۷۵۵۳۰۹
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

پیروز ارجمند: همایون در سوله کنسرت برگزار می کرد، حالا تقاضای کنسرت خیابانی دارد؟

فراموش نکنیم که احساس بی عدالتی بیشتر ازبی عدالتی جامعه را درمعرض نا امیدی و یأس قرار می دهد.چرایی وجود اجراهایی را که فقط مختص ایشان درکاخ سعد آباد وخیابان های تهران و سالن های ورزشی است چه کسی از مسئولان دولتی پاسخ می دهد؟

روزنامه قانون - پیروز ارجمند*: دراین یادداشت به چرایی ضرورت موسیقی خیابانی ونقد رفتار دوگانه همایون شجریان برای اجرای کنسرت خیابانی پرداخته می شود.

پیروز ارجمند: همایون در سوله کنسرت برگزار می کرد، حالا تقاضای کنسرت خیابانی دارد؟

بهارسال 92 بخشنامه ای را مبنی بر ممنوعیت اجرا در سالن های ورزشی ابلاغ کردم.

هر چند می‌شد انتظار واکنش مخالفت آمیز بعضی تهیه کنندگان و خوانندگان به عنوان ذی‌نفعان صنعت موسیقی را داشت تمامی خوانندگان پاپ و حتی استاد شهرام ناظری با علم بر ضرورت ساخت سالن‌های جدید به این قانون تمکین کردند واحترام گذاشتند. اما در همان زمان، توصیه و درخواست مقام مافوق در وزارت ارشاد برای لغو یا نادیده گرفتن بخشنامه و اجرای تور همایون شجریان بود.

البته بعد از این درخواست، بنده به طور کامل بخشنامه را نادیده گرفتم تا عدالت لازم برای همه گروه ها برقرار شود.در نشست خبری که در همان دوره داشتم این نکته را در مورد حفظ حقوق مردم ذکرکردم که مورد اعتراض و نامه‌نگاری سرپرست گروه ایشان شد.

میراث فرهنگی نیز با تقاضاهای اجرا در کاخ ها به خصوص درمحوطه کاخ سعدآباد مخالفت می کرد ولی بعدها دیدیم که اجرای کنسرت-نمایش «سی» با تمام حاشیه ها وآسیب‌هایی که به محوطه وبدنه کاخ وارد کرد،توسط همایون شجریان اجرا شد. آیا همایون شجریان هیچ گاه به حقوق مخاطبانش در سالن های سوله ورزشی اندیشید؟

آیا اجرا در این سالن ها که حداقل استاندارد برای اجراهای عمومی را ندارندو خطرات ایمنی زیادی هم دارند، دفاع از حقوق مردم و همراهی با آن‌هاست؟ آیا ایشان حاضر شدازمبلغ درصد خواننده از قیمت بلیت ها که تا حدودي نصف قیمت بلیت است، به نفع اقشار کم درآمد جامعه صرف نظر کند؟

فراموش نکنیم که احساس بی عدالتی بیشتر ازبی عدالتی جامعه را درمعرض نا امیدی و یأس قرار می دهد.چرایی وجود اجراهایی را که فقط مختص ایشان درکاخ سعد آباد وخیابان های تهران و سالن های ورزشی است چه کسی از مسئولان دولتی پاسخ می دهد؟

مسئولان دولتی ازسایر هنرمندان جوان مثل علی قمصری، کیوان ساکت، علیرضا قربانی،وحید تاج یا پیشکسوتانی مثل استاد شهرام ناظری، ایرج، گلپا، خانواده کامکارها و هزاران هنرمند دیگر نیز، چنین حمایتی کرده اند؟

*مدرس دانشگاه ومدیرکل پیشین دفتر موسیقی وزارت ارشاد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت نوشته ، در همان تور که فکر می کنم عنوانش چرا رفتی بود من در یکی از شهرستان ها حضور داشتم که اتفاقا مرکز استان هم بود ، هیچ سالنی که بتوان خیل عظیم مردمی که خواهان شرکت در کنسرت بودند را جواب بدهد وجود نداشت ، سالن ها عمدتا پانصد تا هزار نفری بود ولی فکر می کنم پنج هزارتا بلیط فروش رفته بود ، در این کنسرت برخلاف تمامی کنسرت های که آن زمان در استادیوم ها برگزار میشد به جای اینکه مردم را روی سکو ها بنشانند ، صندلی تهیه شده بود و بطور منظم در وسط ورزشگاه چیده بودند ،

    • بی نام

      استاد دانشگاه محترم، طبق مصاحبه های سهراب پورناظری و شجریان، هیچ آسیبی به بناهای تاریخی وارد نشده بود و از کنسرت هم عملا بخشی از هزینه های نگهداری کاخ تامین شد.
      شمایی که کباده روشنفکری می کشید و سینه چالاک نبود عدالت هستین و همایون رو یک دوگانه رفتار می دونین، بهتر نیست سکوت کنین؟
      تو دوران مدیریت شما چه اتفاقاتی مهمی افتاد؟
      آیا همه کنسرت ها مجوز گرفتند؟

    • بدون نام

      درود بر همایون

      کنسرت خیایانی باید برگزار شود

      هرچه زودتر

    • بدون نام

      خب بابا فهمیدیم دردت چیه. تو یه عده مثل افتخاری و ناظری را میخوای که هر گربه ای خواستی برقصند. امثال شماها هیچوقت نتونستید محبوبیت هنرمندان واقعیه مردم را تحمل کنید. قابل درکه

    • امیر

      خوب معلوم شد که فقط می خوای طرف رو بکوبی، مقاله ات بوی منطق نمی داد، جدیدا مد شده هرکی می خواد به هدفی برسه از مردم مایه میگذاره ، انقدر همایون و دیگر هنرمندان این سرزمین را آزار نده بی هنر.

    • بدون نام

      ساخت سالن استاندارد با شما بی لیاقت هاست و گرنه کی از اجرا توی تالار مدرن و مجهز بدش میاد ،از همون مردم که سوله رفتن بپرس تا بفهمی چه قدر لذت برده اند، البته اگه بفهمی!!! حالا نیش و منابع رو به خواننده ها میزنی

    • بدون نام

      الا ای استادنما، شجریان شجریانه ..خواهی نخواهی محبوب و خوش صداست ...خیلی ضعیف انتقاد کردی ..به بچه بگی میخنده بابام جان...

    • بدون نام

      اینکه همه به هم میپرن و حسادت میکنن نشان از عدم مطالعه هست !!!!لطفا کتاب بخونید فرهنگتونو ببرید بالا

    • بدون نام

      شرم بر تو
      شما دنبال بله قربان گو هستید و چشم دیدن محبوبیت مردمی امثال همایون رو ندارید

      پاسخ ها

      • همایون دوست داریم

        برو دهنت رو اب بکش بعد اسم همایون شجریان رو بیار درود بر فرزند خلف استاد عزیز ونشانه خدا برای ایران

    • فرشید

      شما اصلا در حد و اندازهای نیستی که بخوای در مورد همایون صحبت کنی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج