۷۵۶۵۱۶
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

محمدوند:‌ عملکرد پرسپولیس قابل تحسین است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولی با وجود محرومیت و در حالی که از نقل و انتقالات محروم بود اما عملکرد قابل تحسینی داشته است.

خبرگزاری فارس: عارف محمدوند در خصوص شرایطش در فوتبال ترکیه و برخی مسائل صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

اخیرا شما دیداری با شنول گونش داشتید. در خصوص این دیدار صحبت کنید.

بله ما دیداری با هم داشتیم و در خصوص فوتبال پایه ترکیه و به خصوص باشگاه بشیکتاش با هم صحبت کردیم.همچنین در این دیدار در مورد با کیفیت‌تر شدن اوضاع فوتبال پایه با یکدیگر بحث و بررسی انجام دادیم.

باید بگویم که با گونش در خصوص پیشکسوتان فوتبال ترکیه و فوتبال ایران هم بحث و گفت‌وگو داشتیم و همچنین در خصوص ترانسفرهایی که باشگاه بشیکتاش انجام داده، حرف زدیم. البته موضوع دیگری هم وجود دارد که بعدا درباره آن چیزهایی خواهید شنید.

این روزها شما در استانبول مشغول چه کاری هستید؟ به هر حال مدت زیادی است که در فوتبال ایران خبری از شما نیست.

به هر حال حدود ۱۰ سالی می‌شود که من در رده‌های پایه فوتبال ترکیه و باشگاه گالاتاسرای فعالیت‌های قابل توجهی دارم و مدت ۳ سال است که سرمربی تیم‌های پایه باکرکوئ اسپور استانبول هستم.

پس حضورتان در کنار پیشکسوتان باشگاه بشیکتاش چه می‌شود؟

من مدت سه سالی است که در تیم پیشکسوتان بشیکتاش در لیگ پیشکسوتان ترکیه بازی می‌کنم و حتی چند وقت پیش تیم پیشکسوتان گالاتاسرای را به ایران آوردم تا در تورنمنت بابلسر بازی کنیم.

گونش درباره فوتبال ایران چه نظراتی دارد؟

من سال پیش دیداری با گونش داشتم که آن روز حرفی زد که این بار هم این صحبت را تکرار کرد. او معتقد است فوتبالیست‌های ایرانی در کارهای انفرادی خیلی با استعداد هستند اما در کار تیمی چون به صورت آکادمیک و حرفه‌ای روی آنها کار نشده مشکل دارند.

به نظر شما بازار ترانسفر باشگاه بشیکتاش امسال چطور بود؟

بشیکتاش بازیکنان بزرگی در اختیار دارد و به نسبت دیگر تیم‌های مطرح ترکیه از بازیکنان نامی بیشتری سود می‌برد. گونش هنوز به دنبال یک مهاجم و یک دروازه‌بان می‌گردد.

به نظر شما لیگ ترکیه امسال چگونه خواهد بود؟

امسال لیگ ترکیه برای من لیگ جذاب‌تری خواهد بود چرا که بازیکنان ایرانی در آن حضور دارند و این مسئله باعث جذابیت لیگ ترکیه می‌شود. من از همین طریق برای بازیکنان خوب ایرانی حاضر در ترکیه آرزوی موفقیت دارم و البته با آنها در تماس هستم وشرایط و ویژگی‌های فوتبال ترکیه را به آنها انتقاد دادم.باید بگویم لیگ ترکیه از کیفیت بالایی برخوردار است وکار برای بازیکنان خارجی در آن سخت خواهد بود.

با همه مشغله‌هایی که دارید آیا لیگ ترکیه را هم دنبال می‌کنید؟

تا جایی که امکان داشته باشد و وقت کنم لیگ ایران را پیگیری می‌کنم اما باید بگویم بازی‌های پرسپولیس را بیشتر از سایر تیم‌ها پیگیر هستم.

شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس در دو بازی اخیر دو برد به دست آورده و این یک شروع بسیار خوب خواهد بود. این را هم در نظر بگیرید که پرسپولیس از جذب بازیکن محروم بود و بازیکنان با کیفیت زیادی هم از دست داد و در این شرایط این کار قابل تحسین است.

البته برای ادامه لیگ و بازی‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باید به دو موضوع توجه شود؛اول اینکه باید بازیکنان جوان و با استعداد به این تیم تزریق شود و موضوع دوم هم این است که ترانسفر بازیکنان خوب بعد از محرومیت برای تداوم موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

به نظر شما پرسپولیس باید موفقیت‌های بیشتری کسب کند یا اینکه تکرار همین موفقیت‌ها کافی است؟

تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی شد اما رئیس فدراسیون فوتبال این کشور گفت که ما نباید در باد این موفقیت بخوابیم و باید مثل آلمان و برزیل همواره در پی موفقیت‌های بیشتری باشیم چرا که کار ما تازه آغاز شده است.

آیا به بازی‌اش به فوتبال ایران و کار کردن در لیگ برتر فکری هم کرده‌اید؟

تا وقتی که شرایط فراهم نشود به لیگ ایران برنمی‌گردم.

باید چه شرایطی فراهم شود تا شما به لیگ ایران برگردید؟

متاسفانه سیستم و نگاه کنونی ایران به فوتبال کماکان سنتی است و این موضوع باعث شده تا فوتبال ایران با فوتبال حرفه‌ای فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد.

در این باره بیشتر توضیح دهید تا بدانیم منظور شما از نگاه آماتوری به فوتبال چیست؟

فوتبال ایران اجازه درآمدزایی از راه تبلیغات، بلیت‌فروشی، حق پخش تلویزیونی، فعالیت شرکت‌های مرتبط با فوتبال و .. را نمی‌دهد و فوتبالی که در آن درآمدزایی نباشد جایی برای بخش خصوصی نخواهد داشت و وقتی درآمدزایی نباشدفدراسیون هم نمی‌تواند از لحاظ مالی به باشگاه‌ها کمک کند.

این مسئله باعث می‌شود که باشگاه‌ها گاهی در هزینه‌های خود هم کم بیاورند. در فوتبالی که چه اول باشید چه آخر تغییری در درآمدها به وجود نیاید کیفیت هم معنی نمی‌دهد و شایستگی‌ها دیده نمی‌شود.

در ترکیه نتیجه کار تیم‌ها چقدر بر درآمد مالی آنها تاثیرگذار است؟

تیم‌ها هر چقدر بهتر نتیجه بگیرند به همان اندازه از فدراسیون، تبلیغات، پخش تلویزیونی و... بیشتر درآمد کسب می‌کنند و بنابراین آنها به دنبال بهترین مدیر، بهترین مربی و بهترین بازیکن می‌روند تا بتوانند بهتر نتیجه بگیرند و در این شرایط افراد کارآمد و قوی بیرون نمی‌مانند و فوتبال با تمام توانمندی‌هایش در حسرت موفقیت‌ها نمی‌سوزد. امیدوارم که به زودی شرایط را درک کنند.

مثل اینکه در پری از شرایط دارید؟

من فقط نگران زمان هستم وبه سرعت می‌گذرد اگر همین امروز بفهمیم و کار را آغاز کنیم برای ساختن ساختار فوتبال کشور باید کم کم ۵ سال کار کنیم و بعد ساختار درست خواهد شد. پس باید عجله کرد چون خیلی دیر است و حیف است فوتبال ایران در این شرایط باقی بماند و باید جایگاه بالاتری را داشته باشد.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بگویید!

برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین تااجی

      تورا تیم دسته هزارم ایرانم نمیحاد هه میگه تاشرابط محیا نشه برنمیگردم طوری میگه اینگار براش فرش قرمز پهن کردن لنگی درو پیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفش چه ربطی به ابی وقرمز داشت کلا حرف درسته اگر فوتبال ایران دامد داشت و شرایط درست بود که وضع و اوضاع این نبود چون سلبریتی نیست ازش خوشش نمیاد همون بهتر که برند و تو این شرایط حیف نشن استقلال و پرسپولیس قهرمان جام حذفی و لیگ شدن چقدر پول گرفتن هیچی لیگ و فوتبال ایران کلا یک لیگ محلی با این تفاوت پول خرج میشه بدون هیچ خروجی

      • بدون نام

        واقعا که شما کیسه کشا دارین میسوزین

    • بدون نام

      کیسه کش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج