۷۵۶۶۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یورگن کلوپ می‌خواهد خون به پا کند!

دوازده تساوی فصل پیش در لیگ - حداقل چهار تساوی بیشتر از هر تیمی در بالای جدول - قیمت سنگینی داشت.

ورزش سه: دوازده تساوی فصل پیش در لیگ - حداقل چهار تساوی بیشتر از هر تیمی در بالای جدول - قیمت سنگینی داشت.

تساوی هایی که میان شان دو تساوی با ساتهمپتون، تساوی با وستهام و ساندرلند هم جلب نظر می کردند.

رویا و باز هم رویا

آنها همیشه در آغاز فصل نو جمله "این فصل، فصل ما است" را تکرار کرده اند. همان هایی که فصل پیش را با سه پیروزی برابر منچسترسیتی قهرمان لیگ، و راهیابی به فینال لیگ قهرمانان در رتبه چهارم لیگ به پایان بردند.

ولی لیورپولی ها این بار دلایل پرشماری برای بدل کردن رویا به واقعیت دارند: هفت پیروزی طی نه بازی تدارکاتی با بیست و شش گل زده آماری خیره کننده بشمار می رود، آماری شامل زدن پنج گل به ناپولی، سه گل به تورینو، دو گل به منچسترسیتی و چهار گل به منچستریونایتد. در آن دیدارها فقط یک نقطه سیاه جلب نظر می کند، شکست طعنه آمیز ۳-۱ برابر تیم سابق یورگن کلوپ، برابر دورتموند.

آنها از ژانویه تاکنون نزدیک ۲۵۰ میلیون پوند خرید کرده اند و همه خطوط تقویت شده اند: فن دایک (مدافع هلندی که با ورودش قلب دفاع را سامان بخشید)، آلیسون (سنگربان گران قیمت برزیلی)، فابینیو (هافبک دفاعی جنگجوی موناکو)، نبی کیتا (مرد بازیساز و استاد نبرد در فضاهای محصور آمده از لایپزیگ) شکیری (مهاجم گوش سویسی با سابقه بازی در بایرن، اینتر و استوک)... از آخرین باری که لیورپول تا مرز قهرمانی پیش رفت چهار سال سپری شده و فقط چهار بازیکن آن دوران در تیم باقی مانده اند.

همان فصلی که آنها با دو امتیاز اختلاف قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کردند. ولی این لیورپول در دستان کلوپ پوست انداخته و جوان شده. فیرمینو و فن دایک، ۲۶ ساله هستند و مانه و صلاح و آلیسون ۲۵ ساله. فابینیو تازه وارد ۲۴ ساله است و کیتا باز هم تازه وارد ۲۲ ساله. جو گومز ۲۰ سال دارد و ترنت آلکساندر آرنولد فقط ۱۹ سال. فقط تاتنهام در زمینه جوانگرایی می تواند با لیورپول رقابت کند.

یورگن کلوپ می‌خواهد خون به پا کند!

تفنگداران آنفیلد

سه تفنگدار آنفیلد در فصل پیش 91 گل در همه رقابت ها زدند: محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو. صلاح طی یک فصل سحرآور 44 بار دروازه ها را باز کرد، فیرمینیو 27 گل زد و مانه 20 گل. لیورپول در لیگ برتر 84 گل زد و دومین خط حمله را پس از سیتی با 101 گل به رخ کشید.

تاتنهام که سومین خط حمله را معرفی کرد 10 گل کمتر از مردان کلوپ زده بود. لیورپول در لیگ قهرمانان، سوای رئال مادرید در فینال، حداقل پنج بار دروازه حریفانش را طی دو دیدار گشود: 8 گل برابر اسپارتاک، 5 گل برابر سویا، 10 گل برابر ماریبار، 5 گل برابر پورتو، 5 گل برابر سیتی و 9 گل برابر رم.

با این وصف لیورپولی ها به گل های بیشتری در فصل پیش رو می نگرند. مردان میانی باید بیشتر از فصل سپری شده دروازه ها را نشانه روند. جوردن هندرسون، امره جان، جینی وینالدوم، جیمز میلنر و اکسلید چمبرلین در فصل سپری شده جمعا فقط 8 گل زدند.

در حالی که فابینیو در لوشامپیونه 7 گل زد و کیتا در بوندسلیگا 6 گل. همین طور شکیری که فصل پیش 8 گل برای استوک زد. به اینها ویرجیل فن دایک که طی ضربه های ایستگاهی همیشه تهدید کننده بوده را هم اضافه کنیم، همین طور دنیل استوریج که اگر جایی نرود باید کارنامه نومید کننده فصل پیش، فقط 3 گل در همه رقابت ها را به فراموشی بسپارد.

گل های دریافتی

لیورپول فصل پیش برای نخستین بار از فصل 10-2009 کمتر از 40 گل در لیگ دریافت کرد. در آن آخرین فصل رافا بنیتس در آنفیلد که لیورپول فقط 35 گل خورد و بهترین خط دفاع لیگ پس از منچستریونایتد و چلسی را معرفی کرد، ولی فصل را در رتبه هفتم به پایان برد. لیورپول پیش از آن طی چهار فصل متوالی با رافا کمتر از 30 گل در هر فصل لیگ دریافت کرده بود...

مدافعان کلوپ پس از سقوط 1-4 در اول پاییز برابر تاتنهام طی فصل پیش، بهترین خط دفاع لیگ را به تصویر کشیدند: 22 گل خورده در 29 بازی، یکی کمتر از منچسترسیتی. ترکیب ویرجیل فن دایک وارد شده در نیم فصل با دژان لوورن بیش از حد دلگرم کننده بود. حالا آلیسون درون دروازه ایستاده و ترکیب دفاعی لیورپول با صلابت تر به نظر می رسد. دو مرد میانی تازه پیوسته دفاع لیورپول را تقویت خواهد کرد. فابینیو احتمالا نقش مرد میانی عقب نشسته و قرار گرفته برابر مدافعان را برعهده خواهد گرفت و نبی کیتا توپ را در مناطقی دور از محوطه جریمه سرخپوش ها به چنگ خواهد آورد.

معمای تساوی ها

دوازده تساوی فصل پیش در لیگ - حداقل چهار تساوی بیشتر از هر تیمی در بالای جدول - قیمت سنگینی داشت. تساوی هایی که میان شان دو تساوی با ساتهمپتون، تساوی با وستهام و ساندرلند هم جلب نظر می کردند. آن تساوی ها در فصل پیش رو باید بدل به پیروزی شوند و مرز 75 امتیاز فصل سپری شده را پشت سر بگذارند. یادمان نرفته قرعه این بار به لیورپول لبخند زده و چهار بازی آخرشان در لیگ برابر کاردیف، هادرزفیلد، نیوکاسل و وولوز خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج