۷۵۴۳۰۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار درباره موج گسترده جدید وبا در یمن

سازمان بهداشت جهانی امروز جمعه درباره وقوع "موج گسترده جدید" بیماری وبا در کشور جنگ زده یمن هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم: پیتر سلامه معاون مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: ما با دو موج بزرگ شیوع بیماری وبا در سال های اخیر مواجه شدیم،اما متاسفانه پدیده ای که از چند روز و هفته پیش شاهد آن هستیم حمایت از آن دارد که ممکن است به زودی با موج سوم گسترده ای روبرو شویم.

وی این مطلب را در پی حمله هوایی خونین ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان به بزرگترین بیمارستان در یمن در بندر راهبردی الحدیده بیان داشت. تیم های سازمان بهداشت جهانی در این بندر خود را برای برنامه واکسیناسیون آماده می کردند.

به گفته پزشکان و شاهدان، در حمله هوایی ائتلاف سعودی به این بیمارستان و بازار ماهی بندر الحدیده دست کم ۲۰ نفر شهید و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که ائتلاف متجاوز سعودی حمله به این بیمارستان و ماهیگران یمنی را انکار کرده است.

سلامه گفت: ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که به قوانین انسانی بین المللی احترام گذاشته و به درخواست جامعه بین المللی برای آتش بس سه روزه به منظور اجازه به ما برای واکسیناسیون غیرنظامیان پاسخ مثبت دهند.

به گفته سازمان ملل، یمن شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است؛ به گونه ای که تاکنون ۲۲۰۰ نفر به خاطر ابتلا به بیماری وبا جان باخته اند و بیش از یک میلیون نفر دیگر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

سلامه گفت: برنامه واکسیناسیون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شنبه آغاز خواهد شد و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

لیز گراندی هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن امروز گفت: حملات به شهر الحدیده یمن که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شده است، "هولناک است" و نمی توان آن را توجیه کرد. وی خواستار پایان درگیری در این کشور فقیر شد.

ائتلاف متجاوز به یمن از بیش از سه سال پیش تجاوزگری همه جانبه خود علیه یمن را آغاز کرد که در جریان آن تاکنون هزاران نفر از یمنی ها شهید یا زخمی شده و ساختار زیربنایی از جمله مدارس و بیمارستان ها ویران شده است.

این تجاوزگری همراه با محاصره همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی یمن بوده است. انهدام ساختار بهداشتی یمن زیر ضربات متجاوزان سعودی و نبود آب آشامیدنی سالم و بحران غذایی ناشی از محاصره یمن و ورود محدود مواد غذایی و بهداشتی به این کشور،سبب شیوع بیماری های واگیر دار از جمله وبا در یمن شده است.‎

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج