جاباما
۷۵۵۶۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ویدال - بارسلونا؛ ستاره‌ای برای جلوگیری از فاجعه رم!

بر خلاف برخی نظرات، آرتورو ویدال می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت های بارسلونا در فصل پیش رو ایفا کند.

ورزش سه: بر خلاف برخی نظرات، آرتورو ویدال می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت های بارسلونا در فصل پیش رو ایفا کند.

خرید یک بازیکن ۳۱ ساله و شیلیایی که مصدومیت های بسیاری را تجربه کرده است، اتفاقی هیجان انگیز در تابستان سال ۲۰۱۸ برای بارسلونا نبود اما بی شک ویدال از معدود بازیکنانی است که چه در بخش هجوم و چه در دفاع تقریبا از یک سطح توانایی برخوردار است؛ بازیکنی که کمتر در این روزها در فوتبال یافت می شود و به همین دلیل می تواند در تمام سیستم ها عصای دست ارنستو والورده باشد.

با جدایی آندرس اینیستا و پائولینیو، بارسا ناگزیر به جذب هافبک برای پر کردن جای این ۲ بازیکن بود و اگرچه شاید طرفداران بارسلونا در انتظار نام های جذاب تری از جمله پل پوگبا یا میرالیم پیانیچ بودند، اما آرتورو ویدال شاید قطعه گمشده بازی این تیم باشد.

ویدال - بارسلونا؛ ستاره‌ای برای جلوگیری از فاجعه رم!

در فصلی که گذشت بارها شاهد آن بودیم که والورده از سیستم 2-4-4 در ترکیب تیمش بهره برد که از زمان ظهور گواردیولا کمتر شاهد استفاده از آن در بارسلونا بودیم. ویدال می تواند نقش مهمی در این ترکیب ایفا کند و با قرار گرفتن در سمت راست یا چپ خط میانی (بسته به پست راکیتیچ)، قوای تخریبی و البته ارسال پاس خط میانی را بالا ببرد تا کوتینیو کمتر باشد به عقب بیاید و تنها در فاز هجومی به هنر نمایی بپردازد.

در سیستم 3-3-4 احتمالی والورده، سرمربی بارسا می تواند از مسی، سوارز و کوتینیو در خط حمله بهره برده و ویدال با توجه به قدرت هجومی خود پشت سر این 3 بازیکن نقش آفرینی کند و در برخی موارد نیز جای خود را به راکیتیچ بدهد.

ویدال در هر 4 پست هافبک در سیستم لوزی و دیگر سیستم ها قادر به بازی کردن است و یکی از مهم ترین قابلیت های عملکرد او، توانایی مناسب در امر گلزنی و البته سرزنی علیرغم قد نه چندان بلند این هافبک شیلیایی است. ویدال را هافبک باکس تو باکس نامند که استاد جنگ های تن به تن بوده و می تواند در استادیوم هایی چون سن مامس، برنابئو، واندا متروپولیتانو، مستایا و آنوئتا که معمولا جریان بازی برای بلوگرانا پرفشار دنبال می شود به داد والورده برسد.

ویدال - بارسلونا؛ ستاره‌ای برای جلوگیری از فاجعه رم!

خریدهای اخیر بارسلونا مانند عثمان دمبله، فیلیپ کوتینیو و البه مالکوم همگی فانتزی باز و تکنیکی بوده اند اما با اضافه شدن آرتورو ویدال و البته آرتور ملو، تعادل در ترکیب بلوگرانا ایجاد خواهد شد و دست والورده برای استفاده از سیستم های مختلف در مقاطع گوناگون فصل باز خواهد ماند.

قدرت رهبری خصوصا در شرایط سخت یکی از ویژگی های مهم سبک بازی ویدال است و فراموش نکنیم او با سالها تجربه بازی در تیم های بزرگی مانند یوونتوس و بایرن، به خوبی شرایط تطبیق یافتن با استانداردهایی باشگاهی مانند بارسلونا را دانسته و خیلی سریع می تواند به نقش خود در ترکیب والورده تسلط یابد.

ویدال استاد بازی تحت فشار بوده و در بازی هایی که حریف برای کسب پیروزی به میدان آمده می تواند گره از کار والورده باز کند؛ هافبکی که شاید اگر در استادیوم المپیکو در دیدار برگشت بارسلونا و رم حاضر بود آن فاجعه رخ نمی داد و آبی اناری ها یک بار دیگر خیلی زود مجبور به خداحافظی با لیگ قهرمانان نبودند.

آریا فاطمی مقدم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج