۷۵۴۵۶۵
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

رهبر اوستیای جنوبی: اسد نزد ما می‌آید

رهبر اوستیای جنوبی گفته است که رئیس جمهوری سوریه قرار است به این جمهوری خودخوانده برود اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری ایسنا: آناتولی بیبیلوف، رهبر اوستیای جنوبی در ژوئیه سال جاری میلادی به سوریه رفته و با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اسد ابراز تمایل برای سفر به اوستیای جنوبی را مطرح کرده یا خیر، گفت:‌ البته که اسد می‌خواهد به اوستیای جنوبی بیاید. ما توافق کردیم تا این دیدار صورت گیرد. البته هنوز تاریخ دقیقی برای این دیدار تعیین نشده است.

وی همچنین گفت: گشایش سفارت اوستیای جنوبی در سوریه و بالعکس در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد. وزارت امور خارجه در این باره تلاش می‌کند. پیش از آنکه خیلی دیر شود، این اتفاق می‌افتد.

تاریخچه اوستیای جنوبی

با فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی و اعلام استقلال گرجستان از اتحاد جماهیر شوروی، ساکنان اوستیای جنوبی حاکمیت گرجستان را نپذیرفتند و استقلال اوستیای جنوبی را اعلام کردند.

این اعلام استقلال از همان هنگام با مخالفت تفلیس مواجه شد تا اینکه سرانجام نیروهای ارتش گرجستان در روز هفتم اوت ۲۰۰۸ میلادی وارد شهر تسخینوالی، مرکز اوستیای جنوبی، شدند، تا حاکمیت تفلیس بر این منطقه را اعمال کنند.

نبرد میان استقلال‌طلبان اوستیای جنوبی و نیروهای گرجی که از سال ۱۹۸۹ میلادی آغاز شده‌ بود، در سال ۲۰۰۸ میلادی شدت گرفت. در سال ۲۰۰۸ میلادی پس از روزها نبرد سنگین میان استقلال‌طلبان اوستیای جنوبی و ارتش گرجستان، یک آتش‌بس اعلام شد.

ولی پس از اعلام آتش‌بس، در تاریخ ۷ اوت ۲۰۰۸ نیروهای ارتش گرجستان در یک عملیات غافلگیرانه، شهر چخینوالی را تصرف کردند. فردای آن روز یعنی در ۸ اوت ۲۰۰۸ میلادی، ارتش روسیه در واکنش به حمله ارتش گرجستان، بخشی از نیروهای خود را در مرز با اوستیا قرار داد. سپس تانک‌های ارتش روسیه وارد شهر چخینوالی شدند.

دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه، این اقدام ارتش روسیه را در جهت دفاع از شهروندان روسی ساکن در اوستیای جنوبی عنوان کرد. با حمایت ارتش روسیه، استقلال‌طلبان بار دیگر به پیروزی رسیدند.

پس از این پیروزی، روسیه در ۲۶ اوت ۲۰۰۸ و نیکاراگوئه در ۳ سپتامبر ۲۰۰۸ استقلال اوستیای جنوبی را به رسمیت شناختند. اما اعضای ناتو، اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای دیگر آن را بخشی از گرجستان می‌دانند.

البته مقامات گرجی اوستیای جنوبی را یک سرزمین اشغال شده توسط روس‌ها می‌دانند و شایعاتی در مورد پیوستن احتمالی این سرزمین به فدراسیون روسیه وجود دارد.

تاکنون کشورهای روسیه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، نائورو و تووالو و اخیرا هم سوریه سرزمین اوستیای جنوبی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طاهره.علی.باباعی.

      جالا.اسد..ک9یه.شهر.مترو.که.1000کشته.200000نفر.اواره.توهین.به.شعور.ماست.به.ماچه

    • بلوچستان مظلوم

      لعنت خدا بر اسد کودک کش .که هم ملت مظلوم مارا به کشتن میده هم باعث تحریم ملت عزیز ایران شده البته از ماست که برماست ....تا کی باید اسم این جونور رو توی رسانه ها ببینیم و بشنویم

    • بدون نام

      اسد خودش یه قاتل و دیکتاتوره ، جنایتکار جنگیه که مثل صدام احمق دیوانه مردم خودشو با بمباران شیمیایی قتل عام کرد و باید مثل جنایتکاران نازی محاکمه و مجازات بشه ، به رسمیت شناختن اوستیا هم از برنامه های روسیه روسیاه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا جون شما خیلی ها رو قتل عام کرده و از سلاح اتمی هم استفاده کرده ولی هنوز سر و مر و گنده اس .پس به میزان جنایتکاری نیست

    • بدون نام

      این اسد جنایتکار جنگی هست و فقط دیکتاتور ها ازش حمایت میکنن

    • بدون نام

      خدا خودش اسد رو به جهنم واصل کنه

    • بدون نام

      به به چه کشورهایی همدیگر را به رسمیت میشناسند. جهنمیان روزقیامت.

    • بدون نام

      خاک تو سرتون با اون همپیمانهاتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج