جاباما
۷۵۷۳۶۳
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو هشدار داد که یا باید خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند و یا مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو هشدار داد که یا باید خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند و یا مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند.

محمد شریعتمداری در پاسخ به اینکه این وزارتخانه چگونه بر عرضه کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت می‌کند تا این کالاها از جمله خودرو، گران‌تر از نرخ مربوطه عرضه نشوند؟ اظهار کرد: شرکت‌هایی که خودرو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، مشمول نظام قیمت‌گذاری بوده و باید خودروها را متناسب با نرخ ارز مربوطه عرضه کنند.

هشدار به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

وی ادامه داد: واردکنندگان خودرو اگر می‌خواهند خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت‌های حاشیه بازار عرضه کنند، باید مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند بنابراین این شرکت‌ها نمی‌توانند از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

وی با بیان اینکه چند ماه پیش که تصمیم تک نرخی شدن ارز اتخاذ شد، همه از این تصمیم حمایت کردند، خاطرنشان کرد: با این حال هم‌اکنون از این تصمیم انتقاد می‌شود که چرا به همه کالاها بدون محدودیت ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافت.

به عنوان مثال امروز قضاوت می‌کنیم که آیا باید به خودرو ارز مرجع می‌دادیم یا نه که اگر الان از من بپرسید می‌گویم بهتر بود خودرو با نرخ ارز دیگری وارد می‌شد. البته ما آن تصمیم را در آن فضا و با مقتضیات همان زمان گرفتیم. در آن فضا این تصمیم اتخاذ شد که واردات کالا فقط با نرخ ارز واحد ۴۲۰۰ تومانی باشد برای اینکه به جامعه اطمینان دهیم که ارز بدون محدودیت به همه کالاهای مجاز تعلق می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه اخیرا وزارت صنعت، لیستی از شرکت‌های متخلف در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو منتشر کرد که بعضا عنوان شد این لیست کامل نیست و چرا در انتشار لیست متخلفان تاخیر شد؟ اظهار کرد: در این پرونده تخلفی در بدنه دولت با همکاری تعدادی کارمند و برخی سودجویان صورت گرفت.

مهم این است که ما خودمان این تخلف را در دولت دوازدهم کشف کردیم و به موقع و پیش از آنکه رسانه‌ای شود، به تمام مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، گمرک، تعزیرات و غیره منعکس کردیم که باعث جلوگیری از ادامه تخلف شد.

وی ادامه داد: در زمان وقوع آن تخلف زیرساخت‌های سامانه ثبت سفارش، وضعیت نامناسبی داشت که آن را اصلاح کردیم و امروز به‌گونه‌ای این سامانه اصلاح شده است که امکان وقوع مجدد چنین تخلفاتی به شدت کاهش یافته است.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه چرا انتشار لیست متخلفان اینقدر طولانی شد، اظهار کرد: ما در دی ماه ۱۳۹۶، IPهای متخلف را اعلام کردیم. اما اینکه طریقه نفوذ آنها به سیستم چگونه بود و با چه کسانی در مجموعه تماس داشتند، مشخص نبود که به دستگاه‌های مربوطه منعکس شد تا رسیدگی شود.

رسیدگی آنها زمان برد تا بررسی و به ما اعلام شود و در حال حاضر نیز رسیدگی قضایی آن مانده و ما پیگیری می‌کنیم که می‌گویند در جریان است.

وی در پاسخ به اینکه تعدادی از خودروهایی که به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده‌اند، از گمرک ترخیص و وارد بازار شده‌اند، چگونه با آنها برخورد می‌کنید؟ اظهار کرد: شناسایی آنها ساده است زیرا مشخصات‌شان ثبت شده و وجود دارد. اما اینکه چه تصمیمی باید درباره آنها گرفته شود، دستگاه قضایی باید تصمیم بگیرد و هر تصمیمی که دستگاه قضایی بگیرد، باید اعمال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۶۴۸۱ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شد که از این تعداد ۴۵۴۷ دستگاه در گمرک باقی مانده و ۱۹۳۴ دستگاه ترخیص شد که در رابطه با خودروهای ترخیص شده دستگاه قضایی حتما رسیدگی کرده و مابه‌التفاوت را اخذ می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      تو هم میدونی منم میدونم زور الکی میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش در هامش نامه شرکت مفتاح رهنورد که فاقد نمایندگی بوده و فقط واردکننده بوده که طبق بخشنامه ممنوع هم بوده به معاونش خسروتاج داده که اینگونه شرکتها قیمتاها را می شکنند.اگر درآمدی هم عایدشان شود مالیلتش را می دهند. خب این حرفهای مسخره اش چیه؟؟؟ متن نامه و دستور را در سایت عصرخبر میتوانید مشاهد کنید

    • منوچهر مرادی

      واقعا از بی تدبیری آقای وزیر حیرت زده شدم فرضا خودروبا قیمت ارز دولتی واگذار بشود خوب کسی که اون ماشین رو خریده رانت خوار است چون بخواد ماشین را به دیگری بفروشه که دیگه با اون نرخ نمیفروشه واقعا دواتمردان ما این رو نمیفهمند یا مردم را نفهم حساب مبکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب به خودشون می فروشند.هر کدام از این رانتخواران خودروهایشان را به فرد دیگری از مجموعه خود می فروشند و تمام.

    • بدون نام

      چرا بدن دولت ؟ چرا با قیمت ارز 4200 به دست مصرف کننده نرسه؟

    • بدون نام

      جوووووووووووووک سال
      آخرش هم معلوم میشه وارد کننده فک و فامیلای خودشونه. اینا رو هم برای گمراه کردن مردم میگن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرش ؟؟؟ داداش تو باغ نیستی مگه نمیدونی که معلوم شد.....

    • بدون نام

      بیجا میکنین‌تو‌این شرایط دلار واسه خرید خودرو خارجی اختصاص میدین.

    • دکتر

      عاشق اون یا گفتنتم
      یااااااا مجازی گرووون بفروشییی واردکننده عزیز، بشرطی که حق السهم آقایون هم داده شه
      خوشا بحاله چین ملتی

    • احمد

      بابا زور الکی نزن .اونهایی که چند وقت اخیر به دلیل اختلاس و احتکار دستگیر شدند چی شدن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی زندان دور هم نشستند و دارن گل میگن و گل میشنوند و به ریش من و تو هم که اینجا کامنت میگذاریم و منتظریم سانسورچی برترینها مطلبمان را سانسور نکنه و همین.

    • بدون نام

      دولت خودش میخواهد با افزایش قیمت دلار و سکه دست توی جیب مردم کند و بودجه عبور از تحریمها را از مردم بگیرد و بگوید مشکلی نداریم و مجلس هم خوب همراهی میکند.

    • بدون نام

      دولت خیلی زرنگ است دلار را به قیمت 3800 تومان بودجه بر گرداند تا همه مفسدین دق کنند و تنبیه شودند نه اینکه بخواهد دونه دونه دنبال مفسدان راه به افتد.

    • احمد رانت خوار معروف به احمد شیش انگشتی

      من با ارز دولتی وارد می کنم با قیمت آزاد می فوروشم . زورشم دارم . کی می خواد بهم حرفی بزنه ؟؟؟

    • ابوالفضل فرهمند

      چه نیازه که خودرو به دلار دولتی وارد بشه اصلا نباید دلار برا این کار بدن تا مشکل بوجود بیاد

    • کارمند

      یه چی میگی که دل مردم خوش باشه مگه همچین چیزی امکان داره.
      میخواهید ۹میلیارد دلار که خوردید را ماست مالی کنید

    • بدون نام

      یعنی ازماشین خارجی چیزضروری ترنبود واردکنن بیشترمردم توضروریات زندگیشون موندن اونوقت می خوان قیمت ماشین خارخی حفظ بشه شماقیمت اب معدنی رو اول کنترل کنین

    • بدون نام

      ان وزیر بایستی بابت وضعیتی که پیش اورده محاکمه بشه . الان دیگه به راه کار ابدوغ خیاریش نیازی نداریم

    • بدون نام

      چه جوری با ارز 4200 به مصرف کننده برسون؟
      یه رانت دیگه و یه سری دیگه دزد میشن و کار و کاسبی وکیلا بیشتر رونق میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج