۷۵۵۲۹۵
۳۰ نظر
۵۰۰۸
۳۰ نظر
۵۰۰۸
پ

«ج.ا»: کوبیدن روحانی را تمام کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نماز جمعه ۱۲ مرداد، در تعدادی از شهرهای بزرگ به صورت هماهنگ صحنه تاختن به دولت و شخص رئیس‌جمهور به بهانه مشکلات اقتصادی این روزها بود. در این میان، سوال مهم این است که آن دسته از ائمه جمعه که از منبر خطبه جمعه به دولت می‌تازند آیا از واقعیت‌ها بی‌خبرند یا کاری به واقعیت‌ها ندارند و هدفشان این است که به هر بهانه که شده دولت را بکوبند؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نماز جمعه ۱۲ مرداد، در تعدادی از شهرهای بزرگ به صورت هماهنگ صحنه تاختن به دولت و شخص رئیس‌جمهور به بهانه مشکلات اقتصادی این روزها بود.

به دولت انتقاد زیادی وارد است که همگی به عدم تصفیه بدنه خود از عوامل باقیمانده از دولت‌های نهم و دهم در مناصب کلیدی، کوتاهی در برخورد با اخلالگران و کوتاهی بیشتر در افشای دست‌های پشت پرده‌ای که این وضعیت را به وجود آورده‌اند مربوط می‌شوند. دولت اگر این سه مورد را علاج کند، مشکلات حل خواهند شد.

«ج.ا»: کوبیدن روحانی را تمام کنید

در این میان، سوال مهم این است که آن دسته از ائمه جمعه که از منبر خطبه جمعه به دولت می‌تازند آیا از واقعیت‌ها بی‌خبرند یا کاری به واقعیت‌ها ندارند و هدفشان این است که به هر بهانه که شده دولت را بکوبند؟ منبر خطبه جمعه پایگاه روشنگری و ایجاد وحدت است، نه اغواگری و جهل پراکنی و ایجاد تفرقه.

در یکی از شهرهای مهم، بعد از نماز جمعه عده‌ای از نمازگزاران، تحت تاثیر سخنان آتشین خطیب جمعه، تجمعی تشکیل دادند و یکنفر به سخنرانی برای آنها پرداخت و تفسیر تفصیلی کلیات مورد اشاره خطیب جمعه را برعهده گرفت.

جالب اینکه این شخص نتوانست مافی الضمیر خود و برنامه ریزان این تجمع و آن خطبه آتشین ضد دولتی را پنهان نماید و به جای مطرح کردن مسائل و مشکلات اقتصادی، تا توانست در سیاست غوطه ور شد و دولتمردان را دو تابعیتی، زن و فرزند را به آنطرف مرز فرستاده و با گذرنامه آماده برای فرار معرفی کرد!

متاسفانه اکنون تعدادی از ائمه جمعه با نادیده گرفتن فلسفه نماز جمعه در جهتی حرکت می‌کنند که نه تنها موجب جذب مردم به سنگر نماز جمعه نمی‌شود بلکه مردم از این سنگر به تدریج فاصله می‌گیرند و نماز جمعه اعتبار خود را از دست می‌دهد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای بازگرداندن اعتبار به سنگر نماز جمعه می‌تواند نقش موثری ایفا کند. این شورا با موقعیت و اختیاراتی که دارد سزاوار است عملکرد ائمه جمعه را ارزیابی نماید و با عرضه این عملکردها به معیارهائی که فلسفه وجودی آنها در سنگر نماز جمعه را تشکیل می‌دهند، درباره ابقاء یا تغییر آنها تصمیم گیری نماید.

این معیارها که در راس آنها وحدت آفرینی و پرهیز از وابسته شدن به جناح‌های سیاسی است در بسیاری موارد مخدوش و حتی فراموش شده‌اند.

در موارد قابل ملاحظه‌ای نیز افرادی برای امامت جمعه در نظر گرفته شده‌اند که دارای علم حوزوی کافی، تحلیل صحیح از جامعه و اطلاعات عمومی مورد نیاز نیستند. بعضی دیگر از ائمه جمعه نیز به دلیل بالا بودن سن، قدرت کافی برای بررسی همه جانبه مسائل و احاطه بر موضوعات ندارند و در نتیجه نمی‌توانند از عهده رسالت بزرگ امامت جمعه برآیند.

امام جمعه در هر شهر باید سرآمد و یا از سرآمدان مردم آن شهر باشد. باید اعتراف کنیم که در موارد زیادی این شرط، محقق نیست و به همین دلیل بسیاری از مردم در این قبیل شهرها جذب نماز جمعه نمی‌شوند.

با اعتقاد راسخ به ضرورت حفاظت از سنگر نماز جمعه، به متولیان سیاستگزاری نماز جمعه و عزل و نصب ائمه جمعه تاکید می‌کنیم هرچه سریع‌تر این بازبینی را انجام دهند تا اعتبار این سنگر حفظ شود و مطمئن باشند که اگر امروز به این مهم نپردازند، فردا دیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب راست گفته

    • بدون نام

      شما فکراعتبارخودت باش که بااین افتضاحات دولتت طرفداری ازش میکنی اصلا این ور ابی یا اون ور که ازاوضاع کشورخبرنداری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارید چرن میگی یک رور می بینی فقط خودشان نشسته اند تو مسجد و کس هم پشت سرشان نماز نمی خواند چون اینها هم رفتن تو جناح

      • بدون نام

        آفرین عالی گفتی درود برشما این رییس جمهور عامل دشمن است دستور دشمن را احرا میکند

      • بدون نام

        آفرین عالی گفتی درود برشما این رییس جمهور عامل دشمن است دستور دشمن را احرا میکند

    • بینام

      مردم همه فهمیده اند که رییس جمهور در این مملکت یک مقام تشریفاتی است و دستورات خرد و کلان از جاهایی دیگر گرفته میشود...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طفلی رییس جمهوربعد برداشتن تحریم رونق اقتصادی وهزارتومن کردن دلار بازم باید کوبیده بشه اخه ظلم نیست به ایشون بزارید برگ بمونه فعلاایشون گوشت کوبیده نمودند ملتو

      • بدون نام

        ... هنوز تو چشمت درچشم دشمن است لعنت به امثال تو

    • کاوشگر فضایی

      کوبیدن روحانی را تمام نمی کنیم تا جبران خسارت این 5 ساله به مردم پرداخت شه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کی هستی بچه روحانی از حرفهای بی خرد تو و امثال تو رور به روز محبوب تر میشود بین مردم اگر می بینی ده نفر شعار می دهند و یا حرف بعد به دولت میگن ...

      • بدون نام

        تو گنجشک کی باشی کوبیدن روحانی تمام نکنید تو اصلا به چشم نمیاید

      • بدون نام

        تو گنجشک کی باشی کوبیدن روحانی تمام نکنید تو اصلا به چشم نمیاید

    • بدون نام

      روحاني پدر ما رو دراورد
      تمام كنيم!!!!؟؟؟

    • بدون نام

      دولت روحانی دیگر ارزشی برای ملت ومملگت نکذاشته ...بجز بی کفایتی اصلاح طلبان و منافقین ....مرگ بر منافقین .

    • بدون نام

      آره راست میگه همش تقصیر منه
      حالا خوبه معاون ارزی بانک مرکزی هم پسر برادر عراقچی بوده
      کلا طایفه‌ای و خانوادگی توی یک دولت جمع شدن دارن میخورن

    • محمدرضا بختیار

      قوانین ما دچار پیچیدگی و ضعف است قدرت ائمه جمعه با قدرت استانداری و فرمانداری بخشداری و قدرت قضایی یک شهرستان اگر یکی نباشد گاها بالاتر است تفسیر این قدرت درچیست؟آیا راه درست است یا اشتباه؟!!!

    • بدون نام

      کار خوبی کردن دستشون درد نکنه

      پاسخ ها

      • سعید

        دستشون وفکشون بشکنه

    • بدون نام

      اماجمعه سکوت کند مردم سکوت کنند مسولین سکوت کنند تاازگرسنگی بمیریم؟

      پاسخ ها

      • سعید

        توهم به فکت استراحت بده

    • کامبیز

      به به چه دولتی چه مسئولان دلسوزی چه روزنامه وزین وراستگویی بزید خجالت بکشید

    • بدون نام

      اینایی که طرفداری روحانی رو می کنن کسانی هستن که تو این بازار بهشون سود خوبی رسیده...ما قشر متوسط له شدیم به خدا.....خدا به داد این ملت برسه....

    • بدون نام

      شما افساد طلبها واسه ماندگاری خودتون میخوایید همه نهاد های مقدس را بد نام کنید و خدشه بر آنها وارد کنید. خب بیشعور ائمه جمعه باید حقیقت را بگویند نه این که الکی بیایند و از دولت روحانی آمریکایی و انگلیسی حمایت کنند. ان شاالله که شما اصلاح طلبها به زودی ریشتون از کشور کنده بشود.

    • reza

      روحاني كسي است كه 40 سال در مناصب مختلف حكومتي حضور داشته و كارهاي زيادي انجام داده ولي دولت و رئيس جمهور در اين كشور اجزاء كننده دستورات ديگران هستند . شما هم اگر الان رئيس جمهور شويد و ميلياردها دلار پول نقد به شما بدهند هيچ كاري نميتواني بكني .

    • بدون نام

      نماز جمعه از اعتبار کافی برخوردار است اما امثال مسیح مهاجری کوته فکر در آن جائی ندارند.

    • سعید

      کمی ازمردم ترکیه یاد بگیرید که پشت دولتشون هستند دلارهاشون یا آتیش زدند یا برای تعویض بالیر به بانکها دادند همش چهارچشمی سریالهای گندشون تماشا نکنید

      پاسخ ها

      • reza

        آقا سعيد عزيز ، همون تركيه واسه نجات اقتصاد خودش هم زمان با جنگ لفظي با آمريكا رودر رو مذاكره هم ميكنه . هميت دو روز قبل چاووش اوغلو با پمپئو ديدار و مذاكره داشته .

    • بدون نام

      خب راست گفته اند مردم فقط از طریق تریبون نماز جمعه می توانند صدای عدالت خواهی خودشان را به دلت برسانند.چرا باید جلوی کسانی که به عملکردضعیف و بی تفاوت دولت نسبت به فشاری که به توده ضعیف جامعه می شود را گرفت ؟کجای اینکارباعث تفرقه هست؟آیا اقعأ مسئولین دوتابعیتی نداریم ؟آیا آقا زاده های آنها و همسران وفرزندان آنها در خارج نیستند؟تا کی مثل کبک سرتان رو توی برف فروکرده اید و مردم را احمق فرض میکنید؟

      پاسخ ها

      • محمدرضا بختیار

        شما ایرانی هستید؟!...به شما توصیه می کنم بروید تحقیق کنید شهرام جزایری و صدها دیگر مانند جزایری فرزند چه کسانی هستند!!!!

    • بدون نام

      به نظر من که هیچ تصمیمی تو کشور بوسیله روحانی صورت نمیگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج