۷۵۵۲۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همسر ترامپ از ستاره بسکتبال حمایت کرد

داستان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا، با لبرون جيمز، فوق‌ستاره بسکتبال آمريكا، وارد فاز تازه‌تري شده است.

روزنامه شرق: داستان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا، با لبرون جيمز، فوق‌ستاره بسکتبال آمريكا، وارد فاز تازه‌تري شده است. پس از اينکه دونالد ترامپ به‌طور علني به لبرون جيمز در شبکه‌هاي مجازي توهين کرد، حالا شخصيت‌هاي سياسي، ورزشي و هنري پشت لبرون جيمز درآمده و به صورتی علنی رودرروي رئيس‌جمهور آمريكا ايستاده‌اند.

ماجراي اختلاف‌ نظر لبرون جيمز که يکي از سرشناس‌ترين بسکتباليست‌هاي NBA است، با دونالد ترامپ به دو سال پيش برمي‌گردد که او اعلام کرد حاضر نيست به‌عنوان تيم قهرمان NBA به کاخ سفيد برود و با ترامپ ديدار کند. مطابق با عرف هميشگي، هرساله تيم قهرمان NBA به کاخ سفيد مي‌رود و عکسي يادگاري با رئيس‌جمهور آمريكا مي‌گيرد.

لبرون جيمز که دونالد ترامپ را شايسته رياست‌جمهوري آمريكا نمي‌دانست، در حمايت از سياه‌پوستاني که مورد ظلم پليس آمريكا قرار گرفته بودند، دست به آن حرکت زد. جنبش جيمز با استقبال ديگر ستاره‌هاي بسکتبال شاغل در NBA نیز همراه شد و سرانجام ترامپ اعلام کرد حاضر نيست هيچ بسکتباليستي را به کاخ سفيد راه دهد.

اين رويه از دو سال پيش تا الان ادامه دارد و تيم گلدن‌استيت که دو دوره متوالي فاتح NBA شد، حاضر نشد به کاخ سفيد برود تا با ترامپ عکس يادگاري بگيرد. لبرون جيمز با همان پيشينه‌اي که از ترامپ داشت، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت ترامپ از رنگ پوست آمريكايي‌ها سوءاستفاده مي‌کند تا در اين کشور «دودستگي» به وجود بياورد.

اظهارات جيمز مستقيما اشاره‌ای داشت به بازيکنان سياه‌پوست شاغل در ليگ فوتبال آمريكايي که در اعتراض به تبعيضي که براي آنها قائل مي‌شوند، هنگام پخش سرود ملي آمريكا زانو مي‌زنند. لبرون جيمز به «سی‌ان‌ان» گفت: «فکر مي‌کنم رئيس‌جمهور ما سعي مي‌کند در کشور دودستگي به وجود بياورد. اين همان چيزي است که من قادر به درک آن نيستم؛ چون مي‌دانم به لطف همين ورزش بوده که براي اولين بار توانسته‌ام کنار يک سفيدپوست قرار بگيرم».

صحبت‌هاي جيمز ۳۳ساله که در NBA به نام «پادشاه‌جيمز» شناخته مي‌شود، بازتاب زيادي در رسانه‌ها داشت؛ آن‌قدر زياد که دونالد ترامپ را مجبور کرد به اين مصاحبه واکنش نشان دهد. البته واکنش ترامپ مثل هميشه منفي و همراه با توهين بود.

او در صفحه توييترش نوشت: «لبرون جيمز با احمق‌ترين آدم تلويزيون، دن لمون (مجري سی‌ان‌ان) گفت‌وگو کرد. اين مجري سعي کرد در اين گفت‌وگو لبرون جيمز را آدم باهوشي نشان دهد؛ در‌حالي‌که همه مي‌دانند {باهوش نشان‌دادن جيمز} کار ساده‌اي نيست». اگرچه لبرون جيمز نسبت به اين توهين واکنشي نشان نداد، ولي خيلي زود شخصيت‌هاي برجسته سياسي، رسانه‌اي و ورزشي به حمايت از جيمز پرداختند.

ملانيا عليه ترامپ

عجيب‌ترين حمايتي که از لبرون جيمز در اين پرونده شد، به همسر رئيس‌جمهور آمريكا، يعني ملانيا ترامپ برمي‌گردد. او از طریق استفاني گريشام، سخنگويش، پيغامي مخابره کرد که براي بسياري درخور توجه بود: «به نظر من لبرون جيمز بسکتباليستي است که براي نسل آينده تلاش و زحمت زيادي کشيده است».

خانم گريشام در صحبت‌هايش به سی‌ان‌ان نیز درباره حمايت ملانيا از لبرون جيمز گفت: «مثل کاري که هميشه انجام داده، بانوي اول همه را دعوت به ديالوگ مي‌کند تا درباره مشکلات حرف بزنند. مشکلاتي که اين روزها بيشتر درباره بچه‌هاست».

خانم گريشام در ادامه به اين موضوع اشاره کرد که ملانيا ترامپ علاقه زيادي دارد تا از مدرسه جديد لبرون جيمز ديدن کند. مدرسه لبرون جيمز که ملانيا ترامپ از آن حرف زده است، به‌تازگي براي کودکان محروم راه‌اندازي شده که هزينه‌هايش را مؤسسه خيريه جيمز مي‌پردازد.

از سوي ديگر، دن لمون، همان خبرنگار سی‌ان‌ان که دونالد ترامپ به او هم توهين کرده بود، با خطاب قراردادن ملانيا و دعوت او به هشتگ مبارزه عليه سوءاستفاده از کودکان در توييترش نوشت: «چه کسي احمق واقعي است؟ مردي که بچه‌ها را سر کلاس مي‌نشاند يا مردي که آنها را در قفس مي‌کند؟». صحبت‌هاي اين خبرنگار اشاره‌اي به رفتار دولت آمريكا با کودکان مهاجري داشت که قصد ورود به اين کشور را داشتند.

ستاره‌هاي بسکتبال هم بي‌کار ننشستند

رقيب دونالد ترامپ در راه رياست‌جمهوري، يعني هيلاري کلينتون، ديگر چهره برجسته‌اي بود که از لبرون جيمز حمايت کرد. او که حمايت زيادي از لبرون در زمان کانديداتوري‌اش براي رياست‌جمهوري آمريكا دريافت کرده است، درباره اين داستان در توييترش چند خطي نوشت: «لبرون جيمز ورزشکاري در کلاس جهاني و انساني با رتبه بسيار بالاست. ما در اين دنيا به آدم‌هايي مثل او بيش از پيش نياز داريم».

ديگر بسکتباليست‌هاي مطرح NBA هم به حمايت از لبرون جيمز پرداختند. استيفن کري، بهترين بازيکن چند فصل گذشته NBA و جدي‌ترين رقيب لبرون جيمز در راه رسيدن به قهرماني در حرفه‌اي‌ترين ليگ بسکتبال دنيا، نیز به اين موضوع واکنش نشان داد و خطاب به لبرون جيمز نوشت: «به خودت‌بودن ادامه بده، پادشاه‌جيمز».

بابي واگنر، چهره شناخته‌شده سياتل، هم نوشت: «ما پشت تو هستيم و مي‌دانيم يکي خيلي دلش مي‌خواست جاي تو باشد». حتي مايکل جردن، اسطوره بي‌بديل بسکتبال حرفه‌اي آمريكا، هم که کمتر درباره وقايع سياسي و اجتماعي واکنش نشان مي‌داد، اين بار به ميدان آمد و چند کلمه در حمايت از جيمز نوشت: «من از لبرون جيمز حمايت مي‌کنم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج