۷۵۸۲۶
۱ نظر
۵۵۸۷
۱ نظر
۵۵۸۷
پ

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر اطلاعاتی که از این شهر را مرور کنیم؛ چرا که این جاست که حواس بسیاری از شهروندان جهان با تمرکز بسیار متوجه آن است.

روزگارنو: ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر اطلاعاتی که از این شهر را مرور کنیم؛ چرا که این جاست که حواس بسیاری از شهروندان جهان با تمرکز بسیار متوجه آن است.

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

ناشناخته نیست شهر ژنو؛ ولی بد نیست که یک بار دیگر اطلاعاتی که از این شهر داریم مرور کنیم؛ چرا که این جاست که حواس بسیاری از شهروندان جهان با تمرکز بسیار متوجه آن است.

برخلاف بسیاری از تمدن ها که متکی به چالش و رقابت است، سازمان دهندگان و مدیران ژنو، می کوشند در نقطه ای بایستند که بتوانند برخی درگیری ها را به کمترین سطح برسانند و متولی جایی باشند که از آن، اخبار صلح و توافق شنیده می شود.

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

ژنو

ژنو (به فرانسوی: Genève)‏ دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس پس از زوریخ و پرجمعیت‌ترین شهر روماندی (بخش فرانسوی زبان سوئیس) و مرکز استان ژنو سوئیس است.

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

این شهر در کنار دریاچه ژنو قرار دارد.

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

در این شهر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و اروپایی زیادی قرار دارد از این رو یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود و میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین‌المللی در جهان می‌باشد. همچنین دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس و نهمین مرکز اقتصاد رقابتی جهان و سومین در اروپا بعد از لندن و زوریخ است. در سال ۲۰۰۹ مقام سومین شهر از نظر کیفیت زندگی در جهان را بعد از وین و زوریخ به دست آورد. بسیاری از مشاهیر جهان و ایران همچون محمدعلی جمالزاده، دکتر محمود حسابی و... مدتی را در این شهر زندگی کرده‌اند.

اين شهر پيشرفته و دلفريب در كناره غربي درياچه ژنو واقع شده است. ژنو كه به وسيله جامعه سياسي بين الملل به عنوان محلي امن براي سازمان هاي جهاني به شمار مي رود ، موطن مجمع ملل و اتحاديه اروپا بوده است. امروزه اين شهر مقر صليب سرخ بين المللي و سازمان بهداشت جهاني است .

ژنو نسبتا خيلي دير و در سال ۱۸۱۵ درست پس از شكست ناپلئون در منطقه به سوئيس ملحق شد . زبان اصلي اين شهر و بيشتر فرهنگ روزمره آن متاثر از فرانسه است چرا كه تاريخ ناآرام آن ها كاملا به هم تنيده شده است. در ضمن ژنو از نظر تاريخي مامن نمو هنري بوده است . برخي از شخصيت هاي برجسته ادبيات جهان كه به منظور الهام گرفتن هنري در ژنو گرد آمدند عبارتند از لردبايرون ، گوته و داستايوفسكي.

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

به طور طبيعي طراحان اوليه شهر ژنو، نهايت استفاده را از محيط كنار درياچه ژنو برده اند . پارك هاي زيبا و دلپذير ( شامل يك ساحل شهري ) در امتداد ۳۷ جريب ساحل درياچه ايجاد شده است . درياچه به اندازه كمتر از ده دقيقه پياده روي از ايستگاه مركزي ترن كورناوين( Cornavin )واقع شده است و امروز يكي از مراكز تجاري و فرهنگي پرازدحام است كه شمار زيادي از بهترين رستوران ها ، مغازه ها ، هتل ها ، موزه ها و ديگر مراكز تفريحي در آن واقع شده است .

فواره Jet d'eau كه بر روي درياچه ژنو قرار دارد آب را به ارتفاع ۴۰۰ فوت به هوا پرتاب مي كند و در پس زمينه آن قله مون بلان Mount Blanc و آلپ سفيدپوش واقع شده اند .

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

اگر نظر يكي از ساكنين خود شهر را در مورد ژنو بپرسيد احتمالا به شما پاسخ خواهد داد كه « ژنو به خودي خود يك قاره است.» . اگر از يك خارجي بپرسيد احتمالا به ساختمان سازمان ملل كه در اين شهر واقع است اشاره خواهد كرد . پس از تاسيس صليب سرخ در سال ۱۸۶۴، ژنو موطن بسياري از سازمان هاي بين المللي گرديد . دفتر اصلي اتحاديه اروپا و همچنين ادارات سازمان هايي نظير سازمان بهداشت جهاني (WHO) و مركز فيزيك اتمي اروپا (CERN) هنوز در اين شهر قرار دارد .

«ژنو» اصلا کجاست؟ +عکس

ژنو به وسيله رودخانه روون Rhone كه از درياچه ژنو سرچشمه مي گيرد به دو قسمت تقسيم شده است . شهر قديم در ساحل جنوبي يا كرانه باختري ، ايستگاه راه آهن در شمال رودخانه و فرودگاه در شمال غربي ، و مرز فرانسه تنها چند دقيقه با اتوبوس راه است . بيشتر مناظر فاصله كمي با هم دارند و سيستم حمل و نقل عمومي بسيار قابل اطمينان است .

در اين بزرگ پايتخت كوچك ، تقريبا همه چيز كه از بانكداري و مناطق خريد گسترده گرفته تا مراكز فرهنگي و هنري غني را يافت مي شود . ژنو پر است از موزه ها و تا حدود كمتري ديدني هاي تاريخي . مي توانيد به يكي از پارك هايي كه عمدتا بوسيله سرمايه افراد ثروتمند ساخته شده اند برويد

اطلاعات عمومي

شهر ژنو بين كوه هاي آلپ و جورا (Jura) و در جنوب غربي سوئيس و درياچه ژنو واقع شده است . دو رودخانه Rhone , Arve اين شهر را قطع مي كنند . ارتفاع شهر از سطح دريا حدود ۳۷۳ متر است . ژنو نقطه مركزي تقاطع شاهراه هاي اروپا محسوب مي شود و موقعيت جغرافيايي منحصر به فردي دارد . فاصله آن تا پاريس و ميلان با هواپيما تنها يك ساعت و از لندن ، رم يا مادريد فقط ۲ ساعت است .

زمان محلي : يك ساعت جلوتر از گرينويچ (GMT+۱) و از آخرين يكشنبه مارس تا آخرين شنبه اكتبر دو ساعت جلوتر از گرينويچ (GMT+۲)

آب وهوا : دماي هوا معتدل است و سرما وگرماي شديد درآن وجود ندارد ، بنابراين بازديد ازسوئيس درتمام اوقات سال ميسر خواهد بود . تابستان گرم ازحدود ژوئن شروع و تا سپتامبر ادامه دارد و هرچند براي فعاليت هاي بيرون ازخانه مناسب است اما پرازدحام ترين اوقات براي گذراندن تعطيلات محسوب مي شود .جايگاه هاي اسكي از اواخر نوامبر كه بارندگي شروع مي شود تا آوريل كه برف ها شروع به آب شدن مي كند آماده ارائه خدمات هستند .

پول رايج : پول رايج قانوني فرانك سوئيس (Sfr,Chf) است .يورو دربيشتر فرودشگاه ها و از طرف سرويس دهندگان CFF ، دفاتر پستي وبرخي رستوران ها قابل قبول است . با اين حال مي توانيد پول خود را نيز به فرانك تبديل كنيد.

زبان : اگرچه در مناطق مختلف سويس به زبان هاي آلماني ، فرانسوي ، ايتاليايي و محلي صحبت مي شود ، زبان عمومي در شهر ژنو فرانسوي است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی رفتم تو رویا ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج