جاباما
۷۵۷۰۸۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهاد پلیس تهران برای استفاده از نگهبان محله

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ بر ضرورت بهره گیری از نگهبانان محله در محلات تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ بر ضرورت بهره گیری از نگهبانان محله در محلات تاکید کرد.

سرهنگ علی آقا کارخانه با اشاره به موقعیت حوزه استحفاظی سرکلانترسوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ که مناطق شمالی تهران را تحت پوشش دارد، درباره بیشترین چالش‌های پلیس این مناطق گفت: رؤسای کلانتری‌ها هرکدام موظفند تا نسبت به جرائم و محیط های جرم خیز حوزه استحفاظی خود آگاه بوده.

و تمهیدات لازم در این خصوص را پیش بینی کنند که خوشبختانه همین اتفاق نیز رخ داده و با اقدامات انجام شده نمی توان گفت که چالشی در حوزه انتظامی در این مناطق داریم.

وی با بیان اینکه هر مجرمی برای اقدامات مجرمانه، محله‌ای متناسب با هدفش را انتخاب می کند، افزود: در این مناطق نیز با توجه به اینکه برخی از ساکنانش تمکن مالی بیشتری دارند، ممکن است سارقان قصد انجام برخی اقدامات مجرمانه را داشته باشند که در همین راستا یکی از موضوعاتی که مردم باید رعایت کنند، استفاده از "نگهبان محله" است.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه استفاده از نگهبان محله نقش به سزایی در پیشگیری از وقوع جرائم دارد، گفت: در هر کوچه ای به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ خانواده زندگی می کنند و این عزیزان با کمترین هزینه می توانند از یک نگهبان محله کمک بگیرند.

کارخانه درباره اینکه چطور می شود از نگهبانان محله دعوت به همکاری کرد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند به کلانتری محل خود مراجعه کرده و درخواست خود را به رییس کلانتری منتقل کنند، رییس کلانتری نیز از میان شرکت‌های مورد تأیید ناجا و تحت پوشش کلانتری فرد مورد نظر را به این افراد معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه این نگهبانان محله تحت نظارت کلانتری هستند، تصریح کرد: علاوه بر این نظارت، آنان تحت آموزش‌های لازم از سوی پلیس پیشگیری و کلانتری محل نیز قرار خواهند گرفت.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره هزینه این نگهبانان نیز اظهارکرد: این مبلغ باید از سوی خود شهروندان پرداخت شود و همانطور که گفتم اگر حداقل در هرکوچه ۵۰ خانواده ساکن باشند، مبلغی که در هر ماه از سوی هرخانواده باید پرداخت شود حدود مبلغی است که برای یک کیلو میوه پرداخت خواهد شد و در واقع هزینه چندانی ندارد اما از بسیاری از جرائم پیشگیری می‌کند.

کارخانه افرود: در عین حال مأموران پلیس نیز در آماده باش کامل بوده و هر زمان که نیاز به حضور آنان باشد، مأموران در کمترین زمان پس از تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در محل حاضر خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی در اصل کاری که همه جای دنیا دولت رایگان انجام میده، بابتش هزینه پرداخت کنیم و دولت هم از این طریق سهمی عایدیش بشه در ضمن، چرا؟ چون وضع اقتصادی از بس خرابه که عده ای ناچارا دست به سرقت بزنن

    • حسین

      ساده ترین کار بنظر میرسد این باشد که پلیس برای بهره گیری از این افراد در محله ها اقدام وبا شهرداری هماهنگی نماید هزینه نگهبان محله مثل جمع آوری عوارض از شهر وندان اخذ شود چون اگر به مردم محول کنیم شاید زمانبر وبا امکان عملی نشود

    • بدون نام

      طرح عالي

    • بدون نام

      این کار وظیفه ی نیروی انتظامیه چون دارن پولشو میگیرن بعدشم چرا هر فکر و طرحی بخواد انجام بشه مردم بدبخت باید هزینه شو بدن؟

    • بدون نام

      جالبه روسای شرکت های نگهبانی هم مقامات نیروی انتظامین اینارو کم داشتیم فقط

    • مرتضی

      به نظر طرح خوبیه به شرطی که سازوکار مدون و دقیقی داشته باشه و ضمنا می‌توانند از سرای محله ها کمک بگیرند

    • بدون نام

      به شرط عدم مزاحمت به خانواده ها عالیه.

    • بدون نام

      مسخره است

    • ژاله سلطانی‌

      با احترام بنده با این طرح موافقم چون امنیت مجل ما خوب نیست .

    • بدون نام

      پس پلیس که از بودجه استفاده میکنه چه کارست کل این شرکت ها برای بازنشسته های نیروی انتظامی هست

    • شهرام

      خیلی خوبه . اگه این طرح اجرا بشه عالیه .

    • بدون نام

      میخوان توی محله ها جاسوس بگزارند؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره

    • بی نام

      اگر بجای شورای شهر همان مثل اوایل انقلاب شورای محله داشتیم می توانیستیم پلیس محله هم توسط شورای محله تشکیل می شد و انوقت شهردار مستقیما توسط مردم انتخاب میشدند و شورای محله می توانست یک نفر را به عنوان نمایند ومحله به شهرداری معرفی می کردنند که از حقوق محله دفاع می کردند و شورای محله هم می توانست برای نکهبان محله هم با نیروی انتظامی همگاری بکنند وقتی. که محله قانونمند بشود باکمک شورای محله فقیر شناسای شده مثلا به کمیته امداد معرفی می شود بی کار به به اداره کار معرفی بشود وغیره خودبخود عدالت اجتماعی ایجاد می شود وجامعه قانونمند می شود .

    • بدون نام

      همکار دزدهای محله بشوند عجب طرح مسخرهای است فکر کنید بعدا از دهانتان بیرون پرتاب کنید

    • بدون نام

      اپس وظایف شما چی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج