۷۵۷۸۵۵
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد صادقی از عدم توجه به طرح عفو عمومی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قرار نگرفتن طرح عفو عمومی در دستور کار مجلس از سوی هیات رییسه اظهار داشت: باید با تصویب قوانین حمایتی ناامیدی را از قشر فرهیخته دانشگاهی دور کرد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قرار نگرفتن طرح عفو عمومی در دستور کار مجلس از سوی هیات رییسه اظهار داشت: باید با تصویب قوانین حمایتی ناامیدی را از قشر فرهیخته دانشگاهی دور کرد.

محمود صادقی افزود: در فراکسیون امید طرح عفو عمومی را ارایه کردیم ولی هیات رییسه مجلس برای قرار دادن این طرح در دستور کار تعلل می کند. باید اقداماتی انجام داد که بازگشت به کشور برای نخبگان ایرانی جذابیت داشته باشد که در اصل به نوعی مقابله با تحریم های کشورمان است.

صادقی ادامه داد: وقتی ترامپ سیاست های ضد مهاجرتی خود را اعلام می کند و حتی ایرانیان مقیم این کشور را تحت فشار قرار می دهد ما نیز بلافاصله باید به مقابله با این رفتار ترامپ بپردازیم و درهای کشور را بازکنیم که به دلایل مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی و یا فشارهای اقتصادی بسته نگه داشته ایم و همه را فراری می دهیم.

صادقی گفت: دولت باید از نظر اقتصادی با تقویت شرکت های دانش بنیان و با بکارگیری نخبگان دانشگاهی در مناصب مهم، امیدواری در کشور ایجاد کند اما سال گذشته با تصویب بودجه سال جاری در مجلس که حقوق دانشگاهیان و اعضای هیات علمی دانشگاه را کاهش دادیم، خودمان باعث دلسردی نخبگان دانشگاهی را ایجاد کردیم و حتی بسیاری از این افراد بازنشستگی پیش از موعد را خواستار شدند.

وی می گوید: کاهش حقوق و اعمال ضرایب پلکانی برای افزایش حقوق ها برای قشر دانشگاهی ناراحتی ایجاد کرد. البته می توانیم با اصلاح این قوانین امیدواری در قشر دانشگاهی ایجاد کنیم و حتی مهاجرت معکوس را در این زمینه به وجود آورد.

صادقی در ادامه عنوان کرد: به برنامه دولت در شرایط تحریم نظر انتقاد دارم. نتوانست به صورت فعال بسته با رویکرد ضد تحریمی را برنامه ریزی کرده و روی میز قرار داده و اجرا کند.

وی با بیان این جمله که آمریکا با همه توانمندی هایی که از نظر اقتصادی و سیاسی دارد، سال هاست تمامی تلاش خود را بر دوش «چریک های کت و شلواری» گذاشته است، اظهار داشت: این افراد را بسیج کرده و اقدامات نظری و عملی درباره هنر تحریم را به آنها سپرده است یعنی به نوعی تحریم ها را هنر می دانند که به تعبیر خودشان فلج کننده باشد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سنجش تکمیلی کشور معتقد است: کشور به صورت متقابل هنر دفع حمله تحریمی آمریکا را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های ما سیاست های مشخصی درباره آنتی تحریم ندارند تا در برابر اقدامات آمریکا مقاومت کنند که از جمله این موارد می تواند سیاست هایی برای حفظ نخبگان باشد.

صادقی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار ارز و سکه پس از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: پس از اختلالات در بازار ارز و سکه و ممنوعیت مراودات ارزی در بازار که با دخالت دولت در ارایه بسته های ارزی ایجاد شد ، در نهایت فساد از دل آن بیرون زد.

که پس از تغییر رییس بانک مرکزی اصلاح شد ، این افزایش قیمت ارز می تواند یکی از سیاست های ضد تحریمی باشد یعنی به نوعی مشوق صادرات می شود و حتی می تواند از مهاجرت افراد جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: افزایش نرخ دلار می تواند حتی به نوعی راه حل مقاومت در برابر تحریم ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داغ سر دل مردم میزاری . بجای تو اینترنت دنبال رفع حصر باشید و اگر دلسوز هستی خب جلوی اینکار رو بگیرید . تا دیر نشده

    • بدون نام

      منم نظرم اینه با یک عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور کلی سرمایه وارد ایران میشود بعدم بهتر میشه با تحریمها مقاومت کرد نمیدونم چرا مسئولین حرکتی در این خصوص نمیکنن

    • رضا

      باسلام آنقدر ازپیامهای عزیزان جهت بی زاری از مردم نمک نشناس عرب وخائن خوشحال شدم که درپوست خود نمیگنجم باحترام به عزیزان عرب مملکت خودمان وآزادمردان شیعیان واقعی عرب وغیرعرب متاسفم برای مسولین خودمان که فقط جهت سیر کردن ابن نمک نشناسها ازهیچ کوششی دریغ نورزیدن در سوریه بر ضدایران شعارمیدن که کشورمون ایران خراب کرد در عراق که هرروز یک مسول حرف میزند آخه تا کی مسولین ما از خواب بیدار میشوند مگرافرادی مانند جناب صادقی که افشاگری میکند فعلا که تمام دنیا مارو بخاطر همین اعراب پست که چهل سال از آنها طدفداری کردیم ترروریسم میخوانند و بابت آنها تحریم هستیم چرا ..گرونی هم که قربانش برم والبته حرف زیادهست ولی ..

    • شید

      خب خدارا شکر وارد فاز وطن فروشی شدیم . علی برکت الله . مبارک باشه . من احمدی را اصلا قبول ندارم ولی برای اینهای که این دولترا روی سرشان می گذارند میگویم این شش سال خودتان را بد فروختین . به خدا دنیا ارزش این رو نداره که اینقدر واقعییت هارو نبینیم .

    • بینام

      وقتی سیل به راه افتاده باشد این عوام فریبیها نمیتواند جلویش را بگیرد

    • علیرضا حسینی

      اقای صادقی حیف که فقط یه دونه ای .رضایت مردم از شما برابر رضایت خداوند از شماست.

    • بدون نام

      باز این حرف زد

    • بدون نام

      این صادقی کیه اینقدر خودنمایی میکنه.حالا این آقا شد دلسوز مردم.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج