۷۵۸۱۵۷
۴۳ نظر
۵۰۰۸
۴۳ نظر
۵۰۰۸
پ

میناوند: می‌خواهم بعضی از گزارشگران را خفه کنم!

مهرداد میناوند یکی پیشکسوتان محبوب در بین هواداران پرسپولیس است که معمولا نظراتش را با صراحت بیان می کند. او فصل را با مربیگری در سپیدرود آغاز کرد اما چند روز پیش از این تیم جدا شد.

ورزش سه: مهرداد میناوند یکی پیشکسوتان محبوب در بین هواداران پرسپولیس است که معمولا نظراتش را با صراحت بیان می کند. او فصل را با مربیگری در سپیدرود آغاز کرد اما چند روز پیش از این تیم جدا شد. با میناوند که سابقه بازی در لیگ قهرمانان را دارد، راجع به موضوعات متفاوتی صحبت کردیم که ماحصلش مصاحبه جذابی است که در ادامه می خوانید.

* توقع از پرسپولیس خیلی بالا رفته

از این خوشحالم که پرسپولیس انقدر توقع ها را بالا برده که در گرمای ۵۰ درجه و در آن شرایط که میزبانی داشت. البته من فوتبالی صحبت میکنم چون مردم خوزستان را می شناسم و کلی به آن ها ارادت دارم. چه عرب زبان، چه بختیاری سال ها آن جا زندگی کردم و منظورم، تماشاگران داخل استادیوم است.

به هر حال اتفاقی که از اول می رسی اتوبوس شکسته می شود و بالاخره بازیکنان هم زن و بچه دارند و این ترس وجود دارد. امیدوارم یک قوانینی درست کنند، من دوست ندارم بازی بدون تماشاگر باشد اما با یک جریمه های سنگین برای باشگاه ها، اوضاع را درست کنند. تماشاگران به ورزشگاه می آیند تا لذت ببرند.، نگاه کنند و کیف کنند. فوتبالی باید برخورد کنیم چون یک بازی را میبری و یکی را میبازی.

پرسپولیس توقع ها را بالا برده و تمام تیم های دنیا هم مبنا را به پیروزی در خانه و تساوی در خارج از خانه می گذارند. هرچند گرما خیلی تاثیرگذار بود، چیزی شبیه فوتبال نبود اگرچه بازی در دست پرسپولیس بود اما شکل فوتبال نبود. ولی من فکر میکنم مهم صدرنشینی پرسپولیس است و بازی بیرون از خانه برد حساب می شود.

* بعضی ها اهداف فرا فوتبالی دارند

زمان ما هم بود و نمی توانیم دروغ بگوییم نبود اما الان چون شبکه های اجتماعی هستند همه چیز گفته می شود و درباره این مسائل هم کمیته اخلاق می تواند سرمنشا را پیدا کند ۱۰ هزار نفر نه اصلا ۴۰ هزار نفر که به ورزشگاه می آیند مشخص می شود چه کسی خط می دهد و چه کسی تحریک می کند.

خیلی راحت می شود این ها را جمع کرد. یک سری هم منتظر هستند تا این اتفاقات بیفتند و دعوای قومیتی ایجاد شود. اما نه اینجا اینطور نیست. سال ها این مردم کنار هم بازی کردند، زندگی کردند، با هم وصلت کردند. در همین خوزستان عرب زبان ها با بختیاری ها و... وصلت کردند.

من فکر میکنم این ها اهداف فرا فوتبالی دارند و اهدافشان بزرگ است وگرنه کمیته اخلاق و حتی هیئت های فوتبال می توانند حل کنند چون ریشه و منشا مشخص است. ۴-۵ نفر در استادیوم و ۴-۵ نفر در فضای مجازی مردم را تحریک می کنند. این مسائل را نباید بزرگ کرد.

میناوند: می‌خواهم بعضی از گزارشگران را خفه کنم!

* دوست دارم بعضی گزارشگرها را خفه کنم

یک چیزی که خیلی مهم است و من بارها گفته ام اما گوش شنوایی وجود ندارد این است که من فکر میکنم این آدم هایی که گزارش می کنند، خیلی از اختلافات را به وجود می آورند و کاملا یک طرفه گزارش می کنند.

وقتی من به عنوان یک فوتبالی بازی را نگاه می کنم، میبینم که طرف فقط به خاطر این که چون سرمربی فلانی با او دوست است، با هم بده بستان دارند، از فلان بازیکن بدش می آید، می خواهد خودش را به 4-5 نشان بدهد. شما بازی را بدون گزارش گوش کنید و ببینید. من فکر میکنم گزارشگر ها نقش مهمی در این اتحاد دارند. واقع بینانه یک تیمی حمله نمی کند شما یک چیز دیگری می گویند، مردم عقل دارند، شعور دارند. آدم اعصابش خرد می شود!

من بعضی از این گزارشگران را حین گزارش ببینم، دوست دارم آن ها را خفه کنم! یعنی نمی دانم، فوتبال یک زبان بین المللی است و شما نمی توانید عقده ها نسبت به یک بازیکن و تیم را خالی کنید. تیم بهتر را بگویید بدتر، بازیکنان ضعیف تر را بگویید بهتر! همین باعث تشنج می شود، طرف می آید شعار می دهد و می رود برای هفته بعد و انتقام گرفتن!

* صددرصد با ماهینی و سیدجلال موافقم

من کلیات را بگویم. لیدر در سرما و گرما می آید تشویق می کند ولی لیدر نمی تواند قدمش را بیشتر از آن چه باید بردارد، این اجازه را ندارد. یک چارچوبی دارد که باید حرکت کند و نباید بیشتر از چارچوب جلوتر برود. خود من کاملا مخالف هستم. شما ببینید که در آن مشکلات میزبانی رفته و اتفاقاتی افتاده و معلوم است سیدجلال حسینی و حسین ماهینی حق دارند.

اصلا تیم 5 گل هم بخورد، لیدر اجازه ندارد! لیدر جزوی از تیم است و می تواند خیلی به آرامش تیم کمک کند. یک جاهایی ما به لیدرها بیشتر بها می دهیم. پرسپولیس را اصلا بگذاریم کنار من در جاهای دیگر هم بوده ام، دیدم که لیدر علنا آمده و از ما طلب پول کرده! حالا بچه هایی که در پرسپولیس هستند یک سری خیلی زحمت می کشند، اما لیدر چارچوب دارد.

همانطوری که مدیرعامل نمی تواند در بخش فنی دخالت کند، مربی نمی تواند در مدیریت دخالت کند، لیدر هم نمی تواند در خیلی از مسائل دخالت کند. این ها باید خیلی صریح گفته شود. این که این از او خط می گیرد و از او خوشش نمیاید. ببخشید پرسپولیس 45-50 میلیون هوادار دارد.

خداراشکر دیروز تمام شد و واقعا از آقای گرشاسبی و خبیری تشکر می کنم که همین جا تمامش کردند. حالا ما مساوی هستیم، صدر جدولیم این حواشی به وجود آمده. خدایی نکرده اگر در مسیر دیگری قرار بگیریم که نمی شود تیم را جمع کرد.

* مدیران محکم برخورد کنند

من به عنوان یک هوادار می خواهم بگویم، خودم را پیشکسوت نمی دانم، پرسپولیس خیلی بزرگتر از من را دارد. من وقتی با سپیدرود قرارداد بستم در صفحه ام گفتم فعلا پست پرسپولیسی نمی گذارم اما از 3 روز قبل که مشخص شد در سپیدرود نیستیم دوباره در صفحه ام از پرسپولیس حمایت کردم.

میناوند: می‌خواهم بعضی از گزارشگران را خفه کنم!

باید از خودمان شروع کنیم و چارچوبی را که در نظر میگیریم باید بدانیم که کجا باید چه کار کنیم. لیدرهم بودنش خوب است اما باید از آن ها به نحو احسن استفاده کنیم. لیدر فقط باید ۹۰ دقیقه تیم را حمایت کند و بیرون از آن دیگر به او ربطی ندارد.

آدم هایی که مدیر هستند با آن ها خیلی محکم برخورد کنند. مدیرها هم بعضی می ترسند از جایگاهشان که با یک اتفاق در ورزشگاه هو شوند.

ولی مردمی که به استادیوم می روند باید بدانند که لیدر هرچی می گوید که نباید بگویند. لیدرها هم خیلی زحمت کشیدند و کتک خوردند اما جایگاهشان باید مشخص شود. چارچوب باید برای لیدر و گزارشگر مشخص باشد. شاید حالا گزارشگر فردا من را میبیند چیزی بگوید اما یک نفر باید مرد باشد و این حرف ها را.

برایم مهم نیست که کسی خوشش بیاید یا نه. مگر مردم ما با زبان های مختلف در کنار هم زندگی نمی کنند؟ حالا فوتبال شده جایی شده که بهم فحاشی کنند؟ اتفاقا فوتبال باید باعث نزدیکی شود!

* سوپرجام باید 3-0 شود

هرچه سریعتر باید تکلیف مشخص شود. امیدوارم کسانی که به آن ها ربط دارند، خصوصا آقای فتاحی که دوست خوبم است، داستان را مشخص کنند. من فکر میکنم عقب انداختنش کار را سخت می کند. تیمی در بازی حاضر نشده و ۳-۰ میشود و باید جام را همین بازی به پرسپولیس بدهند.

قوانین همه جا یکی است و شما نمی توانید قوانین را به خاطر مصلحت اندیشی عوض کنید. امیدوارم آقای گرشاسبی پیگیری کنند تا هرچه سریعتر این جام به افتخارات پرسپولیس اضافه شود. خیلی چیز ساده ای است، تیم نیامده سر بازی و ۳-۰ اعلام شده و این جام باید به پرسپولیس تعلق یابد و هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد.

خانه خاله نیست که یکی بگوید این زمان بازی نمی کنم، فوتبال قانون دارد و همه جا یک شکل است. برای تیم استقلال احترام قائلم اگر پرسپولیس نمی آمد، باید جام را به استقلال می دادند. بنظرم وقتی می گویند صلاح نیست و الان ندهیم کار را خراب می کند ما هر وقت فوتبالی برخورد کنیم مردم هم حرف های فوتبالی را قبول می کنند.

* مردم رشت حلالمان کنند

از امیر قلعه نوئی ممنون هستم. بعد از بازی با سپیدرود که آن اتفاق برای خداداد افتاد. از امیر قلعه نوئی بابت رفتارش واقعا تشکر میکنم. برای تیم سپیدرود آرزوی موفقیت می کنم و انشالله پول تزریق شود و سپیدرود به جایگاه اصلی برگردد. قرار نیست چون من جایی نیستم بد آنجا را بخواهم.

فوتبال یک ابزاری می خواهد، روز اول به ما قول داده شد و شماره کارت هایی اعلام شد که برای بازیکنان پول می ریزند چون تمام دغدغه ما بازیکنان بودند. ما سر یک چیزهایی دعوا داشتیم و نمی خواستیم مردم بدانند و درون خانوادگی حل کنیم اما دیدیم نمی شود.

مردم رشت باید این را بدانند، پارسال با علی کریمی یک پروسه ای را رفتید و در لیگ ماندید اما امسال دیگر نباید تکرار شود. این آقایان آمدند و یک قول هایی دادند اما تا زمانی که ما بودیم عملی نشد. شما نود این هفته را ببینید ما برای ۲۶ میلیون، اسم گروگان را آوردند که خیلی وحشتناک بود.

این را مردم رشت بدانند ما هر کاری کردیم نشد. بازی آخر خداداد گلویش گرفته بود از بالا انقدر فریاد زد. من و بقیه هم که کنار زمین بودیم. به دلیل این که تا بودیم شرافتمندانه کار کنیم. مردم رشت حلالمان کنند و تیم را هفته سوم تحویل دادیم تا مربی بعدی بیاید و سپیدرود را به جایگاه اصلی برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      می دونم منظورت عادله ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم منظورش نریموسای کثیف و چرت و پرت گو هست

    • بدون نام

      اونی که با تو مصاحبه میکنه از تو بی شعورتر هست.
      خوشحال باش که از تو بی شعورتر هم تو ایران هست.
      دروغ میگی مینا خانوم.اگه سال ۸۷ که پرسپولیس بازی نکرد یه مصاحبه میکردی می گفتیم راست میگی ولی دروغ میگی

      پاسخ ها

      • موسوی

        همه این حرفات معلومه میکنه که آقای میناوند بد جوری شما کیسه ها را سوزانده.البته حق دارین ،هرچقدر پماد بزنید بازم درد داره !!!!

    • بدون نام

      بخواب بابا لنگی

    • فرهاد لنگ سوراخ کن

      تو کی هستی که در مورد سوپر جام تصمیم میگیری بعد تا تیمی نیاد داخل زمین ۳بر صف نمیشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر اگه نیاد۳بر۰بازنده محسوب می شود

    • لنگی سوز

      بانو مینا خشونت از شما بعید خخخ

    • بدون نام

      فقط همین یه کارت مونده!!!

    • بدون نام

      وواای وواای حالا ووای وای وای وای وای وای حالا وای وای وای وای
      مینا بیا وسط

    • بدون نام

      میناجون عشق منه مینا جون عمرمنه

    • بدون نام

      تورو سننه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری نکن ازکرمان بیام پیشت مینا خانم

    • بدون نام

      اگه همه یکسانن پس کمال وفرشادتی تاب چی شد قضیشون
      اگه همه یکسانن پس سوپرجامی که شما مقابل ما نیومدین چی شد
      بعدشم استقلال نیومد خوب شمایی درکارنبودین که بیاد مگه شما تواستادیوم بودین مینا

    • شاهین کمالی

      بانو چه میگی پس اگه اینچنین هست دو تا جامی که آوردین مشکل داشت مینا جان بعدش مگه قبلا پرسپولیس قید بازی با استقلال رو نزد یا فراموش کردی چون تیم حکومته بانو این حرفو میزنی

    • بدون نام

      میناروکه راه نمیدن

    • 444

      خاله مینا جان خخخخخ

    • امیر

      خر کی باشی

    • بدون نام

      واقعا شما چقدر چندش آورید آخه این کجاش محبوبه؟ حتی بین پرسپولیسی ها هم آدم بی ادب وبی تربیتیه چرا دروغکی از بعضی ها تعریف بیخود میکنید؟ این محبوب که نیست بین همه منفور هم هست

    • ایرانی

      میناوند و محبوبیت؟ تا جایی ک ما میدونیم این آقا همش حاشیه و دردسر بوده. صراحتشم بخاطر دیده شدنه.

    • ایرانی

      ب جای اظهار نظر یکم به فکر درست کردن اخلاقت باش.

    • hm@

      خاله مینا اندازه یه لیدر بیسوادهم ادب ونزاکت نداره..

    • بدون نام

      ورزش‌سه؛پژمان‌راهبر؛اگرمیناوندپیشکسوت‌محبوب‌سرخهاست‌پس‌بدبخت‌وفلک‌زده‌سرخها؛اونوقت‌حتماشماهم‌محبوب‌وپیشکسوت‌رسانه‌اید!!!نمیدانم‌بخندم‌یابگریم،گرچه‌معمولا‌به‌جوک‌بایدخندید!!!

    • بدون نام

      گل گفتی....خواستی خفه کنی رو منم حساب کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بد اخلاقی نکن مینا

    • حمید آبیدل

      پس چرا وقتی تیم پیزوری نیامد جام رو ندادن به استقلال ... بهتره لال شی مینا خانوم

    • بدون نام

      یه کلمه ازمادرعروس ...
      مینا خانم

    • بدون نام

      ببین چقدر اون گزارشگر احمقه که با این بیشعور مصاحبه میکنه و چقدر این برترینها بیکاره که حرفهایِ این نفهم را انعکاس میده
      وای

    • بدون نام

      مینا جون کی ابروها را تتو کردی؟؟
      راستی هنوزم همون لجنی؟؟
      ممکنه برای همیشه خفه بشی؟؟

    • حسن مهربان ازرشت,

      اقای میناوند,شمایک مربی وکارشناس فوتبال هستی ,نبایددرموضوع ونتیجه سوپرجام دخالتی داشته باشی, شمازمانی فوتبالیست ملی پوش این کشوربودی,,اجازه بدهیدکاربدستان کاردان انجام شود,,هرکس توی این کشوربایددرچهارچوب وظیفه خودش,اظهارنظرکند,تعصب بی موردبنفع یک تیم درشان شمانیست,,اگرقرارباشدبازیکنان وکارشناسان غیرمتخصص درهرموردی نظربدهنداین کارنمی تواندزیادزیباباشد,,وجدان اگرباین راحتی جام رابه تیم موردنظرشمابدهندموردپستدشماخواهدبود؟چرامیترسید بایک بازی شرافتمندانه درمقابل استقلال انجام داده ودر صورت بردسوپرجام.راباافتخاربالای سرببرید,؟اگراین اتفاق بیافتدخیلی حرکت زیبایی ست,بنظرم شمابایدیاانجام بازی بین دوتیم یک مشوق باشید

    • بدون نام

      ‏بعداز قراردادساختگی با خلعتبری، جعل سند طارمی، سوپرجام سفارشی، دلالی برانکو سر بازیکنای اوکراینی، پرونده ژوزه، گندکاریای رویانیان، دزدی های هدایتی، انگشت شیث رضایی، گل بخودی میثاق معمارزاده و حالا با اغوای ترابی، لنگیا میتونن یه ستاره دیگه بزنن :)))آقای میناوند پارسال چرا خونه به خونه گفت بازی نمی کنیم سه هیچ نکردن و اصرار داشتن بازی انجام بشه

      ⭐️

    • بدون نام

      مینی جون ریاضی ت رو حالا انداختن بیرون برو تقویتی کار کن دو دوتا میشه ۴ تا نه ۴۵ ۵۰ تا

    • منصف

      آقای میناوند اول بگم من سرخ آبی نیستم دوم شما خیلی حرف میزنید معمولا تمام نظرات شمامهمل وبنوعی دوست دارید مطرح باشید ولی متاسفانه چهره کارازماتیک نیستی ودرحقیقت تمام انتقادات اول بودن برمیگرده آقایان مهدوی کیا مهندس علی دایی استیلی علی کریمی فرهاد مجیدی کسانی هستن که از جایگاه مردمی و فوتبالی وحتی جهانی نه شما که ازهمه ایراد میگیره این عقیده را چه کسی داره قضاوت با مردم

    • امــیــدمــون بـــــه خــــــداس

      کسی نیس تو رو خفه کنه خاله مهرداد

    • Araz

      تو خیلی بیجا میکنی

    • بدون نام

      هیس دخترا فریاد نمیکشند!!!

    • behii

      چطوری اوبنیی هنوز هم ابرهاتو برمیداری میدونم کجات میسوزه

    • مرتضی

      آخه کیسه کشا کجای دنیا بازیه سوپر حامو وسط فصل بعد انجام میدن چرا خودتونو کمراه میکنید
      اکه اینجوری ک شما کیسه کشا میگید باشه ک هرجای دنیا تیمی اماده نباشه میگن بازیو بندازید یوقت دیگه اخه یکم به عقلتون رجوع کنید توکجایه دنیا اینجوریه

    • مرتضی

      خواهشا نظرامو بزارید

    • مرتضی

      بخدا ک منطق سرتون نمیشه شما کیسه کشا

    • بدون نام

      چقد کیسه ها سوزش دارن

    • امین تااجی

      مینا خفه

    • سیاوش

      جناب حسن مهربان از رشت
      تیمی که ترسید و.برای مسابقه ای که از چند ماه قبل تاریخ و محل اون.مسابقه معلوم.شده بود نیامد استقلال بود
      چرا اینقدر خودتون رو کم حواس نشون میدید
      اگه قرار باشه هر تیمی بگه من اون روز مسابقه نمیدم و.تاریخ دیگری رو.معرفی کنه ... که دیگه هیچ تیمی حاضر به مسابقه تو.تاریخ معین نمیشه
      این تحلیل شما از اون حرفهای نامربوط است که هیچ جایی از دنیا خریدار نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج