۷۵۵۸۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اکبرپور: استقلال از بحران عبور کرد

پیشکسوت فوتبال ایران با تاکید بر اینکه آبی‌ها از بحران عبور کرده‌اند، گفت: دو تیم استقلال و تراکتورسازی از بهترین‌ها هستند و هر دو تیم مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی می‌باشند.

خبرگزاری مهر: علیرضا اکبرپور از بازیکنان سابق و خوشنام تیم استقلال بود که از تبریز به فوتبال ایران معرفی شد و سالها با پیراهن تیم استقلال در سطح اول فوتبال ایران خوش درخشید. به بهانه دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی با پیشکسوت تیم استقلال و فوتبال تبریز گفتگویی داشتیم که شرح آن را در زیر می خوانید.

* تحلیل شما از استقلال در فصل جاری چیست؟

- این تیم دو بازی در فصل جاری داشته و من دو چهره کاملا متفاوت از آن دیده‌ام. بازی اول مقابل پیکان یک بازی سرد و کسل کننده، بی برنامه و فارغ از هر نکته فوتبالی بود. اما آبی پوشان در مقابل ذوب آهن چهره ای کاملا متفاوت داشتند. البته در آن بازی ذوب آهن هم بازی خوبی انجام داد تا جایی که به جرات می گویم بعد از فروکش کردن تب و تاب جام جهانی شاهد فوتبالی خوب و زیبا بودیم. فوتبال زیبایی که استقلال در آن خیلی بهتر از تیم حریف بازی کرد.

* نتیجه بازی عادلانه بود؟

- به نظر من نه. مساوی نتیجه عادلانه ای برای این بازی نبود و استقلال مستحق پیروزی بود. یک گل سالم این تیم را هم که داور به اشتباه مردود اعلام کرد.

* عملکرد تیم در نقل و انتقالات چطور بود؟

- درست مثل دو بازی اول، باشگاه هم در نقل و انتقالات دو چهره متفاوت داشت. چهره اول باشگاه که به ابتدای نقل و انتقالات باز می گردد اصلا خوشایند نبود. ما در این دوران بازیکنان تاثیر گذار زیادی از دست دادیم و نتوانستیم جای خالی آنها را پر کنیم. اما از چند روز پیش موج جدیدی از نقل و انتقالات به راه افتا که بسیار امیدوار کننده بود.

جذب تبریزی، همام طارق و نیومایر اتفاق خوبی بود که برای تیم افتاد و این خریدها کمک می کند تا جریانات مثبت بیشتری را در ادامه کار شاهد باشیم.

* جوانانی که در نقل و انتقالات جذب شدند را چطور می بینید؟

- هم جوانان بازیکنان خوبی هستند و هم شفر از آنها خوب بازی می گیرد. شفر نشان داد در فوتبال و در تیم های بزرگ هم می توان با بازیکنان جوان حرفهای زیادی برای گفتن داشت. شفر با همین جوانان از بحران عبر کرد.

* به تبریز برویم و در باره تراکتورسازی صحبت کنیم. این تیم هم دستخوش تغییرات اساسی شده است. نظرت در باره تغییرات کلی و بنیادین این تیم چیست؟

- تراکتورسازی برای مردم آذربایجان فراتر از یک تیم فوتبال است. تراکتورسازی مثل ماشین سازی برای تبریزی ها یک مکتب است و سرنوشت این دو تیم برای آنها مهم است. حضور آقای زنوزی در این تیم را به فال نیک می گیرم. آقای زنوزی در همه ابعاد از اقتصادی گرفته تا اجتماعی و خیر خواهانه و ورزشی توانمندی های خودش را نشان داده و من هم مثل همه مردم تبریز خیلی خوشحالم که حضانت تراکتورسازی به این مرد بزرگ واگذار شد.

* تراکتورسازی خریدهای پر سر و صدایی کرده از جمله اشکان دژآگه و مسعود شجاعی.

- من از هیچ بازیکنی اسم نمی آورم اما این را می گویم که بعضی از این خریدها از نظر فوتبالی کمکی به تراکتورسازی نمی کند و اگر من جای آقای زنوزی بودم برخی از این خریدها را انجام نمی دادم. اما حتما ایشان یک تفکری پشت این خریدها داشتند.

* خریدهای بزرگ می تواند فضای خوبی بین هواداران این تیم ایجاد کند؟

- احتمالا همین مورد یکی از تفکرات آقای زنوزی بوده است. بهرحال مردم آذربایجان با آمدن آقای زنوزی و بعد از آن این خریدها نسبت به آینده دلگرم و امیدوار شدند و این خیلی خوب است.

* بعضی ها هم تراکتورسازی را با استیل آذین مقایسه می کنند و نگران سرنوشت این تیم هستند. این نگرانی مورد دارد؟

- به نظر من این اصلا مقایسه درستی نیست. استیل آذین و تراکتورسازی تفاوت های زیادی با هم دارند. اولا استیل آذین یک تیم خلق الساعه بود اما تراکتورسازی یک تیم با قدمت بسیار زیاد است. استیل آذین هوادار نداشت و با ضرب پول و جایزه هوادار به ورزشگاه می آوردند اما در باره هواداران تراکتورسازی اصلا لازم نیست من صحبت کنم.

آنها از پر شور ترین ها در دنیا هستند. یک تفات بزرگ دیگر دو تیم هم به مدیریت آنها باز می گردد. مالک استیل آذین به دنبال شهرت وارد فوتبال شد اما آقای زنوزی مالکیت هر تیمی را بر عهده گرفتند موفق بودند. یک جای تشکر ویژه هم از ایشان باقی می ماند که باید بگویم.

* بفرمایید.

- بعنوان پیشکسوت تیم ماشین سازی می خواهم از آقای زنوزی تشکر کنم. ایشان فصل گذشته هم کمک های زیادی به ماشین سازی کردند تا این تیم در لیگ یک باقی بماند و در این فصل هم امتیاز گسترش فولاد را به ماشین سازی دادند تا ماشین سازی هم در کنار تراکتورسازی لیگ برتری شود که این حرکت ایشان جای تحسین، تقدیر و تشکر دارد.

* هفته سوم تقابل تیم های استقلال و تراکتورسازی است. در خصوص این بازی صحبت کنید.

- قبل از هر چیز امیدوارم این بازی از نظر فنی یک بازی سطح بالا و جذاب باشد و هواداران دو تیم که به ورزشگاه می آیند یا از طریق تلویزیون تماشاگر این بازی هستند از آن لذت ببرند. این بازی از گذشته تا به حال در زمره بازی های بزرگ بوده و معمولا هم زیبا و پر گل از آب در آمده. انشاءالله که این بازی هم از این قانون نانوشته پیروی کند و زیبا و پر گل باشد.

* پیش بینی نتیجه بازی ممکن است؟

- واقعا ممکن نیست. اما سرنشت این بازی ها که بازی های بزرگی هستند در لحظه ها تعیین می شود. هر تیمی که بهتر و بهینه تر از فرصتهایش استفاده کند می تواند برنده بازی باشد. امیدوارم اگر قرار باشد این بازی برنده داشته باشد تیمی که واقعا استحقاق آن را دارد پیروز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج