جاباما
۷۵۸۵۶۱
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

نقش تأمین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با درک شرایط ویژه کشور، تمام تدابیر لازم را برای ایفای وظایف ملی و ذاتی خود اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با درک شرایط ویژه کشور، تمام تدابیر لازم را برای ایفای وظایف ملی و ذاتی خود اتخاذ خواهد کرد.

سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان مطلب فوق در نشست شورای معاونین این سازمان، افزود:

با توجه به برقراری مجدد تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا و فشارهای اقتصادی ناشی از آن، مهمترین جهت گیری سازمان در این شرایط، تلاش برای افزایش نسبی توان سازمان در مقابله با ریسک ها و خطراتی است که زندگی، معیشت و سلامت بیمه شدگان و مستمری بگیران را تهدید می کند.

وی با اشاره به تجارب جهانی و ملی در زمینه کارکردهای نظام رفاه و تأمین اجتماعی به هنگام وقوع بحران ها و فشارهای اقتصادی، افزود:

حمایت از بازنگری واقع بینانه در نظام دستمزد نیروی کار، حداکثر انعطاف در تسهیل شرایط کسب و کار برای کارآفرینان، حرکت به سوی ایجاد تناسب هرچه بیشتر میان سطح پرداخت مستمری ها با نرخ صعودی تورم و تدارک بسته های کمک های مالی و غیرنقدی برای مساعدت به اقشاری از بازنشستگان و مستمری بگیران، از جمله تدابیری است که در چنین شرایطی در دستور کار قرار می گیرد.

نوربخش با اشاره به اهمیت قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و مشکلات مربوط به تأمین منابع مالی آن از سوی دولت، اضافه کرد:

با وجود تمامی مشکلات موجود، این سازمان آمادگی دارد تا به محض تأمین مرحله ای بودجه مورد نیاز، نسبت به عملیاتی کردن قانون همسان سازی حقوق و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در چارچوبی شفاف اقدام نماید.

دکتر نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی نه به خزانه کشور متصل است و نه به درآمدهای نفتی.

بلکه بیش از ٨٠ درصد از درآمد موردنیاز برای ارائه خدمات درمانی به نیمی از جمعیت کشور و پرداخت مستمری ماهیانه به بیش از سه میلیون نفر و منابع لازم برای دیگر خدمات خود را از محل دریافت حق بیمه ها از بیمه شدگان و کارفرمایان (و به عبارتی از کارگاه های مشمول قانون کار و بیمه شدگان اختیاری) تأمین می کند.

بنابراین ارتباط معناداری میان رونق اقتصاد ملی، توسعه اقتصادی و رشد سرمایه گذاری اشتغال زا، با پایداری منابع و کارآمدی خدمات تأمین اجتماعی وجود دارد.

نوربخش تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی در صفوف مقدم حمایت از نیمی از جمعیت مولد کشور از یک سو و نیز تحت تأثیر فشارهای وارده براقتصاد ملی از سوی دیگر، نیازمند توجه و پشتیبانی همه قوای کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازبس دوزدی کردن

    • بدون نام

      شما جیب ما رو نزن کمک پیش کش ات

    • بدون نام

      یا لشگر ی یا کشوری ... بیچاره کارگران کارخانه های خصوصی بصورت برده داری به شیوه ی نوین کار میکنند به ندرت بازنشستگی را می‌بینند یااخراج میشوند یاکار افتاده می‌شوند ویا می‌میرند اگرهم خیلی کم چند سالی مستمری میگیرند بعد می‌میرند ...چه کسی میداند برده داری به شیوه ی نوین یعنی چه...حاصل عملکرد نماینده گان طی ادوار گذشته.

    • بدون نام

      فقط حرف حرف حرف... دریغ از یه ذره تلاش واقعی و صداقت

    • بدون نام

      سلام تو را به خدا این حقوق کارگران را درست کنید به خدا قسم که خیلی. گرفتار شدن

    • بدون نام

      با سلام آقای مدیر عامل شما رصد کنید دولت هزینه های اضافی مثل بیمه رانندگان بیمه هنرمندان و غیره را به سازمان تحمیل نکند ما بودجه نفت نخواسیم دولت بدهیهایش را به سازمان بدهد و شما در اسرع وقت قانون همسان سازی را اجرا کنید دیگه خیلی داره دیر میشه وزیر هم ۵۰ در صد بخاطر اجرا نکردن رفت اگر دیر بشه وکاسه صبر بازنشستگان تمام بشه دولت هم

    • بدون نام

      وا اخه دیگه مستمری بگیران حقوقشم تهدید میشن خطر ند خب شما برین مذاکره کنید ما ساکت نمیشویم اضافات ماه ۱بدین دیگه چند روز دیگه ۶ماه از سال میشه متاسفم

    • قلی

      عمو جون حیاط خلوت را لطفا معنا فرمایید ببینیم چه خبر بوده و هست و خواهد بود..

    • بیطرف

      تامین اجتماعی یک اورگان دولتی بی خاسیت بچپون ملت است
      اقا بیمه ازاد برا خانوار 3نفره ماهی حداقل 400هزار تومان باید پرداخت کنی هیچ گونه دکتر و بیمارستانی هم قبولش نداره ؛ خو به چه دری میخوری...

    • بدون نام

      تامین اجتماعی دزد و غارتگره. فقط خون کارگران بیچاره رو می مکه ، مثل زالو و هیچ خدماتی نمیده

    • بدون نام

      تمام فقط به ملت دروغ میگن من 8 میلیون درهکار بودم 42 ملیون تومان ازم گرفتن که توان پرداخت نداشتم گارگاهم تعطیل کردم تامین اجتمایی ظالم است

    • بدون نام

      تامین اجتماعی بهتره اسم خودش را عوض کن بیشترین بی عدالتی ؟؟؟؟؟؟؟را در حق حقوق بگیران گرده. ای با با مسافرت

    • علی

      هنوز حقوق فروردین ماه بازنشسته ها رو ندادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج