاکنون پنج نفر از متهمان دستگیر شده اند و عملیات برای دستگیری سایر متهمان در هفت شهر این کشور همچنان ادامه دارد.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.

فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵ اعلام شده و اعاده او که بیش از ۱۷ سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته‌های ترکیه از آمریکا بوده که تاکنون با پاسخ منفی مقامات واشنگتن موجه و موجب تیره شدن روابط دو کشور شده است.

در کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ (۲۵ تیرماه ۱۳۹۵) ترکیه ۲۵۱ نفر کشته و ۲ هزار و ۱۹۳ نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه همچنان در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر به اتهام عضویت در گروه گولن و مشارکت در کودتای نافرجام ترکیه دستگیر شده و نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از مراجع دولتی اخراج شده اند.

همچنین بیش از ۵۰ هزار نفر به اتهام عضویت در گروه گولن و مشارکت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای دو سال پیش ترکیه زندانی شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوردغان با این کاراش می‌خواهد یک طوری رهبری جهان اسلام را بدست بگیرد. جا دارد تمام علمای اسلام فتوی براعت از این موجود خبیث را صادر کنند چون واقعا داره آبروی اسلام به اسم اسلام میبرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج