جاباما
۷۵۶۲۱۹
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

ناصری: نمی‌شود فقط دولت را مقصر دانست

عبدالله ناصری در روزنامه اعتماد در خصوص انتظارات مردم از رئیس جمهور نوشت: مطالبات مردم از یک رییس‌جمهوری، نماینده مجلس یا هر مقامی که از طریق رای‌گیری به حوزه حکمرانی منصوب می‌شود تحت‌تاثیر گفتمان انتخاباتی او است.

عبدالله ناصری در روزنامه اعتماد در خصوص انتظارات مردم از رئیس جمهور نوشت:

ناصری: نمی‌شود فقط دولت را مقصر دانست

کشور ما در شرایط ویژه‌ای است. خیلی نمی‌توان دولت را به عنوان یک نهاد مسوول و شناسنامه‌دار مقصر دانست و از دولت و دستگاه‌های دولتی طلب کرد. در چنین کشوری نمی‌توانید متعاقب یک پدیده اقتصادی یا غیر‌اقتصادی یک نهاد یا یک فرد را مسوول بدانید. ساختار تو‌در‌توی دیوان‌سالاری باعث شده که شناسایی نهاد یا فردی که مقصر است، مشکل باشد.

امروز شاهدیم که بحران ارزی در کشور رخ می‌دهد همه می‌دانیم که ممکن است رییس کل بانک مرکزی تصمیمات غلطی گرفته باشد، اما الزاما این تصمیمات غلط تنها عامل پدید آمدن بحران ارزی نیست. نهاد‌های مالی و اعتباری را ببینید. این نهاد‌ها در دوره احمدی‌نژاد از رانت‌هایی استفاده کردند و این نهاد‌های مالی را شکل داده‌اند و حالا وبال گردن دولت روحانی شده‌اند.

آیا روحانی نمی‌تواند بگوید افرادی که این نهاد‌های مالی را تاسیس کردند چه کسانی بودند؟ چه پروسه‌ای در روند مجوز‌گیری طی شده و آیا مستندات اخذ مجوز برقرار است یا مثل برخی تسهیلات‌گیرندگان بانکی که به پرونده‌های‌شان مراجعه می‌شود هیچ وثیقه‌ای ندارند، مستنداتی هم از این افراد به‌جای نمانده.

حتما می‌تواند این موضوعات را بیان کند و اتفاقا دست پری هم دارد. روحانی نمی‌خواهد زیر میز ریاست بزند، اما بالاخره او رییس‌جمهوری شده است و کسی است که سال‌ها در بالاترین مسوولیت‌های امنیتی، سیاسی و قانون‌گذاری کشور حضور داشته است. مناسبات داخل کشور را به خوبی می‌داند.

بنابراین آقای روحانی به عنوان یک سیاستمدار امنیتی می‌داند که چه چیز‌هایی را بگوید که مردم صداقت جمهوری اسلامی را باور کنند.امروز بزرگ‌ترین مشکل ما میزان اعتماد مردم به حاکمیت است. برای بازسازی این اعتماد هم هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه نهاد‌های حاکمیتی اشکالات کار خود را بیان کنند. به نظر من آقای روحانی می‌تواند بیشتر از صحبت‌های این چند ماه گذشته پیش برود و در مورد مسائلی شفاف‌سازی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      ما مردم بیشتر از شما سیاسیون میدانیم که موانع سیاسی زیادی باعث مشکلات هست.مثل به ریمیت نشناختن اسراعیل و حظور ایران در منطقه.ولی نمیدانم شما اصلاح طلب ها انقدر مایلید که این موانع رو از زبان رییس جمهور بشنوید
      یکم عقل داشته باشید.بیان این موانع از سوی رییس جمهوری مساوی با پذیرفتن شکست مقابل اسراعیل.مردم همه چیز را میدانند و مایلند اسراعیل محو شود تا ما در منطقه در سالهای بعد امنیت بیشتری داشته باشیم.انقدر مایل به شنیدن حرف های دشمن پسند از سوی رییس جمهوری نباشید.پس کجاست اون غیرت و شرف ایرانیتون....

    • بدون نام

      روحانی هیچ کاری نمیتونه بکنه تا وقتی مردم ما جرائت هیچ کاری رو ندارند.

    • AAAAA

      چیه جرات نداری بگی مقصر مجلس هم هست مجلسی که واقعا مثل بازار شام میماند یا خواب یا درگیری یا داد و هوار

    • بدون نام

      مملکتی که داخلش دولت هست. دولت در سایه هست.این همه نهادهای با قدرت اقتصادی بالا وذی نفوذ هست .سپاه هست .اطلاعات هست و هر کدام هم ساز خود را میزند و هیچ وحدت رویه ای هم با هم ندارند و صبح تا شب زیر آب هم را میزنند چگونه انورش پیش میرود .مشکل اصلی اینه که وحدت ویکپارچگی بین دولت ونهادهای قدرت و احزاب وجود ندارد

    • مجيد

      مقصر اصلى ملت هستن تمام دولت و مجلس به اين بادرايتى کى ديده

    • بدون نام

      مردم همیشه مظلوم هستند ازهرطرف که کشته شود ازجیب مردم شریف و زحمتکش وصبور هزین می‌شود چراکه اهل زرو و وتزویر کنارگود قرارمیگیرد وانطرفی رها مبکند که نه زور دارد ونه زرداردونه اصلا تزویررانمیشناسد ودز دان باچراغ خرشان میدزدندوبه ریش همه می‌خندند شرشان باد شرمشان باد

    • بدون نام

      ملت ساده ما فکر کردن حل مشکل دست روحانیه!!
      کاره ای نیست بنده خدا

    • بدون نام

      جناب اقای ناصر همه مشکلات تقیصر دولت نیست ومقصر این اوضاع اشفته اقتصادی کی باید جواب گو باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج