۷۵۸۱۶۳
۱۸ نظر
۵۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
پ

دروغ جدید تلگرامی: صداگذاری به جای فتوشاپ!

این روزها فیلم های مونتاژ شده بسیاری در فضای مجازی دست به دست می شوند که هر یک عامل ایجاد تنش و درگیری در میان گروه ها و دسته های مختلف است.

ورزش سه: رشد شبکه های اجتماعی موبایل محور، مزایای بسیاری برای تمام جامعه از جمله فوتبال دوستان داشته است اما در بین تمام ویژگی های مثبت، این پیشرفت چشمگیر معایبی نیز دارد و فرصت سواستفاده را برای برخی افراد به وجود آورده است.

در شرایط فعلی کشور ایران، خیلی ها علاقه مندند تا با تحریک شهروندان شهرهایی چون تبریز، اهواز و... آن ها را به هنجارشکنی های مختلف دعوت کنند و چه فضایی بهتر از شبکه های اجتماعی و چه موضوعی بهتر از فوتبال برای این کار؟

پس از پایان بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان، در شرایطی که قرمزها از گزارش به زعم خودشان یک طرفه مسعود نریموسی ناراضی بودند، با ویدئویی از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان روبرو شدند که گزارشگر در حالی که یگان ویژه پشت سر بازیکنان در حال حرکت به سمت سکوها است، جو ورزشگاه را عادی می داند و تنها مشکل را بازی ضعیف دو تیم عنوان می کند!

در آن فیلم، نریموسی در میان التهاب واضح در ورزشگاه می گوید: «خوشبختانه من در گزارشگر بازی هم عرض کردم. مشکلی خاصی وجود ندارد و فقط بازی ضعیف دو تیم در ذوق می زند. استقلالی ها که سعی می کنند در زمین خودشان دفاع کنند و پرسپولیسی ها هنوز برنامه ای برای به گل رسیدن ندارند»!

انتشار گسترده این ویدئو در رسانه های مختلف و حتی تلویزیون های رسمی و پر مخاطب خارجی، سبب شد تا میزان نارضایتی ها در این باره افزایش یابد و واکنش اهالی فوتبال به خصوص هواداران پرسپولیس تندتر شود.

در این باره واکنش های بسیاری وجود داشت و در مجموع، این فیلم بر میان تنش ها و التهاب ها افزود. نری موسی البته نظر دیگری داشت و با تکذیب چنین اظهاراتی گفت که فیلمِ مذکور برای ثانیه هایی پیش بوده است. پس از این صحبت ها بر آن شدیم تا تحقیقات بیشتر و دقیق تری در این باره داشته باشیم.

دروغ جدید تلگرامی: صداگذاری به جای فتوشاپ!

نتیجه تحقیقات، تصدیق صحبت های گزارشگر بازی بود. در دقیقه 43:10 بازی و در حالی که استقلال خوزستان در کنار خط طولی سمت راست زمین و در میانه میدان صاحب یک ضربه آزاد شده، گزارشگر جمله بالا را بیان می کند. حدود یک دقیقه بعد آبی های خوزستان صاحب کرنر می شوند و در همین حال، یگان ویژه از روی پیست تارتان به سمت سکوها حرکت می کند و نریموسی پس از سکوت چند ثانیه ای می گوید: خب ایمان مبعلی باید توپ را پرتاب کند. با پای راست یک ارسال به تیر اول و...» او چند ثانیه بعد با اشاره به اتفاقات موجود گفت: «...متاسفانه بازهم فضا ملتهب می شود.»

دروغ جدید تلگرامی: صداگذاری به جای فتوشاپ!

یکی از کانال های سودجو و سو استفاده گر اظهارات نریموسی راجع به آرامش ورزشگاه که برای ابتدای دقیقه ۴۳ بازی بود را به یک دقیقه بعد منتقل کرد تا صدا و تصویر، دروغگویی گزارشگر را به شکلی واضح منتقل کند!

البته در گزارش نریموسی ایرادهای فراوانی وجود دارد اما مسئله مشخص، ظهور برخی رسانه های دروغگو و جعلی است که با استفاده از تعصب هواداران، قصد تحریک هواداران و پیش بردن اهداف شوم خود را دارند.

در این بین شاید کاربران فضای مجازی باید با دیدی شکاک تر از این، اخبار، ویدئوها و تصاویر را دنبال کنند و سعی کنند آن چه که وجود دارد را باور کنند نه چیزی که دوست دارند وجود داشته باشد و البته انتظار اهالی فوتبال از مسئولان کمیته اخلاق و پلیس فتا، پیگیری جدی تر این دروغ نویسی و دروغ سازی، برای بهبود هرچه بهتر فضا است.

***

دو هفته قبل نیز فیلمی منتسب به هواداران پرسپولیس در بازی فولاد در کانال ها و صفحات مجازی منتشر شد که حاوی شعارهای زشت بر علیه هموطنان عرب زبان بود اما چند روز پس از این انتشار آن، مشخص شد که این فیلم صدا گذاری بوده و مونتاژ شده است!

حتی مسئولان باشگاه فولاد خوزستان نیز شعارهای ضد قومیتی را تکذیب کردند اما بیشتر عرب زبان ها، به کانال های تلگرامی اعتماد بیشتری داشتند و آن فیلم جعلی را باور کردند. البته سلب اعتماد نسبت به مسئولان نیز مسئله یک شبه نیست و آن ها باید ببینند در این سال ها چه کرده اند که هواداران، به صفحات مجازی اداره شده توسط ادمین ها اعتماد بیشتری نسبت به حرف های مدیران دارند.

به هر حال تاثیر این فیلم چند ثانیه ای در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان دیده شد. پیش از مسابقه اتوبوس پرسپولیس با سنگی از سوی همین افراد شکسته شد اما اتفاق بزرگ تر در راه بود. در ورزشگاه، برخی از تماشاگران اهوازی، با سنگ به استقبال پرسپولیسی ها رفتند و علاوه بر مصدومیت هواداران این تیم، بارها در انجام بازی وقفه ایجاد کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دکتررضا

      کاملا بااین مطالب موافقم.این کارراخیانتکارانی مثل روح الله زم وامدنیوز وهوادارانشان بخوبی مسلط هستند

      پاسخ ها

      • MMRK

        درود بر تو که واقع بین هستی

    • علی

      دزد ۹ میلیارد دلار تلگرامه تتیتر بزنید
      فروختن دریای خزر تلگرام بود
      شرم بر شما

    • ......

      واقعا متاسفم برای همه اهالی این برنامه ششتقلالی.دست ب هر کار و گزارش های کثیف و دروغی برای خراب کردن پرسپولیس میکنن.جمع کنید این گزارش ها و برنامه مسخرتونو..

    • مهدی مختاری خواه(دزفول)بختیاری(قلعه طوق)

      خدایاااااااا بازم اینا دست بکار شدن و میخان بندازن گردن استقلال و همه چیزو برا خودشون عادی جلوه بدن غافل از اینکه همه ایران صحبت های جلال حسینی و حسین ماهینی رو دیدن و شنیدن که از لیدر باشگاهشون دلشون خونه ، چجوری دیگه میخاین مردم رو خر فرض کنین ، خر خودتونین خیال میکنین مردم گوشاشون درازه و حالیشون نیست ؟ بازم وزیر و پسرش و دولت و فدراسیون و سازمان و کمیته انزرت باطی و کمیته انتقال خون و بسیج مستضعفین و باقی رفقا نشستن گفتن چکار کنیم چکار نکنیم به این نتیجه رسیدن همه رو بندازن گردن استقلال و حتی اگه شهاب سنج هرجای زمین برخورد کنه استقلال باید محروم شه ، چرااااا ؟؟؟؟ چون داره نتیجه میگیره و همشون دارن میلرزن . برین ، خودتونین و هفت جد آبادتون

      پاسخ ها

      • پرواز کن

        اغای قلعه طوق نمیدونم چی چی فقط یه برگه اسم وفامیل نوشتی اخه ابلهه اصلا سید جلال وماهینی یه حرفی زدن من نمیگم دروغه ماخودمون از عباس گدا خوشمون نمیاد چون میدونیم باچه کسایی ارتباط داره وچیکارست حالا تو فکر میکنی فقط تو پرسپولیسه یعنی لیدرهای کیسه همشون مردمی هستن نه اوناهم مال یه جایی هستن که همین عباس گدا هستش تو بازی تراکتور اینهمه فوش قومیتی به ترکهای عزیز دادن شما اگه مردین دنبال قهرمانی هستی خودتم حوب میفهمی این حرفها همش شایعه امثال تو وتوهم سایتهای مخالف پرسپولیسه وزیرو پسرش وفدراسیون این شروورها بابا تواین چند سال هرچی ستاره تولیگ بوده گرفتین پرسپولیس نهایت خریدش ۴تایا۵تا بازیکن بوده ولی برانکو بالای سر تیمه این مهمه حالا این دومین سال شفر هست هرچی بازیکن بوده گرفتین مثل سالهای قبل بخدا خجالت داره والله خجالت داره توزمین خودتون رونشون بدین وگرنه بااین حرفهای حاشیه ای هیچی نصیبتون نمیشه افتاد اغای قلعه

    • مهدی مختاری خواه(دزفول)بختیاری(قلعه طوق)

      نویسنده لنگی اصلا معلوم هم نیست که از کجا خط میگیری که بر علیه استقلال مطلب بزنی ، اصلا معلومممممممم نبست . خودتونین سید بلال و ماهینی رو چه نقشه ای براشون دارین ؟ حرفا اونارو چطور میخای فتوشاپ کنی ؟ خودتونین

    • ساندیسی

      نویسنده تا خرخره دورغ پردازی کرده من تمام مدت داشتم گوش میکردم واقعا شما ها مردم رو گوش دراز می پندارین. خجالت هم خوب چیزیه دوروغگوا....

    • بدون نام

      دربازی استقلال وتراکتورهم کانال های لنگی فیلم صداگزاری شده درست کردن مبنی براین که طرفداران استقلال به ترک ها فحاشی می کنند به دروغ عجیب است که دراین پست بهش اشاره ای نکردید

    • داوید

      فقر فرهنگی حاصل خیانت سردمداران این مملکته که همین فقر اوجش اینه که مردم قدرت تجزیه و تحلیل رو ندارن و هر چیزی که میبینن و میشنون رو باور میکنن حال اینکه چه عاقبت شومی پشت قضایا باشه
      من در عجبم که چطور مردم با زبانها و گویشها و ... در یک شهر با هم زندگی میکنن و گاهن با قومیتهای دیگه ازدواج هم میکنن و مشکلی پیش نمیاد ولی داخل استادیومهای فوتبال میشن دشمن همدیگه خاک بر سر جهل خاک بر سر جاهل و خاک بر سر فقر و هر نوع فقری خاک بر سر احمقی که وطن فروشی میکنه و دستنشانده یه کشور دیگه داخل کشور خودش میشه واین میشه آخر عاقبت کار مملکت لعنت بر خائنین که بر حکومت هستند و لعنت بر چارچی دروغگو

    • بدون نام

      چرا الکی میگین تماشاگرای لنگ فحش ندادن من خودم دوتا فامیلم لنگین بخاطراونا رفتم استادیوم کلی فحش دادن وریختن سرتماشاگرای بدبخت فولاد

    • بدون نام

      لنگیای کثیف کارشون همینه.دروغ جعل تقلب.

    • بدون نام

      بنظر من به جا اینجور کارها بهتره تیمها تو زمین فوتبالی حق خودشون را بگیرن تا سنگ پرانی فحاشی و این به دور از جوانمردی است امیدوارم که دیگه تکرار نشود و شما هوادر عزیز اینقد ساده لو نباشی با یه فیلم میکس دروغ علکی تحریک میشی

    • بدون نام

      بنظر من به جا اینجور کارها بهتره تیمها تو زمین فوتبالی حق خودشون را بگیرن تا سنگ پرانی فحاشی و این به دور از جوانمردی است امیدوارم که دیگه تکرار نشود و شما هوادر عزیز اینقد ساده لو نباشی با یه فیلم میکس دروغ علکی تحریک میشی

    • بدون نام

      چرا حرف مفت میزنید...کاملا درست از اول بازی تا آخر روی سکوها بزن و بزن بود گزارشگر میگفت در جوی آرام...حالا با چند دیقه این ور و اونورش چه توفیقی داره به هر حال در حال دروغ گفتن بود...ضمنا من هم از گزارش اعصابم خورد شده بود خیلی یکطرفه و بی معنی گزارش میکرد

    • ایران

      همه چیز رو می خواین ماس مالی کنید تو این زمینه صدا و سیما و باشگاه خبر نگاران استادن

    • ایران

      همه چیز رو می خواین ماس مالی کنید تو این زمینه صدا و سیما و باشگاه خبر نگاران استادن

    • بدون نام

      استاد چرا به ویدئوی صداگذاری شده در بازی فولاد پرسپولیس اشاره ای نمیکنی؟چون که اون ویدئو را دوستان کیسه کش خودتون ساخته بودن بهش اشاره نکردی؟ و خواستی گزارش بطرفه و ناسیونالیستی نری موسی را ماست مالی کنی؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج